Gå til innhold

AAP og jobb eller ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt AAp i 4 år nå. Skal bli avklart innen mars. Burde jeg gå tilbake til jobb eller satse på ufør?



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener ikke å provosere. Men er usikker på hva jeg vil.



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevner at jobb er et alternativ, så satser en på jobb.

Anonymous poster hash: 9cb45...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men hva om det ikke går? Har brukt opp AAP så jeg aner ikke om hva som skjer om jeg ikke klarer å jobbe nok til å ha nok lønn?



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å provosere. Men er usikker på hva jeg vil.

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Hva du vil???

Hvis det virkelig er et valg, så tror jeg du har misforstått hva uføre er, og burde si tusen millioner takk for at du i det hele tatt fikk AAP i 4 år.

Anonymous poster hash: 006e0...d04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Om du tydeligvis ikke er så syk at jobb er utelukket, så går du ut og finner deg en jobb asap.

Vikarjobber, deltidsjobber, bemanningsbyrå...finn deg jobb.

Og om du vurderer jobb, så er du for frisk til uføretrygd. Det er nemlig ikke slik at man automatisk går ufør etter 4 år på aap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Har hatt AAp i 4 år nå. Skal bli avklart innen mars. Burde jeg gå tilbake til jobb eller satse på ufør?

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Siden du faktisk tenker på å tilbake til jobb tyder jo det på at du faktisk er i stand til det,og da gjør du selvfølgelig da. Hadde du vært helt ute av stand til å jobbe hadde du vel ikke lekt med den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer da om jeg ikke klarer å jobbe? Er det en ny periode med AAP da?



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer da om jeg ikke klarer å jobbe? Er det en ny periode med AAP da?

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Nei, sannsynligvis ikke.. Da må du evt gå over på sosialstønad... Man kan på ingen måte "velge" mellom uførepensjon eller jobb, du bør snakke med oppfølgeren din ang veien videre...

Anonymous poster hash: 54bbf...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert du har krav på AAP videre, mange som har fått avslag og ikke har kriteriene for det. Du får se hva nav skriver til deg, de har jo begynt og evaluere hvem som får avslag. Du kan heller ikke velge om du vil bli ufør eller jobbe. Kriteriene for ufør ligger veldig høgt.



Anonymous poster hash: 68ec6...0bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Nei, sannsynligvis ikke.. Da må du evt gå over på sosialstønad... Man kan på ingen måte "velge" mellom uførepensjon eller jobb, du bør snakke med oppfølgeren din ang veien videre...

Anonymous poster hash: 54bbf...852

Nettopp! Og hvis tilfellet er at faktisk kan det,men ikke er sikker på du vil greie det er det ikke en gang sikkert at du ville ha fått uføre hvis du "gikk for det". For det må jo dokumenteres at du er ufør,og er du ikke det fult ut er det vel heller ingen som vil dokumentere at du er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som går igjen for tiden er at de som fikk AAP for 4 år siden har litt "panikk". Mange skriver de vil søke ufør. Saken er den at nå settes enda mer krav enn den gang for å få dette videre. Flest mulig skal ut i jobb selv om det er 20% eller mer. Har selv hatt noen diskusjoner med mitt nav kontor ang AAP. Legen har sagt jeg ikke skal jobbe og har mye papirer på min tilstand. Men for å få AAP stilles det jo og krav, du MÅ ut og jobbe eller får du ikke AAP. Har fått lest opp og ned i mente hva som kreves av oss som får denne stønaden. Jeg fikk nettopp innvilga AAP og jommen sa jeg smør. Har gitt beskjed at det er mye som må tilrettelegges der jeg evnt blir utplassert og det vil ikke nav betale. Har også skriftlig hva jeg kan gjøre og ikke gjøre. Ønske alle som skal ut i prosess med og søke lykke til. Har bare en ringperm full med papirer i denne prosessen.



Anonymous poster hash: 68ec6...0bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan begynne å jobbe 50% eller mindre uten å miste retten til aap. Jobber du mer enn det må du igjen tjene deg opp rettighetene til både sykepenger og aap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike...om jeg må over på sosialstønad etter AAP, er jeg neimen ikke sikker på om man ikke burde gå for ufør??

Tror jeg kan komme til å slite med jobb, ja...



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det m være bedre det, enn å gå på sosialen??



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det m være bedre det, enn å gå på sosialen??

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Men ettersom jobb vurderes kan du vel ikke være så dårlig at du kommer gjennom for ufør vel? Hvis du kommer deg i tiltak (som å jobbe en liten prosent mens du jobber deg opp mot høyere prosenter) og har god dialog kan det hende du får utvidet aapen.

Anonymous poster hash: ca161...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det m være bedre det, enn å gå på sosialen??

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Hvorfor det? Om du ikke er syk nok for ufør så er det sosialen neste dersom du ikke gidder å jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det m være bedre det, enn å gå på sosialen??

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Er dette en trolletråd?

Uføre er ikke noe man velger, eller et alternativ man kan foreslå til NAV selv. Det er resultatet etter årevis med utprøvning, ekspertuttalelser og annet, og selv da ikke en selvfølge.

Anonymous poster hash: 006e0...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...