Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #1 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg passer to barn hjemme hos dem. 2 dager pr uke fra kl 10-15.30. Resten av uka fra kl 08.00-16.00. De er 2,5 og 4,5 år gamle. I tillegg kommer broren deres hjem fra skolen kl.13.30 eller 14.45. For dette får jeg 4500 kr svart pr mnd. En venninne mener jeg blir utnyttet... Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag Skrevet 4. mai 2004 #2 Del Skrevet 4. mai 2004 Hørte lite ut synes jeg, har ikke erfaring med å passe i barnets hjem. Men er dagmamma hjemme hos meg og får 4500kr hvit for 32 timer i uka 12måneder i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 4. mai 2004 #3 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg har hørt dagmammaer som i det minste får 4000 for hvert barn de passer. Høres ut som du blir lurt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #4 Del Skrevet 4. mai 2004 For to barn + en som kommer hjem fra skolen synes jeg dette er veldig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. mai 2004 #5 Del Skrevet 4. mai 2004 Ja du blir utnyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 5. mai 2004 #6 Del Skrevet 5. mai 2004 Min lille skjønne niese er hos dagmamma fra 08.00/08.30 til 15.00/15.30 hver dag, pluss at min mor henter henne tidlig hvis dagmamma skal noe eller hvis foreldrene skulle bli forsinket av en eller annen grunn. Og dette får hun kr. 4 000,- i mnd for. ja, jeg vil påstå at du blir utnyttet! Få deg en annen jobb fortest mulig! I tillegg får du ikke sykepenger eller pensjonspoeng fr den jobben du gjør nå! Og med to barn, selvom det er hjemme hos dem, så ville jeg tatt ihvertfall syv tusen i mnd. Disse foreldrene slipper veldig billig unna og jeg tror de er ganske godt klar over det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 5. mai 2004 #7 Del Skrevet 5. mai 2004 Om du selv har akseptert den betalingen må du vel skylde deg selv litt. Jeg hadde aldri gjort den jobben, for den betalingen. Hadde tatt 4000 kr for den første, og så hadde jeg gitt søskenmoderasjon på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 5. mai 2004 #8 Del Skrevet 5. mai 2004 Hva syns du selv da? Er du fornøyd eller mener du at du burde hatt mer? Snu litt på det da, si at du var dagmamma hjemme hos deg selv og hadde 2 barn med forskjellige familier. De fleste her sier jo at det er normalt med minst 4000 kr pr. barn. Da ville du ha tjent 8000 kr for å passe disse 2 barna. Du passer 2 barn hele tiden + en 3 dje noen timer hver dag og får halvparten for dette, er ikke det galt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #9 Del Skrevet 5. mai 2004 Joda, føler selv at dette ikke er helt riktig... Men når jeg tok jobben (som forøvrig skulle vare i 1 1/2 mnd), så sa moren at jeg ikke skulle passe dem hver dag, og at det ikke ble fulle dager hver dag. I tillegg blir hun sur hvis mitt eget barn er syk en dag, slik at jeg ikke kan stille opp. Og nå sier hun at jeg skal passe dem lenger enn avtalt... Ja, jeg har vært dum som ikke har sagt ifra. Det er iallefall siste gangen jeg jobber som dagmamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. mai 2004 #10 Del Skrevet 5. mai 2004 Det virker som hun har brutt en avtale dere i mellom i tillegg til at jeg synes det er lite betalt. Da ville jeg heller passet barn hjemme hos meg selv og tjent minst det doble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smila Skrevet 5. mai 2004 #11 Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, det hørtes lite ut. VIlle nok gått opp til en 5000 - 6000 for den jobben der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå