Gå til innhold

hvor lenge kan man skjule en graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på når magen er for stor til å skjule sin ca. Jeg er 175 høy og ca str44. Er 8 uker på vei når, så fortsatt en god stund til det er noe å tenke på. Di fleste jeg av nære venner og familie har fått vite det, men på jobben vil jeg helst vente lengst mulig. Har ett barn fra første men jeg husker ikke hvordan det var med han forskjellig med alle, men ca når?

Anonymous poster hash: efec1...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er nr 2 så vil det mest sannsynlig vises tidligere enn sist.

Anonymous poster hash: c68cd...3c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Jeg kunne skjule det i 6 mnd med jenta, men med gutten viste det seg før. Er ikke bare magen men ansiktet, føtter og hender det går utover, måtte tidlig slutte med ringer, ha ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden jeg ikke har blitt mage... er det enklere å skjule eller vanskeligere? Ikke kulelager men henge magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sørg for å spise mye usunt (flere kakestykker til lunsj feks.) hver dag på jobb, og at ALLE kollegaene dine ser det - så er det iallefall ingen som tør å kommentere at du kanskje er gravid...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig opptatt av sunn livsstil derfor litt henge magen. Gikk ned mange kg men det var først jeg starta der jeg jobba nå. La ikke på meg sist jeg var gravid heller. Men jeg tenker når jeg kommer tilbake fra jul og har hatt ekstra lang juleferie og kurs til i slutten av januar, kanskje ikke rart jeg er litt ekstra rund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg fikk litt synlig mage i uke 11 og utover, og da eskalerte det ganske kjapt.

Folk reiste seg på trikk/buss rett etter jeg hadde vært på ordinær UL i uke 17 selv om jeg hadde jakke e.l på meg - og da hadde jeg en stund fått ganske lange blikk av bekjente som sa de ikke hadde turt spørre før vi sa det selv etter ordinær UL..

Er samme høyde enn deg i str 36/38, kanskje det har noe å si - men tror mest det ligger i genene mine å få tidlig synlig mage.

Går vel mye på gener og hvordan babyer ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne skjule det frem til uke tredve sist, og nå som jeg bikker 22 uker i morra er det null stress å skjule den dersom jeg ønsker det. Men da ser jeg - som andre også har sagt, småtjukk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er nr 2 så vil det mest sannsynlig vises tidligere enn sist.

Anonymous poster hash: c68cd...3c6

Ikke nødvendigvis.

Jeg kunne fint bløffe meg (med litt vide gensere osv) fram til halvgått svangerskap alle gangene (med yttertøy enda lenger, det var faktisk foreldre til ungenes kamerater som ble overrasket over at jeg "plutselig" dukket opp med en baby, de hadde ikke skjønt at jeg var gravid)

Har nok mye med kroppsform og hvordan man bærer babyen å gjøre. Men realistisk sett, på jobben (hvor man ikke går med yttertøy og tilbringer mye tid tett på folk) hadde jeg nok ikke klart å skjule det lenger enn halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mye er genetisk ang. hvor tidlig ordentlig gravidmage popper ut. Husker jeg traff en bekjent da hun var 8 uker på vei. Alle rundt kunne se at hun var gravid, for hun hadde skikkelig struttemage, og hun sa at mor og søstre hadde hatt det på samme måte. Det var såpass at jeg tenkte hun måtte være godt over 20 uker. Mens jeg for fem minutter siden fikk en overrasket kommentar fra en kollega som tydeligvis ikke hadde fått med seg at jeg var gravid (er 25 uker). Jeg har vekslet mellom å gå i løse og ettersittende plagg de siste ukene, så jeg var overrasket over at hun ikke hadde skjønt det, men da er nok ikke magen så stor som jeg tenker selv (den er jo mye større enn min vanlige mage). Sånn var det sist også. Jeg er 1,74, for øvrig og har ganske lang overkropp. Antar det har noe å si, i tillegg til om man har anlegg for at livmor utvider seg fort eller om man bærer langt inne eller ute.

Siden du er størrelse 44, vil jeg vel også tro at du kan klare å skjule en graviditet lengre også? Altså, hvis magen ikke er helt flat i utgangspunktet, skal det vel mer til før omgivelsene begynner å lure, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 3 måneder hadde jeg kul. Den var liten, men likevel godt synlig hvis jeg hadde på meg ettersittende klær. Kunne såvidt skjule den med litt videre gensere osv. Men fra der av tok det ikke lang tid før det ville vært totalt umulig for meg å skjule det lenger. Fikk vite i etterkant at da jeg var rundt 2 måneder på vei, fikk ei venninne av meg en liten anelse da vi var på stranda, men hun var såpass usikker at hun ikke sa noe. Men det skal sies at jeg var ganske oppblåst den første tiden, så mye kom nok av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...