AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #21 Skrevet 1. november 2013 Hvordan er det hvis man jobber nattevakter? Da må hunden være alene natten igjennom,men får tid med hele dagen. Jeg tenkte typ å kunne ha den i bur om natta,gå tur på morningen,sove litt selv på dagen også tur igjen og tid med den fra jeg våkner til jeg drar på jobb igjen, takler hunder flest å være alene om natta?Anonymous poster hash: 62f46...6f0 1
lalaz Skrevet 2. november 2013 #22 Skrevet 2. november 2013 Jeg er mye hjemme med min hund på dagtid, men hun klarer seg helt greit alene. Hun ligger helst og sover uansett, og våkner ikke ordentlig til før litt ut på dagen.
MalloryK Skrevet 2. november 2013 #23 Skrevet 2. november 2013 Hunden min er hos min mor når jeg er på jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #24 Skrevet 2. november 2013 Hvordan er det hvis man jobber nattevakter? Da må hunden være alene natten igjennom,men får tid med hele dagen. Jeg tenkte typ å kunne ha den i bur om natta,gå tur på morningen,sove litt selv på dagen også tur igjen og tid med den fra jeg våkner til jeg drar på jobb igjen, takler hunder flest å være alene om natta?Anonymous poster hash: 62f46...6f0 Ja, så lenge den blir tilvent det. Noen hunder har jo genetisk separasjonsangst, og de vil jo være like problematiske uansett om de skal være alene på natta eller på dagen, men de "normale" hundene vil være minst like lette å trene til å være alene hjemme på natta som på dagen. Det skal dog ikke være noen grunn til å ha hunden i bur på natta, iallefall ikke så snart den er kommet forbi potensielle pubertets-makuleringsperioder. Anonymous poster hash: 635ed...178
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #25 Skrevet 2. november 2013 Hunden vår har vært alene hjemme 8 timer hver dag i uken siden han var veldig liten, dette har gått helt bra. Det vil det nok gjøre for deg også, eneste som er er det at de må få en skikkelig tur både før og etter jobb. Ellers så finnes det jo folk som driver med dog walking, som det eventuelt går an å ha noen dager i uken. Sørg for at hunden har mat og drikke tilgjengelig så går det helt fint det Ingen som slutter i jobben pga hund, man må jo nesten kunne ha det likevell. De kan faktisk sitte botimot 12 timer i strekk i et bur uten problem. Hunder har behov for å røre seg og skal IKKE sitte i bur i mer enn maks 2 timer. Anonymous poster hash: 5e8a0...f34 4
Gjest missjentå Skrevet 2. november 2013 #26 Skrevet 2. november 2013 Hunder har behov for å røre seg og skal IKKE sitte i bur i mer enn maks 2 timer. Anonymous poster hash: 5e8a0...f34 det der gidder jeg ikke å diskutere engang, alle mener forskjellig om det der.
Belin Skrevet 4. november 2013 #27 Skrevet 4. november 2013 Enig med de andre. De klarer seg fint i 7-8 timer så lenge de får en ålreit tur først. Jeg ser de dagene jeg jobber hjemme, at han sover hele tiden uansett. Han står sjeldent opp før i 11-tiden hvis jeg er hjemme, og da loffer han inn på kontoret mitt å sover videre der. Men han er også hjemme alene noen dager i uka, uten problem. Når jeg kommer hjem tar vi en lengre tur så han får kjørt seg litt. Og jeg pleier å ha han med meg stort sett over alt ellers. Funker fint for oss. Skal sies at jeg brukte ganske lang tid på å få han trygg hjemme alene. Så jeg filmet han hver gang jeg forlot huset for å se atferden hans. Og når det gjelder bur, så er jeg helt enig at det bør brukes med måte. Men for meg så ble det redningen en tid, for da roet han seg helt ned. Hadde han tilgang til hele huset, freaket han helt og gnagde på trappa blant annet. Lagde et leven uten like, og var tydelig stresset når jeg kom hjem. I buret var han rolig, og sov. Og etter en stund lot jeg døra på buret være oppe. Men han lå likevel alltid inni der når jeg kom hjem. Og når jeg så på filmen, var han ikke mange turer ut av det. Kun for å titte litt ut av vinduet og drikke vann. Nå er buret fjernet helt (praktiske årsaker, det var diiiiigert), og nå går det helt fint. Han har full tilgang til hele huset. Men liker seg best i gangen. Det er plassen hans. Så bruk god tid på hjemmetreningen. Og ikke gi opp selv om det tar lang tid.
cha Skrevet 5. november 2013 #28 Skrevet 5. november 2013 Vi har en hund på 1 år som har passet huset siden hun var liten. Hun sitter i buret 6 timer om dagen. I starten var hun med samboer på jobb, også ble hun tilvendt å sitte i buret hjemme ved at samboer var å luftet henne midt på dagen. Nå kan hun sitte der i 9 timer uten problemer. Hun sover nok stort sett hele dagen. Når vi kommer hjem setter vi henne ut i båndet, leker, koser, osv. Går en tur etter middag. Hun er med oss overalt hvis vi skal noe.
roberta Skrevet 5. november 2013 #29 Skrevet 5. november 2013 Vi har en hund på 1 år som har passet huset siden hun var liten. Hun sitter i buret 6 timer om dagen. I starten var hun med samboer på jobb, også ble hun tilvendt å sitte i buret hjemme ved at samboer var å luftet henne midt på dagen. Nå kan hun sitte der i 9 timer uten problemer. Hun sover nok stort sett hele dagen. Når vi kommer hjem setter vi henne ut i båndet, leker, koser, osv. Går en tur etter middag. Hun er med oss overalt hvis vi skal noe. Passet huset fra inni buret. Joda, det høres kanskje bedre ut ... Og NI timer i bur om dagen?? Hurra for et flott hundeliv!! 2
Sugerøret Skrevet 5. november 2013 #30 Skrevet 5. november 2013 hva fanken er greia med 9timers burtid for en hund? Sitt i et bur selv for fanken og se hvor flott det er. Enkelte skulle ikke hatt hund! 4
Gjest missjentå Skrevet 5. november 2013 #31 Skrevet 5. november 2013 (endret) Det er ikke alle som kan ha hunder løs i hus alene hver dag. hunder er forskjellig, er faktisk ikke alle det funker for heller, det burde jo dere vite siden dere utgir dere for å vite så aller best. Endret 5. november 2013 av missjentå
la Flaca Skrevet 5. november 2013 #32 Skrevet 5. november 2013 det der gidder jeg ikke å diskutere engang, alle mener forskjellig om det der. Nei, nå i 2013 er gudskjelov de fleste så godt informert om burbruk at det ikke er like mange meninger lenger. Det er noe man unngår, med mindre man må bruke som en midlertidig løsning. Mine hunder er veldig slappings på dagtid. (Jeg er mye hjemme så jeg vet). De tusler litt rundt og flytter seg rundt i huset etter hva slags underlag og temperatur de foretrekker i løpet av dagen (det kunne de ikke gjort i bur, just sayin) men er ikke alltid de spør om å få være med når jeg går ut en gang. Er ikke før rundt middagstider det blir liv i dem. I helga kan de nesten bli litt uopplagt og gretten hvis det er mye action fra morgenen av, hunder trenger mye hvile. Så en arbeidsdag er null problem. Voksne hunder har stor kapasitet i blæra. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #33 Skrevet 5. november 2013 Vi har en hund på 1 år som har passet huset siden hun var liten. Hun sitter i buret 6 timer om dagen. I starten var hun med samboer på jobb, også ble hun tilvendt å sitte i buret hjemme ved at samboer var å luftet henne midt på dagen. Nå kan hun sitte der i 9 timer uten problemer. Hun sover nok stort sett hele dagen. Når vi kommer hjem setter vi henne ut i båndet, leker, koser, osv. Går en tur etter middag. Hun er med oss overalt hvis vi skal noe. Hun er ganske ung, så da regner jeg med at dere kun har henne i bur fordi hun er i puberteten og kan finne på å makulere litt enda? Og at dere da skal begynne å ha henne løs så snart hun er litt mer voksen i hodet? Anonymous poster hash: 635ed...178 1
LexSuperior Skrevet 7. november 2013 #34 Skrevet 7. november 2013 Hvordan er det hvis man jobber nattevakter? Da må hunden være alene natten igjennom,men får tid med hele dagen. Jeg tenkte typ å kunne ha den i bur om natta,gå tur på morningen,sove litt selv på dagen også tur igjen og tid med den fra jeg våkner til jeg drar på jobb igjen, takler hunder flest å være alene om natta?Anonymous poster hash: 62f46...6f0 Jeg har et veldig flexliv med hunden min. Jobber turnus og studerer. Det går helt fint det:)
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #35 Skrevet 7. november 2013 Et godt tips er jo å velge en hunderase som ikke krever spesielt mye aktivitet. Vi gikk bevisst etter en bedagelig rase, og nå er det slik: hun sover hele natten, får en morgentur og frokost, sover hele dagen, får middag og kos etter jobb, og får en skikkelig kveldstur og kveldsmat. Det er mer enn nok for vår hund. Bur har vi aldri hatt behov for. Anonymous poster hash: 1841a...c58
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #36 Skrevet 7. november 2013 Jeg kan sitte i bur i minst 24 timer i strekken. meg > hund Anonymous poster hash: 589ef...031
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #37 Skrevet 7. november 2013 Han klarer helt fint å være alene en arbeidsdag. Bor ikke så langt unna jobben så stikker hjemom innimellom bare for å si hei. Har aldri brukt bur, bare stengt av rom med grind. Anonymous poster hash: 917fa...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #38 Skrevet 7. november 2013 Hvor lenge anbefaler dere at en valp er alene hjemme?(Max) Hvor gammel bør valden være før man kan jobbe fulle dager? Vi får snart hund, og skal ta ut ferie de første 2ukene. Etter dette har vi en plan der hunden vil bli alene 7timer om dagen i gangen (stor gang). Alternativt vil jeg få en skoleelev til å komme innom og lufte den litt etter 4-5 timer. Er den planen grei??Anonymous poster hash: d7bf1...c25
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #39 Skrevet 7. november 2013 Et godt tips er jo å velge en hunderase som ikke krever spesielt mye aktivitet. Vi gikk bevisst etter en bedagelig rase, og nå er det slik: hun sover hele natten, får en morgentur og frokost, sover hele dagen, får middag og kos etter jobb, og får en skikkelig kveldstur og kveldsmat. Det er mer enn nok for vår hund. Bur har vi aldri hatt behov for. Anonymous poster hash: 1841a...c58 Har du noen eksempler på bedagelig rase? Anonymous poster hash: d7bf1...c25
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #40 Skrevet 7. november 2013 Hvor lenge anbefaler dere at en valp er alene hjemme?(Max) Hvor gammel bør valden være før man kan jobbe fulle dager? Vi får snart hund, og skal ta ut ferie de første 2ukene. Etter dette har vi en plan der hunden vil bli alene 7timer om dagen i gangen (stor gang). Alternativt vil jeg få en skoleelev til å komme innom og lufte den litt etter 4-5 timer. Er den planen grei??Anonymous poster hash: d7bf1...c25 Bortimot den første uken bør ikke valpen være alene i det hele tatt. Så begynner man gradvis, man går på do uten valpen, går ut og henter posten, og øker gradvis på, fra et minutt i starten til man sakte har økt opp til en halvtime, og deretter kan man som regel øke litt raskere på. Du kan IKKE gå fra å la en valp være alene noen få minutter i uke 2, til å la den være alene i syv timer i uke 3. Det er vanlig å beregne en måneds tid på den grunnleggende alene-treningen, og så kan man finjustere litt etterhvert i takt med valpens modning. Du KAN være heldig og få en særs trygg og sikker valp som gir faen i at dere er borte allerede ved tredje uka, men du kan like gjerne få en valp som trenger mye nærhet og ikke takler å være alene mange timer før etter det er gått minst en måned. Er man to om å få hund overlapper man gjerne da slik at den ene er hjemme med valpen i noen uker, så er den andre hjemme med valpen noen uker, og om den fortsatt ikke takler en hel dag alene så har man mulighet for å ha den med i bilen eller at noen kan passe den deler av dagen. Anonymous poster hash: 635ed...178 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå