AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har hatt hund hele barndommen min og savner virkelig det. Men nå har jeg begynt å jobbe og er jo borte 7-8 timer hver dag! Tenker at det er alt for lenge for en hund å være alene og ikke få gått på do? Men igjen, hvordan får dere andre det til? Jobber jo med mange andre som har hund. Skjønner at mange er to om det, og kanskje at det passer på den måten. Jeg jobber turnus og samboeren går på skolen og kan være litt fleksibel, men etterhvert vil jo også han være på jobb 7-8 timer hver dag.. Hvordan gjør dere det? Har sett det finnes noe barnehageting for hunder, noen som bruker det? Anonymous poster hash: a4394...498
Gjest missjentå Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Hunden vår har vært alene hjemme 8 timer hver dag i uken siden han var veldig liten, dette har gått helt bra. Det vil det nok gjøre for deg også, eneste som er er det at de må få en skikkelig tur både før og etter jobb. Ellers så finnes det jo folk som driver med dog walking, som det eventuelt går an å ha noen dager i uken. Sørg for at hunden har mat og drikke tilgjengelig så går det helt fint det Ingen som slutter i jobben pga hund, man må jo nesten kunne ha det likevell. De kan faktisk sitte botimot 12 timer i strekk i et bur uten problem. Endret 31. oktober 2013 av missjentå 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 7-8 timer går helt fint bare pass på å gi den en god tur før og etter jobb
Tellus Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 vanlig arbeidsdag går fint for min hund også. Slipper henne ut i hagen så fort jeg kommer hjem, allikevel vil hun heller springe litt rundt og leke enn å tisse. De lærer seg til å holde seg lenge.
Favole Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Hvis vi begge jobber full dag med samme skift, så er de hjemme. Ingen av oss har jobber hvor det passer å ha med hundene heller. Lufter de godt før vi drar på jobb, og de greier seg fint. Aldri opplevd å komme hjem til "hysterisk" hund, som regel sover de når vi kommer inn døra. Tenker litt slik at så lenge en hund klarer å slappe av den tiden eieren er borte, så går det helt fint. De må jo klare seg gjennom natta uten å gå på do også, det blir fort like lenge som en arbeidsdag, og de lærer seg til å holde seg. Når vi står opp om morgenen er de også helt rolige, selv om vi går rett ut virker det ikke som at det å tisse er det første de "tenker på" da. Den av oss som kommer først hjem tar hundene ut og lufter dem, og så får de lengre tur og/eller annen aktivisering så og si alle andre ettermiddager iløpet av uka, gjerne mer iløpet av helga. Hundene er med oss stort sett overalt ellers, så har ikke dårlig samvittighet for de dagene vi begge jobber samme skift.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg vil påstå at det går greit så lenge det ikke er MER enn 8 timer daglig, og at du lufter hunden godt før jobb samt aktiviserer den rikelig og er sammen med den mesteparten av tiden ellers. Er det slik at du skal jobbe 8 timer og har en halvtimes kjøring frem og tilbake til jobb, så synes jeg ikke det er greit. Det er heller ikke greit å være borte i 8 timer for så å forlate hunden alene hjemme igjen og dra på trening/besøk/fest etc., iallefall ikke mer enn en ytterst sjelden gang. Da er det bedre å invitere venner hjem til deg eller ut på tur, eller høre om du kan ta med hunden på besøk. Så får man heller gjøre det som krever at man er borte fra hunden i helgene eller når man har hundepass. Det kan uansett lønne seg å finne en fast person som kan passe/gå tur med hunden (gjerne noen som bort nært) ved behov. Hundebarnehage eller fast hundelufter kan også fungere kjempefint, så lenge de har gode referanser og er flinke med hund. Jeg kjenner f.eks. noen som har hunden i barnehage full dag 2 dager i uka, dermed er det maksimalt 3 dager i uka den får lange dager alene hjemme. Anonymous poster hash: 635ed...178 4
Cookiemonster Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg jobber 8 timers arbeidsdag, og har ca 10-15 min kjøring hver vei. Så min hund er hjemme alene i ca 8,5 timer. Det går helt fint ! Han ligger stort sett å sover når jeg kommer hjem. Har han med meg på jobb de dagene jeg skal noe på ettermiddag/kvelden.
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har hatt hund hele barndommen min og savner virkelig det. Men nå har jeg begynt å jobbe og er jo borte 7-8 timer hver dag! Tenker at det er alt for lenge for en hund å være alene og ikke få gått på do? Men igjen, hvordan får dere andre det til? Jobber jo med mange andre som har hund. Skjønner at mange er to om det, og kanskje at det passer på den måten. Jeg jobber turnus og samboeren går på skolen og kan være litt fleksibel, men etterhvert vil jo også han være på jobb 7-8 timer hver dag.. Hvordan gjør dere det? Har sett det finnes noe barnehageting for hunder, noen som bruker det? Anonymous poster hash: a4394...498 Rundt omkring i landet finnes det tilbud om lufting av hund mens eieren er på jobb, kanskje det finnes der du er også? Der jeg bor finnes det en "hunde-hage" ala barnehage. Du leverer hunden før du går på jobb og henter den når du er ferdig på jobben. Da har den fått frisk luft, trim og sosialisering med andre hunder. Du kan jo også søke etter noen som vil passe den mens du er på jobb.
roberta Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Hunden vår har vært alene hjemme 8 timer hver dag i uken siden han var veldig liten, dette har gått helt bra. Det vil det nok gjøre for deg også, eneste som er er det at de må få en skikkelig tur både før og etter jobb. Ellers så finnes det jo folk som driver med dog walking, som det eventuelt går an å ha noen dager i uken. Sørg for at hunden har mat og drikke tilgjengelig så går det helt fint det Ingen som slutter i jobben pga hund, man må jo nesten kunne ha det likevell. De kan faktisk sitte botimot 12 timer i strekk i et bur uten problem. Nei, Nei, Nei!!! Å ha en hund 12 timer i bur er DYREMISHANDLING. Jeg er klar over at mange gjør det, men det er helt galt! Se over til Sverige, der er bur ulovlig - og det er en grunn til det. 15
Sugerøret Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 grøss!! 12 timer i bur? Hvorfor skaffer folk seg hund da ? Sett deg selv i et bur i 12 timer og se om du liker det.! Stakkars dyr.. 8
Gjest missjentå Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 Nei, Nei, Nei!!! Å ha en hund 12 timer i bur er DYREMISHANDLING. Jeg er klar over at mange gjør det, men det er helt galt! Se over til Sverige, der er bur ulovlig - og det er en grunn til det. enkelte ganger har man ikke annet valg, har hørt at dette funker best for små hunder. vår hund feks, får helt angst når han er alene i et stort rom/hus. (han er forresten aldri i bur i 12 timer i strekk). 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 Denne diskusjonen handler ikke om en hund kan sitte 12 timer i bur, men om en hund kan være hjemme alene en arbeidsdag. Hold dere til tema da folkens!! En hund kan fint klare 8 timer alene hver dag, så sant du er villig og har tid og krefter til å være sammen med den etter jobb og i helgene. For det er ikke greit å gå fra den igjen hele kvelden hvis den har vært alene hele dagen, det er noe å tenke på. Min hund klarer fint 8 timer, og får tur med en gang jeg kommer hjem. Men hun er ikke i bur, jeg har sikret et område til henne slik at hun har et eget rom på ca 10 kvm med hundeseng og vann og tyggeleker. Da hun var valp var hun selvsagt ikke hjemme alene så lenge, så du bør tenke på hvordan du skal kjøre inn valpen de første månedene, kanskje du vil trenge litt hjelp da? Eller kan du ta den med på jobb? En valp kan ikke være alene i 8 timer. Anonymous poster hash: 3e8b9...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Man kan ha med hunden på jobb, eller han kan sitte i bilen (når det ikke er for varmt eller kaldt) og så kan man lufte ham i pausene, man kan utnytte fleksitida sånn at det blir færrest mulig timer hjemme alene, få noen til å komme innom og lufte, ha vofse hos "besteforeldrene" hvis de har lyst... Mange muligheter Bare husk at ikke alle hunder klarer å være alene så lenge. Noen får seperasjonsangst eller begynner å kjede seg så mye at de mistrives. Anonymous poster hash: 050ba...37e
Gjest Ozelot Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Til deg som lar hunden sitte i bur 12 timer i strekk: Du har egentlig ikke tid til hund, hvorfor i alle dager skaffet du deg en .... pynt i stua? 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #15 Skrevet 31. oktober 2013 Små hunder kan også gå løs når de er hjemme alene! Å passivere en hund i bur i 8-9 timer om dagen, og gjerne 7-8 timer om natta, er forkastelig! Hunden sitter da i bur 66% av døgnet. :frown: Anonymous poster hash: 077bf...e69 5
Ruby_Tuesday Skrevet 31. oktober 2013 #16 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har to hunder, og de greier seg helt fint hjemme i 8 timer. Sørger bare for å gå tur med dem før og etter jeg kommer hjem fra jobb.
Blue Sapphire Skrevet 1. november 2013 #17 Skrevet 1. november 2013 Siden jeg er student er hunden vår sjeldent hjemme alene i flere timer. Ser ikke noe forskjell på henne om jeg har vært vekke 2 timer eller 7 timer. Alltid når jeg går ut pleier jeg å legge igjen noen leker, eller i noen tilfeller tyggeben eller struper som hun kan kose seg med Jeg synes det er viktig at hunden får lov til å springe fritt å få ut energien sin ute etter å ha vært alene hjemme.
Gjest missjentå Skrevet 1. november 2013 #18 Skrevet 1. november 2013 fokuser på spm ikke annet som ikke er relevant. jeg sa forresten heller aldri at hunden min sitter i bur i 12 timer, for dere som prøver å vri om på det jeg sa 1
makkapakka Skrevet 1. november 2013 #19 Skrevet 1. november 2013 Min hund er veldig fornøyd når vi går om morgenen, det er akkurat som aaah når får jeg litt fred og ro.. selv om den er veldig fornøyd når vi kommer hjem etter 8 timer også.. har gjort dette siden hun kom i hus. Det virker ikke som hunden klager, det er mer travelt når vi er hjemme med den hele døgnet i helgene.
skruf Skrevet 1. november 2013 #20 Skrevet 1. november 2013 Hunden vår er vant med å være hjemme en hel arbeidsdag. Står opp litt tidligere om morgenen og går tur med henne, deretter får hun frokost. Hun ligger på plassen sin mens vi er ute, og har en mistanke om at hun snorksover hele tiden... Når vi kommer hjem så slipper vi henne løs ute sånn at hun får tisse, og etter middag så går vi en lengre tur med henne. Bruker ikke bur, da vi er fullstendig motstandere av bur inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå