Gå til innhold

Legen min har tatt livet sitt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Og jeg tenker ikke på stort annet nå!

På tross av at jeg ikke var til han mer enn en gang, fikk jeg et veldig godt inntrykk av han. Tenkte at det var en mann som hadde ting på stell. Veldig trivelig fyr!

Jeg gikk til han denne ene gangen fordi jeg var nedstemt og hadde vært det i lengre tid. Trodde jeg trengte psykolog, men vi fant ut at det ikke var så ille. Etter at jeg fikk "tømt" meg til han, ble alt bedre, og jeg ble veldig lykkelig. Dette er forøvrig langt over et halvår siden.

Noe av det jeg sa til han var at jeg ønsket å bli lege, men var redd for å bli en deprimert lege.(Han spurte hvilke ambisjoner jeg hadde.) Sa også at jeg ofte hadde angst om kveldene. Nå går jeg rundt å tenker at dette kanskje var noe som rørte noe ved han, det jeg sa? At han følte seg truffet? Paradoksalt spurte han meg også om jeg hadde selvmordstanker, noe jeg ikke har hatt... (men det hadde tydeligvis han!)

Det var som et slag i magen å få høre at han hadde tatt livet sitt. Jeg skjønte det ikke. Jeg har faktisk tenkt mye på denne legen. Han var så trivelig, humoristisk og flink! Det er så rart - han som skulle hjelpe meg, og gjorde det, trengte selv hjelp. Tydeligvis mer hjelp enn jeg hadde behov for...

Har fått høre at han hadde problemer...Det var på en måte en trøst for meg, altså, det var i alle fall ikke jeg som hadde utløst dette.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget, jeg er bare så .... trist! Vet ikke hva jeg føler, det er bare så rart... Skulle gitt han en god klem, og sagt takk for hjelpen.. For han gjorde meg virkelig en tjeneste. Nå er han død .. :(

Skal kjøpe en rose å legge på graven hans..

Hilsen 18 år gammel jente..



Anonymous poster hash: 63bd4...b12

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så rørt når jeg leser om folk som faktisk bryr seg så pass mye om andre, selvom de ikke står så veldig nær. Det er kjempe trist, han høres ut som en god person, og ingen gode mennesker fortjener å ha det så vondt at de ønsker å ta livet av seg :-( Skulle ønske verden var mer god, og at alle kunne rekke ut en hånd til de som trenger det, og at de som trenger det hadde turt å si ifra. Kondolerer, spesielt til familie/venner og barna! :( <3



Anonymous poster hash: 2f630...4ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit å høre. Godt at han hjalp deg i hvert fall. Ofte er det sånn at de som selv har det vondt, er de som er mest forståelsesfulle.

Men hvordan vet du at han tok livet sitt? Det er ikke ofte pasienter får vite denslags.



Anonymous poster hash: 076d7...375
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre. Godt at han hjalp deg i hvert fall. Ofte er det sånn at de som selv har det vondt, er de som er mest forståelsesfulle.

Men hvordan vet du at han tok livet sitt? Det er ikke ofte pasienter får vite denslags.

Anonymous poster hash: 076d7...375

Tusen takk for svar alle sammen! Det varmer...

Tror som sagt at det var fordi det var fordi han hadde problemer. Men man skal jo heller ikke se bort i fra at jobben som lege kan være tung til tider. Kanskje hadde han sett pasienter lide eller noe.. Jeg vet ikke.. :(

Anonymous poster hash: 63bd4...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være rimelig trygg på at din depresjon ikke har påvirket han - du er en av utallige pasienter med en slik tilstand. At han spurte deg om selvmordstanker, er kun et nødvendig element i hans faglige vurdering av hvor alvorlig din depresjon var.

Det er alltid tankevekkende og vondt når noen velger å ikke leve lenger. Legeyrket er det yrket som har høyest selvmordsrate. Det er ikke så vanskelig å forstå når man tenker på det enorme og tyngende ansvaret som følger med jobben.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være rimelig trygg på at din depresjon ikke har påvirket han - du er en av utallige pasienter med en slik tilstand. At han spurte deg om selvmordstanker, er kun et nødvendig element i hans faglige vurdering av hvor alvorlig din depresjon var.

Det er alltid tankevekkende og vondt når noen velger å ikke leve lenger. Legeyrket er det yrket som har høyest selvmordsrate. Det er ikke så vanskelig å forstå når man tenker på det enorme og tyngende ansvaret som følger med jobben.

Takk for svar.. :) Det er sant det du sier...

Anonymous poster hash: 63bd4...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har han ikke tatt livet sitt pga pasienter, så stor betydning har ikke pasienter for leger. Har du tenkt på at det du skriver er veldig lett gjenkjennelig og at det ikke er sikkert at legens nærstående setter så pris på en slik tråd?



Anonymous poster hash: 59bc9...9fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan TS vet alt dette.

Jeg har hatt den samme legen gjennom ti år vet om både flytting og barn som har kommet til, noen interesser vi har felles og andre småting, men selv om jeg kjenner ham godt, ville jeg aldri fått vite om <problemene>.

Men kanskje dette er et lite sted hvor alle vet alt uansett?

Det er trist, ja, men jeg er egentlig litt enig i den over som skriver at familien kan kjenne igjen vedkommende og kanskje ikke ville satt pris på tråden. Selv om det er fint at TS bryr seg da.



Anonymous poster hash: 076d7...375

Endret av Phaedra
Editerte ut teksten og satt inn <problemene>
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har han ikke tatt livet sitt pga pasienter, så stor betydning har ikke pasienter for leger. Har du tenkt på at det du skriver er veldig lett gjenkjennelig og at det ikke er sikkert at legens nærstående setter så pris på en slik tråd?

Anonymous poster hash: 59bc9...9fe

Altså - jeg mener ikke det at han har gått å husket hver enkelt pasient og deres historier. Poenget er at det å stadig være i kontakt med sykdom og om mulig mye elendighet gjør noe med en. Leger har dessuten lange vakter, og utsettes ofte for stress. Så mye du vet det, er det en kjensgjerning at leger har høyere selvmordsrate enn en rekke andre yrkesgrupper. Husk at det ikke alltid er lett å bare være profesjonell og hard hvis du f.eks. kommer i kontakt med et barn med en sykdom du ikke kan helbrede. Leger har følelser de også..

Du har et poeng når det gjelder dette med at tråden er lett gjenkjennelig. Jeg skal prøve å få slettet den om ikke lenge, men i og med at jeg er anonym bruker må jeg kontakte administratorene. Men jeg skal gjøre det.

TS

Anonymous poster hash: 63bd4...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan vet du alt dette?

Bor på ett tettsted, og slike ting sprer seg...

Anonymous poster hash: 63bd4...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at leger har høyere selvmordsrate osv, det jeg mente var at det er ikke enkelte pasienter i seg selv som gjør at det det går galt. Bra du vil ta dette opp med moderatorene, men som utgangspunkt slettes ikke tråder her bare fordi man har ombestemt seg. Når det er sagt så skjønner jeg at dette er et sjokk for deg og at du trenger noen å snakke med.



Anonymous poster hash: 59bc9...9fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...