Gå til innhold

There's not a note from mine that's worth the noting.

Amphitrite

Anbefalte innlegg

Sukk. Nå er jeg så sliten i hodet at lesingen har ikke lenger noe formål. Når jeg nå prøver å lese meg opp på det jeg kan dårligst, merker jeg at det kan bedre går bort. Altså at kunnskapen går å gjemmer seg. Så det får være godt nok.

Theatetus

Platon

Opplysningstid - Rasjonalisme og empirisme
Kant - Analytisk apriori, syntetisk apriori og syntetisk aposteriori

Romantikken

Sosioteknisk

Kognitivt

Behavioristisk

Formell og uformell læring

Helhetsprinsippet

Nærhetsprinsippet

Meningsprinsippet

Forskjell på informasjon og kunnskap

Falsifisering

"sikker" kunnskap

Dette er bare oppsummering av det jeg må kunne for oppgave en, dette er også den oppgaven jeg har mest styr på, SÅ VÆR SÅ SNILL HA DENNE OPPGAVEN PÅ EKSAMEN I MORGEN!

Ellers har vi:

Kvalitative metoder

Kvantitative metoder

IT-virksomheter i kontinuerlig utvikling

IT-strategi opp mot forretningsstrategi

Systemporteføljer

Ekstern og intern forretningsverdi - drift, prosjekt og innovasjon

Consumerisation - Forsvare, Tillate, Muliggjøre og Understøtte

Kolbs læringskurve

Samskapt læring

Læring opp mot organisasjonsutvikling

Kapasitetsbygging og gevinstrealisering opp mot prosjektledelse

Endringsdrivere og virksomhetsendring

Hva som skjer når man er førstegangsleder

Lojalitetsbalanse

Rollen IT-leder

OG MASSE MASSE mer er temaer for morgendagen. Jeg har ikke kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var første eksamen vel overstått. Fikk det spørsmålet jeg helst ville ha av alle spørsmålene vi har gått igjen! :hoppendeglad: Men fikk selvfølgelig også det spørsmålet jeg skulle lese på igår kveld men sa heller "FUCK IT" til. Sukk, så der fikk jeg bare til en halv figur og noe fjås. Skrev alt i alt 8 sider, så ståkarakter får jeg nok og det blir nok ikke mer enn en D, men det får bare være godt nok. Ingen planer om å stille opp som leder uansett.

OG SÅ VIL JEG UNNSKYLDE ALLE SOM KJØRTE BAK MEG HJEM FRA SKOLEN IDAG, SORRY. Føret var akkurat som det var på den dagen jeg kjørte ut av veien og jeg satt proppa full med eksamensnerver og skrekk for døden, så jeg var skikkelig sinker idag. :P SORRY NOK EN GANG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig :) to eksamner til og så har jeg juleferie og da blir det tur til Praha!

Nå sitter jeg i bilen. Er på vei til skolen, er ikke halvveis engang og har allerede brukt over en time. Har sagt ifra til gruppen at jeg kommer litt for sent, siden det er samme føre som dagen jeg skled ut, med andre ord er jeg helt skrekkslagen på veien idag. Kjører såpass sakte at jeg bare må slippe forbi stakkarene som kjører bak meg, både for å ikke være sinke men også for ikke å bli presset av veien igjen. Vil bare si at alle som ikke holder avstand til bilen foran seg kan dra til helvete og at jeg skulle ønske jeg var politi så jeg kunne gitt bot til alle som kjørte for nærme, FORDI FOLKENS, DET ER FAKTISK STRAFFBART Å IKKE HOLDE GOD NOK AVSTAND! Ikke bare er det straffbart, men livsfarlig. At dere gidder å sette eget og andres liv i fare bare fordi du er en hissigpropp med dårlig tid er for meg et mysterium.

Nå må jeg tisse. Står på en bensinstasjon med do jeg ikle trenger å betale for å bruke, men er stappa med folk her. Dette er siste tilgjengelige do før jeg er på høgskolen, noe som passer seg svært dårlig siden jeg har nervøs blære og må tisse annethvert minutt nedover her.

Til slutt vil jeg bare si at jeg skriver fra telefon, så om det er noen rare ord eller setninger så skylder jeg på autocorrect ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg ang disse som setter både mitt liv og andres i fare ved å ligge altfor tett! Kan godt si at jeg hater det. For det er så totalt unødvendig og ja, ulovlig! Har de noen gang tenkt på hva som skjer hvis det kommer et dyr ut i veien eller hvis det blir bråstopp foran deg? Det viser jo at de ikke tenker.

Som jeg pleier å si, man leker ikke på veiene og bilen er ikke et leketøy. Noen tror visst det.

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet til det tidspunktet hvor jeg lurer på hvilke 7 slag julekaker jeg skal bake i år! Det blir hvertfall kakemenn (pappa elsker disse og farmor orker ikke bake lenger pga dårige ben, så da må jo jeg bake så han får yndlingen sin) og risboller (for det er min favoritt). Tenker litt på kanelfingre og fattigmann også, men får se. Lager en liste her som jeg kan redigere etterhvert som jeg har funnet ut av hva jeg skal bake:

Kakemenn

Risboller

Kanelfingre

Berlinerkrans

Også skal jeg selvfølgelig bake lussekatter i år også, namnam!

Endret av Amphitrite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos fastlegen min idag. Han var litt bekymret for magen min, klemte litt rundt og jeg har fortsatt vondt en del steder. Han henviste derfor til gynekolog hvor jeg skal ta ultralyd av skjede, livmor og blære. Må selv ringe å finne et sted som kan gi meg time før jul, han sa at jeg må være streng og si at han presiserte at jeg MÅ ha undersøkelsen før jul. :P Var hjemme for sent til å ringe idag, så skal ringe ut i morgen å se hvor jeg får time.

Nå sitter jeg med eksamensforberedelser, IGJEN. Det går nok greit, jeg gir litt faen i hvilken karakter jeg får i dette faget siden jeg aldri kommer til å bruke det senere. Leser derfor bare oppsummering av kapitlene i boka og titter på gamle eksamensspørsmål. Har utrolig vondt etter legen klemte rundt på magen min tidligere idag, og lukten av blod har blitt sterkere siden synes jeg. Jaja, får vel svar når jeg får tatt ultralyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten etter å ha sittet med studier til 22:40 i går kveld. Idag har jeg ekstremt vondt i magen, gudene vet hvorfor. Må hente ved også må jeg på butikken så jeg får mat idag. Samboer kommer sent hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så drittlei at jeg bare vil krølle meg sammen under dyna. I tillegg er jeg nervøs for hvordan kjøreturen nedover i morgen kan bli, siden det er storm og det er meldt snø (i stedet for regn) i løpet av kvelden/natta. Uff :(

Dumme eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på julegaveshopping med mamma. Tenkte å se om jeg fant noen komfortable vanter og ullsokker som jeg kan kjøpe inn før jeg drar til Oslo og deler ut til de som trenger det. :) Blir kos, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal av denne eksamenslesingen. Gleder meg som faen til semesteret er over så jeg bare kan sitter her med kakao-koppen og kose meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med menn? :ler: Ba samboer kjøpe Ovnsbakt julepostei fra Gilde. Han kommer hjem med julepostei fra Grillstad.

I morgen er det min siste eksamen og så har jeg ferieee. Det skal jaggu bli deilig. Det som er mindre deilig er at jeg har mye mindre oversikt i faget enn jeg trodde, så får håpe jeg er heldig med spørsmålene så jeg ikke fucker til karakteren min helt i dette faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Håper du er heldig med spørsmålene da. Og man har ofte mer oversikt enn man tror.

Det du nevner om sambo som ikke hører etter/lever i sin egen boble høres veldig kjent ut. Tror man må skrive det ned på en lapp eller ha huskeapp på mobilen til dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eksamen gikk veldig bra!

Hehehe, ja tror det jeg og. Han vet jeg liker Grans julebrus best f.eks. men han kjøper alltid Borg sin når jeg ber han om å kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi fått unnagjort mye til jul. Samboer dro på julegaveshopping, kom hjem og hadde såpass julestemning at han ville ha treet opp med engang. Han dro opp treet mens vi gjorde oss klare til butikken. Jeg fikk handlet inn alt jeg trenger til all julebakst, fikk handlet de to siste gavene jeg manglet, har pakket inn alle gavene, vasket huset og pyntet til jul (bortsett fra en duk som jeg vasker nå). Så da er alt klart, julen kan bare komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja'a, har det. Ble bra :) Må få bakt noe mer i morgen da, henger litt etter med baksten med tanke på at det bare er 3 dager igjen til jeg drar til Praha :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...