Gå til innhold

Trenger hjelp til søking av høyere utdannelse NÅ :(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har et problem. Skal søke på høyere utdannelse, og trengte noen beviser på ditt og datt som SO måtte ha. Det var greit nok, men de kom ikke i posten før i dag, og det står på søknaden som skal inn at det må være sendt INNEN 5.mai - som er i morgen... :roll: Jeg rakk jo ikke å få rett kopi-stempel eller noe i dag. Sååå teit om jeg ikke får søke pga dette :cry:

Noen som vet om jeg kan få det stemplet og sendt avgårde i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Butterflygirl

Kunne du ikke ha dratt opp til den skolen eller noe for å få de bevisene du trengte? Jeg var i samme situasjon, så jeg dro opp til skolen og fikk kopiert bevisene mine. Hvis du har kopiert bevisene dine, så dra opp til den nærmeste vgs nær deg, eller politistasjon, så får du rett kopi.

SO må ha papirene innen 6 mai(ihvertfall på papirene min, sikker på at det er 5 mai, og ikke 6? :-? ), så jeg tror det skal være greit å sende det imorra. Eller så kan du jo bare dra opp til Blindern, hvis du ikke bor så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Lærestedet har ulike datoer som frist for levering, avhengig av når du fikk omslagsarket. Noen av vennene mine har frist i morgen, andre i overmorgen og jeg har på fredag. Så vidt jeg vet skulle det holde at brevet er poststemplet på den 5., men er ikke helt skråsikker på dette. Sjekk søkerhåndboken! Dessuten kan du kopiere vitnemål o.l på posten for noen kroner, da får du "rett kopi"stempel og signatur, slik at du få gjort alt på et og samme sted.

Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis holder det at de er poststemplet innen fristen, men for sikkerhets skyld kan du ringe SO i morgen. Hvis det ikke holder at de er poststemplet i morgen kan det hende at du kan fakse dem og sende de poststemplete kopiene i posten samtidig. Du får fakset på postkontoret, men det koster jo noen kroner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinitel

Da jeg søkte i fjor (Høyskolen i Oslo som behandlende instans), fikk jeg ikke papirene avgårde før omtrent en uke etter fristen. :oops:

Men hørte aldri noe, og kom inn på studiet jeg søkte på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har frist 13.mai jeg..

Skulle tro det går i orden om du får det poststemplet på rett dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...