Gjest baby-E Skrevet 4. mai 2004 #1 Del Skrevet 4. mai 2004 hjelp!!! Har begynt på en tre-dagers hjemmeeksamen i dag, men jeg forstår ikke oppgava!!! Hva skal jeg gjøre?? Kan ikke be læreren om hjelp, da hun alt har gitt oss den ene timen med veiledning....sukk!! Er så dritt lei!! Å så på bursdagen min å alt da......jaja... måtte bare få ut litt frustrasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #2 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva med å samarbeide med andre i klassen/gruppa? Det lærer man alltid kjempemye av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. mai 2004 #3 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei Baby-E Jeg har den samme oppgaven. St.kr. 10? Det er noe skikkelig dritt og vi møter ikke veilederen før imorgen til sånn 1 times felles møte. Tror jeg sprekker av sinne hvis det jeg har sittet og skrevet idag er helt feil. En i gruppen min hadde hatt kontakt med en annen studiegruppe og de hadde heelt annen formening om hva som var riktig. Blir gæærn av Joyce Travelbee snart, og gleder meg masse til fredag kl. 10 :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #4 Del Skrevet 4. mai 2004 Sykepleierutdanning eller? Siden dere har om Travelbee. Går dere på HiO? Hvilket studieår? Mye spørsmål her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. mai 2004 #5 Del Skrevet 4. mai 2004 Ja på SU HiO, iallfall jeg mappeeksamen, og har trukket oppgave som er å vudere eget studiekrav som handler om sykepleieteoretikere Det er litt tungt ettersom det er så mange forskjellige meninger om hvordan oppgaven skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #6 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg fikk selv på sykepleier på HiO for to år siden, men jeg har slutta nå. Da fantes det ikke mappevurdering. Er det 1.studieår eller? Hvordan lyder oppgaven din? Er litt nysgjerrig jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. mai 2004 #7 Del Skrevet 4. mai 2004 Ja, det er første året. I Studiekrav 10 skal man tilegne seg kunnskaper om en interaksjons- eller omsorgsteoretiker og bruke de i et møte med en pasient. Møtet beskrives og relasjonen vurderes i et utvidet perspektiv. I hjemmeeksamen skal man vurdere dette etter innhold og struktur.(3000 ord) Det er dette det er så mye forskjellige meninger rundt. Noen menr en skal utdype det en allerede har skrevet, noen velge et emne og nesten skrive alt på nytt men ta med litt vurdering i begynnelsen, jeg har begynt å vurdere oppgaven etter de kriteriene som ble gitt for studiekravet og skal se på dette og struktureringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #8 Del Skrevet 4. mai 2004 Da må jeg ønske lykke til. Studiekrav 10 høres kjent ut fra da jeg gikk der i 2001-2002. Men er det ikke slik at du skal utdype det du allerede har skrevet da? Sånn at studiekravet du allerede har skrevet blir en slags mal på hvordan du videre legger opp eksamen din. Aner ikke noe om mappevurdering på SU, men andre utdanninger har det sånn som jeg har beskrevet ovenfor veit jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. mai 2004 #9 Del Skrevet 4. mai 2004 Takk for det.. :-) Hm..., jeg utdyper det jo på en måte ved å trekke inn annen teori der jeg vil understøtte eller "kritisere" det jeg allerede har skrevet. Men når det står vurdere innhold og struktur synes jeg jo det er dumt om oppgaven IKKE er å gjøre det, men å utdype sin egen oppgave. Håper jeg får litt bedre svar på dette imorgen under veiledning, men da har det jo allerede gått 1 dag av de 3 vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #10 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis du gidder kan du jo skrive ned noen stikkord som du mener du vil ha med i eksamen hvis det viser seg å være rett måte å skrive oppgava på (som du mener i dag.( Ikke begynn å skrive hele setninger før i morra når du får avklart hva som kreves i denne oppgava. Skjønte du hva jeg mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. mai 2004 #11 Del Skrevet 4. mai 2004 Hm, ikke helt, men kanskje? Du mente jeg bare burde skrive stikkord nå idag istedet forå skrive hele setninger til jeg har fått avklart mer om hvordan oppgaven skal være? Jeg har det ganske klart for meg hvordan disposisjonen for oppgaven vil være, og har flere andre i gruppen som også er enige med meg. Så det tar jeg med i morgen. Men synes det er greit å begynne å skrive noe så jeg kommer litt skikkelig i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #12 Del Skrevet 4. mai 2004 Du forstår meg helt rett. Men det er i alle fall bra du har noen tanker i hodet fra før av, det hjelper selv om du bare har to dager igjen. Lykke til, Sandra. Gi rapport de neste dagene og fortell hvordan det har gått :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E -ikke innlogget.. Skrevet 4. mai 2004 #13 Del Skrevet 4. mai 2004 takk for mange svar..... st.krav 10 ja! Fy søren altså! Er så lei.... har vært på veiledning i dag, men fikk liksom ikke noe ut av den timen.... det som er problemet, er at resten av gruppa også er like forrvirret som meg... Får håpe det hjelper i morgen, etter en god natts søvn! :o Sandra: Jepp. går på hio.... Lykke til på eksamen! Du kan jo sende meg en PM om du finner ut av dette her..... klem fra baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 5. mai 2004 #14 Del Skrevet 5. mai 2004 Nå er det på`n igjen....Håper det løsner litt i dag.... Noen forslag til mat, man blir litt kvikk av......eller noen energi drikk? hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 5. mai 2004 #15 Del Skrevet 5. mai 2004 Kaffe, røyk og sjokolade er et must i eksamenssammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 5. mai 2004 #16 Del Skrevet 5. mai 2004 Kaffe' date=' røyk og sjokolade er et must i eksamenssammenheng [/quote'] bare så synd at jeg har sluttet å røyke.....skulle nok ha ventet litt med det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #17 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg er gjesten som skrev i denne tråden i går. Hvordan går det med eksamen? Har dere fått ordna opp i spørsmålene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 7. mai 2004 #18 Del Skrevet 7. mai 2004 hei gjest! Nå er eksamen klar til innlevering. Men om jeg er på riktig spor, får jeg vente og se til sensuren faller, om tre uker. I mens, er det bare å vente.... Det løsnet litt etterhvert, så jeg håper jeg er inne på noe... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 7. mai 2004 #19 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei Baby! Fikk du levert og ordnet alt? Oppgaven var tung, men det løsnet etter hvert for meg også. Endelig ferdig med studiekrav! Lykke til med sensuren, fortell hvordan det gikk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #20 Del Skrevet 7. mai 2004 Fortsatt samme gjest! Gratulerer med overstått eksamen da. Godt å bli ferdig kan jeg tenke meg, og det er godt å ha en følelse av at det løsnet. Tvi, tvi... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå