Gå til innhold

En liten makaroni


tuji

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rioja: Takk for hilsen i dagboka mi! Jeg synes også Teutonia-vognene er kjempefine, men de har så liten bag, så jeg vet ikke om jeg skal kjøpe det.

De to siste dagene har vært en opptur bekkenløsnings-messig (fint ord).

I natt sov jeg på grensen til godt, og jeg var ikke på do en eneste gang!

Til alt overmål klarte jeg å komme meg ut av sengen på under tre minutter i dag tidlig, og det uten hjelp. For en lykke.

Jeg begynner å bli litt stressa over alt jeg ikke har kjøpt, men må vente noen dager til. Da kommer feriepengene. Gleder meg til shopping!

I slutten av juni skal vi en liten tur til mine hjemlige trakter - for aller siste gang bare oss to...Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bra du er på bena igjen, alle trenget et pust i bakken inn i mellom!

Bra du brukte tiden til å sove :-) Det trengte du helt sikkert!!!

Så at du stilte spørsmål om den blødningen etter fødslen en plass, ikke få sjokk som meg! Spør folk eller søk opp renselsesprossesen etter fødsel.

Jeg visste det ikke og fikk totalt sjokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...jeg er overrasket over hvor mye kvalmt som skjer under etter fødsel og som ingen sier noe om!

Jeg har jo hørt om dette før, men trodde ikke det var så ille. Nå gruer jeg meg mest til akkurat det.

Trøster meg med at veldig mange andre har vært gjennom dette og overlevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi endelig kjøpt vogn, og det ble verken Teutonia eller Simo. Vi endte opp med en duovogn fra Troll, og den virker utrolig bra - men det vet man jo ikke sikkert før man har prøvd den en stund.

Uansett er jeg fornøyd med å endelig ha det i boks! Nå mangler vi bare bilstol og noen smågreier, så kan babyen bare komme!

Den kan forresten gjerne komme litt før planlagt, det er mye romstering og greier der inne nå, og det er nesten litt plagsomt... Ellers har jeg fått verdens største pølsefingre, til stor underholdning for mannen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det fem uker til termin, og jeg tenker litt på fødselen hver dag. Orker ikke å tenke for nøye på det heller, for jeg vet jo at det blir kjempevondt og fælt mens det står på. Gruegleder meg, og håper jeg får en lett fødsel slik som min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt tjukk i dag...

Det begynner å bli tungt å gå, og jeg gleder meg til å hilse på makaronien.

Jeg kaller den forresten makaronien fordi den så ut som det på UL, synes jeg :ler: .

Vi ga bort katten vår forrige mandag, og det er ganske trist. Jeg savner å lukte på den myke pelsen.

Dessverre måtte det til av flere grunner: Mannen min er allergisk, borettslaget nektet oss å ha den, og den røyter noe aldeles sinnssykt. Vi kunne aldri hatt en baby i samme hus som den katten.

Jeg savner pus. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ut og kjøpe bilstol, bleiebøtte og et lite badekar, og da tror jeg jammen vi har det som trengs!

Begynner å bli klar, jeg! Litt utålmodig, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Trist å gi bort pusen :trøste: Men det høres ut som det var mange gode grunner. Og dere har helt sikkert sørget for et godt hjem :kose:

Du får glede deg til makaronien komemr! :babysmokk:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hulderjenta! Hyggelig at du stakk innom!

Det er utrolig stusslig uten pusen, ja, det er nesten som å ha kjærlighetssorg. Jeg får nesten daglige rapporter, og det går veldig bra med henne, heldigvis. Hun har fått stor hage og skog like i nærheten, så hun har det mye bedre enn hun ville hatt det hos oss.

Var på Babyshop i går, og der var det mye folk! Det var kun tre stykker på jobb, og en av kundene klarte selvfølgelig å oppholde to av dem samtidig, selv om hun så at det var mange andre som trengte hjelp. Sånne kunder irriterer meg! Jeg er sikker på at hun drev og maste i 20 minutter. Grrr.

Men jeg fikk nå kjøpt det jeg skulle, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

Tykke tær og fingre

Svææær mage

En snikende dobbelthake

Strekkmerker over hele puppene

15 kg mer enn vanlig

4 1/2 uke igjen til fødselen. Minst.

Gleder meg til å komme i form igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff... akkurat slik var jeg på denne tiden i fjor. Det med fingrer og tær er i grunn det verste, for du finner jo ikke sko som passer.... eller er det ikke slik med deg?

Jeg fikk så mye vann i kroppen den siste mnd at min kjære(som da var alt annet en kjær) kalte bena og fingrene mine for pølser...

Men en glad-nyhet er at er det vann som plager deg mest - så er det borte 4-6 uker etter fødselen :-)

(Det er ikke alltid like lett med alle de andre kiloene, så er det slik med deg er du heldig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko som passer, ja... Jeg kan bare glemme å bruke alle de lekre sandalene mine i år. Merkelig nok har jeg ikke fått hovne ankler, men det kommer vel.

Glemte en ting til som jeg har, nemlig

BULKETE LÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen i dag, og hun syntes det var deilig med en gravid som ikke feilte alt mulig :) .

Og det er sant, dette svangerskapet har gått veldig lett. Håper fødselen går like lett. Jeg fikk beskjed om å begynne å grue meg litt av legen, hun er vel redd for at jeg kommer til å få sjokk over hvor vondt det er. Meget mulig at jeg har et litt enkelt syn på fødsel, men det blir vel fort korrigert når riene setter inn.

Flinke babyen ligger der inne med hodet ned og øver seg til den skal ut *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på sykehuset til journalskriving. Må reise alene, for mannen min har ikke sjans til å komme fra jobb. Kjipt.

Onsdag er min siste arbeidsdag, og dermed blir internett-tilgangen min kuttet ganske kraftig. Hvordan skal jeg greie meg uten KG?

Bortsett fra det blir det digg å slutte å jobbe. Vet ikke helt hva jeg skal fylle dagene med frem til fødselen, men man har da kabel-tv :ler: .

En måned igjen nå, så er jeg mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Den siste måneden min gikk med til: jordbærspising, TV-titting og lesing i bøker jeg hadde hatt lyst å lese lenge. Det var i grunn ganske deilig!!!!!

Kos deg med masse avslapping før fødselen, det er lenge til neste gang du har huset for deg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

NEIII! Jeg venter og venter. En uke på overtid, og den har knapt festet hodet sitt... Sender sms når det skjer, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å feste hodet sitt trenger den visst ikke å gjøre før helt på slutten med den første har jeg hørt!

Jeg gikk nesten 2 uker på overtid i samme varme, vet hvordan du har det! Prøv like godt alle tips som finnes, da har du i alle fall noe å gjøre på :-)

Skal i bryllup i helgen, så da venter jeg en sms :-)

Lykke til og masse medfølelse fra meg. :trøste:

(Vurderte å mase på deg på sms - men fant ut at sikkert alle andre gjør det og at du er lei av alt maset....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...