Gå til innhold

En liten makaroni


tuji

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å starte graviditetsdagbok, jeg også, selv om jeg er laaangt på vei. Denne uken gikk jeg over til tredje trimester, og jeg synes tiden går fort!

For å oppsummere svangerskapet så langt:

Termin: 3. august. I dag er jeg altså 27+2

Kjente liv: Var helt sikker i uke 16, men kjente litt før det også. Tidlig, med andre ord. Nå spreller det som bare det.

Vekt: Har gått opp ti kilo, og håper det ikke blir så veldig mange til...

Kjønn: Usikkert. Vi ville gjerne vite, men makaronien gjemte tissen sin. Muuuligens jente...

Kroppen min: Har forandret seg! Har lagt på meg nesten bare rundt magen, og er glad for det. Det økende omfanget oventil ønsker jeg også hjertelig velkommen! Har ikke vært kvalm eller dårlig på noe annet vis.

Har begynt å tenke på å handle inn litt snart, men aner ikke hva! Så jeg ønsker meg gode tips fra dere som kan dette. Hva trenger jeg, hvilken størrelse skal klærne ha osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Velkommen som dagbokskribent, Tuji! Det var på tide da! :wink:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi:

Stor vogge, snekret av den vordende oldefar

Fire hvite bodyer

To par sokker

En lue

En overall

I tillegg har jeg strikket en fin omslagsjakke med lue til, og heklet et babyteppe.

Slik ser jakken ut:

http://www.dale.no/dale/imagesdg.nsf/lupmo...G13505_01LA.jpg

Driver og pønsker på vogn, og hadde tenkt å kjøpe Teutonia, men baggene er så små. Alt jeg vet er at det skal være kombivogn, så jeg får fortsette å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nei men, har du fått ei slik dagbok også? Koselig! Du kan sikkert få en del tips her :-)

Jeg annbefaler på det sterkeste Teutonia vogn. Vet ikke hvordan kombivognene er, men på duovognene er bagen veldig stor. Vi brukte den til Niko var ca 6 mnd. Hvorfor vil du ha kombivogn forresten?(sikkert en grunn jeg ikke tenker på...)

Siden du skal ha i august er det jo lurt å kunne ha bag lenge utover vinteren... har inntrykk av at kombivognene har mye mindre bager.(selv om vi ikke sjekket opp dette) Men, men man velger jo det man liker best selv. Vi hadde ikke valget om mer enn tre typer her i Ålesund, men det har jo du. Så da bør du sjekke opp Emaljunga(skrives det slik?) vognene - de skal visst være bedre enn Teutonia.

Har du ikke fått liste over ting man bør ha når barnet kommer av jordmoren din? Det fikk vi. Kan lete etter den om du vil, den var grei oversikt.

Missunner deg litt... har lyst på nr 2 jeg nå :roll: MEN må ha jobb!!!

Kos deg med dagboken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at det er lurt med kombivogn, bare, men det er jo ikke sikkert det er sant! Emmaljunga har jeg hørt er noe skit, men det trenger heller ikke være tilfelle.

Får sjekke duovognene til Teutonia, da. Har du det?

Når det gjelder utstyrslister og slikt, får jeg null informasjon fra legen min, og jordmor har jeg bare vært hos en gang.

Legen sa at jeg ikke trengte å gå dit enda, så jeg går rundt og lurer på så mye rart. Nå skal jeg begynne å gå dit oftere, og kun gå til legen når jeg absolutt må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Dessuten er det meste fortsatt nytt hos meg hvis du lurer på noe, så bare spør i vei om du lurer på noe,

Fryktelig god setning gitt..

Vognen vår er i bilen nå, men jeg skal sjekke senere hva den heter. Har ikke peiling skjønner du :sjarmor:

Forresten så trenger man litt stor bil til den... Vi hadde Audi A4 og da var det ikke plass til understellet og bagen i baksetet. Så vi måtte ha ene delen framme og andre delen i bagasjerommet. Litt irriterende! Men nå har vi stasjonsvogn - slik jeg aldri skulle ha! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å mase! Hva heter Teutonia-vogna di da?

I dag regner det veldig og jeg er litt sur på en på jobben. :frustrert: Vi skal ha ansvar for et arrangement sammen, og jeg ville finne en dag å planlegge det. Det hadde ikke han tid til, for han hadde jobbet så mye overtid i det siste. Jeg prøvde å si at vi faktisk må planlegge det uansett hvor mye overtid vi begge har, men nei. Så nå må jeg gjøre det alene. *ønske kollega dit pepper'n gror*

Vel vel. Våknet klokken fem i dag av en katt som ville ut, og da våknet jammen babyen også, så det ble ikke mer søvn på meg. *gjesp*

Lurer på om den kjeder seg inni magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Skulle poste et nytt innlegg jeg... så ble det gamle endret..... Hmmmm???

Er litt korka i dag tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :vinke:

- og :velkommen: som dagbokskriver!

ang utstyr -hva trenger du? Jeg mener, er det noe du kan låne??

vi skal feks bruke vugge som seng de første månedene (ei som går i arv), dessuten får vi låne ei anna vugge også (noe mindre) som skal brukes i stua.

Ellers har jeg alt en stor kasse med tøy i str 56-62 (+ noen få plagg i 68) som jeg låner fra søsteren min samt noe hun har lånt av andre - og etterhvert kommer det visst mer :-) Svigermor strikker og strikker, så vinterjakker og bukser har vi nok av, vognteppet har hun også strikket.

Og så var vi så heldige å få kjøpt en brukt (nesten ny) babycall til 500kr :)

Stellekommode får vi låne, skal bare kjøpe nytt underlag.

Vogn skal vi kjøpe, kommer til å kjøpe simo kombi (den jeg egentlig absolutt IKKe skulle ha, syntes før den var så stor og tung osv -men nå har jeg falt helt! ikke er den så tung alle skal ha det til heller...) Viktig for oss var å få greit plass i bilen til vogna, og til min store forskrekkelse trenger vi ikke demontere en ting! Det hjelper stort at bagen tas ut og brukes i setet (med sikekrhetsnett). siden vi også venter et augustbarn (?) så hadde det vært fint om bagen passer vinteren over. Med en simo tror jeg den gjør det - iallefall vil nok ungen opp å kikke litt også :roll: fint med simo at den kan forlenges med baghetten.

Vinterpose får vi kanskje kanskje låne, ellers ksla vi kjøpe en teutonia dunpose (ca1200kr)

Kommer til å få låne sittestol også, samt ev leker som feks babygym.

Tror også vi får låne bleiedunk.

Jeg kommer ikke til å handle inn så mye køær tror jeg (har bare kjøpt et plagg (sett) i minste str for å ha gleden av det selv også), regner med at med det vi får låne/arve itillegg til alle barselgaver (som er veldig utbredt hos oss, kan bli endel) tror jeg vi får mer enn nok.

Vi må ellers kjøpe inn madrasser, håndklær, kluter, badetermometer ol -ja slike "småting" :roll:

Lurer på om Jinx og Klips her på KG hadde en fin liste over hva man kan trenge, ellers er jo dette også en meget flott og grundig (!) oversikt:

http://privat.webjournalist.no/utstyrsliste.php

Lykke til med alt!

og du - utrolig fin den omslagsjakken -og teppet!!!!! *vil også ha sånn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i dagboken min, Silja!

Vi kan for så vidt låne av andre, for søsteren min skal ha barn nå i disse dager. Hun bor på en annen kant av landet, så det blir kanskje litt tungvint, og samtidig vil jeg liksom kjøpe mine egne ting! Det er jo sløseri, men det er noe med det å gå rundt og lete og handle inn.

Jeg kjøper ikke mye klær, kun noen basisgreier. Regner med at vi får mye, har en kjøpegal svigermor som kun går og venter på at barnebarnet skal komme (det er det første). Ellers strikker jeg mye, og har laget noen fine ting i store størrelser. Er jo ikke vits i å bruke tid på å lage noe som kan brukes i kun kort tid.

Funderer på å reise til Sverige og handle, lønner det seg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Funderer på å reise til Sverige og handle' date=' lønner det seg tro?[/quote']

Ja det lønner seg med Teutonia-vogner har jeg hørt. Tror du kan spare ca 1500-2000 på å kjøpe vogn der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tante til en liten gutt i dag! Gleder meg til å besøke ham. Han og babyen min blir sikkert gode venner siden de blir såpass jevne i alder.

Husker du hvilken modell vognen din er, Ine2? Har lyst til å sjekke den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jeg har blitt tante til en liten gutt i dag! Gleder meg til å besøke ham. Han og babyen min blir sikkert gode venner siden de blir såpass jevne i alder..

GRATULERER!!!!!!!! Så gøy med en gutt til da, det er jo ikke så mange av de hos dere :-)

Husker du hvilken modell vognen din er, Ine2? Har lyst til å sjekke den ut.

Jepp vår heter Teutonia Primus 0413-03A ser det ut som.... Det er jo en 2003 modell - så det er kanskje kommet inn nye lekrere modeller? Vi kjøpte en nøytral farge (mørk blå) Selv om jeg helst ville ha en mer mote farge, men med en vogn til så mye penger må man kanskje tenke litt rasjonelt når det gjelder farge. Hadde vært dumt om nestemann kom og vognen var gørr-stygg liksom :-)

Kjempe lykke til med valget! Håper du blir like fornøyd som oss! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Skrev bare at hvis du ville kunne jeg jo sende deg bruksanvisningen vår, slik at du kunne lære litt mer om Teutoniavogner, siden de er passe dyr og det ville være dumt om du bestemte deg uten å vite nok om den liksom.

Men det var sikkert en dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Supernederlag...jeg har blitt sykmeldt i to uker. Jeg skulle liksom være den som seilet gjennom svangerskapet og taklet alt på løpende bånd, men nå må jeg altså ha en pause. Jeg har kjempedårlig samvittighet overfor kollegaene, og føler at jeg skulker. Gruer meg til å si det til sjefen :-(

Samtidig er det litt deilig å tenke på at jeg endelig skal få et lite pust i bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er tilbake på jobb igjen, og det var godt å slappe av litt. Jeg har sovet og sovet i to uker, så jeg trengte det nok.

Problemet med det er bare at jeg ikke har fått så mye trim som jeg trenger, så nå føler jeg meg tung. Dessuten har bekkenet mitt begynt å vekke meg om natten...

I natt var jeg nok litt av et syn der jeg lå på mitt selvlagde dynetårn med puter både her og der - og snorket høylydt (i følge mannen min).

Vel vel, jeg har hatt det ganske lett hittil, så jeg må vel regne med et par søvnløse måneder og litt bekkenvondt.

Det virker som om babyen koser seg i hvert fall, der den hopper på blæra mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...