~ Angel ~ Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #21 Skrevet 3. desember 2013 Tok gastroskopi i fjor vinter, uten bedøvelse. Det var sabla ubehagelig, og jeg brakk meg litt, men jeg tror jeg gjorde det verre for meg selv enn det behøvde å være, fordi jeg ikke helt var forberedt på at det å svelge ned nesten blir en automatisk refleks når man har den derre slangen nede i spiserøret. Når man gjør det så brekker man seg jo. Skulle bare konsentrert meg helt om å puste og å IKKE svelge, så hadde det gått helt greit. Jeg har en lukkemuskel som nesten ikke virker, så jeg har hatt refluks hele livet. Det er en genetisk ting i familien min. Jeg hadde igrunnen bare vennet meg til det, men så begynte jeg plutselig å utvikle astmasymptomer. Til slutt ble jeg sendt til lungespesialist, fordi astamen ikke ville oppføre seg som normal astma og reagere på medisiner, osv. Lungespesialisten fant ikke noe galt med meg og sendte meg videre til gastroskopi. Der fant de ut at jeg hadde en del syreskader i spiserøret, og det - pluss det at jeg inhalerte magesyre inn i lungene om natta - forårsaket astmaen min. Nå får jeg medisiner og har nesten ingen plager med det mer, bortsett fra at jeg kan få litt vondt i halsen og litt astmalignende greier (men ikke alvorlig) når det blir kaldt ute. Må si det er ganske deilig å kunne trene eller bare ligge på sofaen uten å skulle tenke på om man har noe i magen først. Hørtes ikke godt ut det du har vært gjennom, men så flott at ting er blitt bedre! Man kan venne seg til mye og det har også jeg gjort, men da datteren min kom å spurte om jeg ville leke og jeg ikke kunne fordi jeg var dårlig...... Da fikk jeg nok Så håper de finner ut av det. Har for øvrig fått begynne på somac igjen og de hjelper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå