Gå til innhold

Begynt i ny jobb i år-ferie?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte i ny jobb i februar 2004 og har ikke tjent opp feriepenger på det stedet jeg jobber. Jeg har likevel rett til ferie uten lønn, men virker det rart hvis jeg vil ha 3 uker fri i sommer når jeg er såpass ny i jobben?

Jeg har en type jobb der jeg må ha en vikar hvis jeg skal ha fri. Jeg har ingen vikarer som kan overta, men sjefen har spurt meg om jeg kjenner noen som kan ta over for meg. Kan han kreve at jeg skal finne en erstatter? Det er vel hans ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er så rart at du vil ha fri, og det er såklart sjefens ansvar å finne en vikar. Men det er jo enkelt og greit for ham om du kjenner en som kan være vikar, og kanskje du har en venn som gjerne vil ha noen ukers sommerjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be ham, eller gjør det selv, ta kontakt med ett vikarbyrå, der skal man kunne skaffe vikarer til de forskjelligste stillinger.

Har selv jobbet endel de somrene jeg har vært nystartet i firmaer, men det er kun grunnet egen økonomi, ikke pga jobben.

Du har krav på ferie, og du har jobbet ett halvt år der nå og kom kanskje direkte fra en annen jobb? og da trenger du faktisk ferie selv om du har vært kort tid i nåværende arbeid.

snakk med sjefen om dette med byrå, dersom du ikke kjenner noen som kan ta jobben mens du er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har alltid krav på ferie om sommeren, men man har ikke alltid krav på feriepenger... Men du får kanskje feriepenger fra forrige jobb? Eller du har råd til å ta deg ferie og tape de ukenes inntekt.

Uansett, å skaffe ferievikar er vel sjefens ansvar? Han har sikkert bare spurt deg i tilfelle du kanskje visste om noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...