Gå til innhold

Fremme lønnskrav


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest care

Noen som kan komme med erfaringer? Jeg skal fremme et, men er grønn når det kommer til fremgangsmåte..Noen kloker hoder som kan hjelpe? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kan nok være lurt å be om et møte med sjefen og si at du vil diskutere lønn, slik at h*n får tid til å forberede seg.

Du bør jo ha tenkt gjennom hvilke argument du skal bruke. Selv har jeg henvist til at jeg ligger langt bak statistikken for min gruppe, mens de andre med samme type stilling ligger bra an i forhold til statistikken. Men du bør ha flere argument enn som så. Og der har nok vi jenter et problem med å kreve vår rett....

Ønsker deg lykke til i hvert fall! Så mye mer kan jeg ikke hjelpe til med, for jeg har ikke lykkes helt selv heller ennå....

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care
Kan nok være lurt å be om et møte med sjefen og si at du vil diskutere lønn, slik at h*n får tid til å forberede seg.

Du bør jo ha tenkt gjennom hvilke argument du skal bruke. Selv har jeg henvist til at jeg ligger langt bak statistikken for min gruppe, mens de andre med samme type stilling ligger bra an i forhold til statistikken. Men du bør ha flere argument enn som så. Og der har nok vi jenter et problem med å kreve vår rett....

Ønsker deg lykke til i hvert fall! Så mye mer kan jeg ikke hjelpe til med, for jeg har ikke lykkes helt selv heller ennå....

Hilsen Lille meg

Takker Lille meg. Jeg har snakket med min organisasjon og diverse andre. Jeg er i gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care
Da er det bare å si Tvi-tvi! :-)

Hilsen Lille meg

Takk, nå er det fremmet. Og jeg fikk positiv tilbakemelding. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg er kjempedårlig på sånt, så noe råd får du ikke fra meg, dessverre.. (i samme situasjon ville jeg satt meg inn i hva andre, i lignende stillinger tjener, også bedt om det samme. En ganske passiv strategi, med andre ord...)

Men: Lykke til, care!

(jeg blir jo selvfølgelig dødsnysgjerrig på hvor mye du har blitt tilbudt og hvor mye du skal kreve, og hvor mye du ender opp med) :oops: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest care
Jeg er kjempedårlig på sånt, så noe råd får du ikke fra meg, dessverre.. (i samme situasjon ville jeg satt meg inn i hva andre, i lignende stillinger tjener, også bedt om det samme. En ganske passiv strategi, med andre ord...)

Men: Lykke til, care!

(jeg blir jo selvfølgelig dødsnysgjerrig på hvor mye du har blitt tilbudt og hvor mye du skal kreve, og hvor mye du ender opp med) :oops: :ler:

Det kan vi ta over pm. Men jeg får ikke endelig svar før i morgen. Da skal du få vite. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Det kan vi ta over pm. Men jeg får ikke endelig svar før i morgen. Da skal du få vite. :wink:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er jo litt nysgjerrig jeg også, men siden jeg ikke er registrert får jeg aldri vite det....... PS. Mener absolutt ikke at du skal svare her Care!

Men dersom du har noen tungtveiende argument som du vil dele med deg, tar jeg gjerne imot noen tips.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care
Jeg er jo litt nysgjerrig jeg også, men siden jeg ikke er registrert får jeg aldri vite det....... PS. Mener absolutt ikke at du skal svare her Care!

Men dersom du har noen tungtveiende argument som du vil dele med deg, tar jeg gjerne imot noen tips.

Hilsen Lille meg

Jeg skal bare fortelle embla over pm hva jeg fikk, siden vi er i samme yrke er jo det litt spennende. :wink:

Men jeg brukte argumentet at jeg hadde høyere betalt i denne stillingen som jeg nå er i (skal altså bytte jobb) og at jeg ble tilbudt en lignende stilling for et halv år siden og da fikk jeg et enda høyrer lønnstilbud. Til sist sa jeg at jeg er blitt kontaktet av en annen arbeidsgiver til, slik at det også kommer med. Så gjelder det å få med at jeg ikke stilte det som et krav for at jeg tok stillingen, men at jeg ville forhandle om det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nye stillinger er alltid et godt forhandlingsargument! :wink:

Dessverre er ikke det noe jeg kan bruke akkurat nå, siden jeg er gravid og da bør prøve å holde meg her en stund til. Jeg får nok bare vente på utspillet fra sjefen, for h*n har lovet meg et svar ved vanlig lønnsjustering til sommeren.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care
Nye stillinger er alltid et godt forhandlingsargument! :wink:  

Dessverre er ikke det noe jeg kan bruke akkurat nå, siden jeg er gravid og da bør prøve å holde meg her en stund til. Jeg får nok bare vente på utspillet fra sjefen, for h*n har lovet meg et svar ved vanlig lønnsjustering til sommeren.

Hilsen Lille meg

Av erfaring (ikke egne) er man aldri i en god posisjon å forhandle når man er gravid, desverre. Håper alikevel du får oppjustert lønnen din. Du kan og snakke med organisasjonen din hvis du er organisert. Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...