Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Folk har jo forskjellig smak da! Ikke for å lage en diskusjon eller noe, men jeg, som sikkert mange andre her er vel medlem i både denne og facebook gruppa? Har aldri lagt ut noe på facebook gruppen, men kan jo se for meg at det ikke er så artig å klikke seg inn her og se at folk slenger dritt om hva de har kjøpt, osv...

Synes vi kan holde oss for gode til slikt, tenk så kjedelig hvis alle hadde samme smak som deg!!!

Men, det er nå min mening....

Akkurat når det gjelder kjøp av fake merkevarer, så synes jeg de fortjener kritikk. Det er en industri med mye grums, som man ikke bør støtte.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Akkurat når det gjelder kjøp av fake merkevarer, så synes jeg de fortjener kritikk. Det er en industri med mye grums, som man ikke bør støtte.

Nettopp, pluss at greia med Toms-sko er jo så bra..Dette med at et par sko gis bort til et trengende barn for hvert par vi kjøper............Og når man velger bort å kjøpe ekte (og samtidig hjelpe et barn) for å spare noen få hundrelapper, så synes jeg ikke det er ålright i det hele tatt. (Er imot i det hele tatt å støtte denne duste grumseindustrien som Vampen nevner også selvfølgelig)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nettopp, pluss at greia med Toms-sko er jo så bra..Dette med at et par sko gis bort til et trengende barn for hvert par vi kjøper............Og når man velger bort å kjøpe ekte (og samtidig hjelpe et barn) for å spare noen få hundrelapper, så synes jeg ikke det er ålright i det hele tatt. (Er imot i det hele tatt å støtte denne duste grumseindustrien som Vampen nevner også selvfølgelig)

Jeg er helt enig, å kjøpe fake Toms er trist. Et par ekte er heller ikke så himla dyre. Spesielt ikke når man ser på hvor mange fake de kjøper. Bytt ut en haug med fake med et par ekte, og støtt en god sak i samme slengen. Så slipper man også at sålen faller av etter to uker. Og blir det for vanskelig, hvorfor ikke kjøpe et par lignende sko fra et billigere merke? Da støtter man ihvertfall ikke en seriøst shady industri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig, å kjøpe fake Toms er trist. Et par ekte er heller ikke så himla dyre. Spesielt ikke når man ser på hvor mange fake de kjøper. Bytt ut en haug med fake med et par ekte, og støtt en god sak i samme slengen. Så slipper man også at sålen faller av etter to uker. Og blir det for vanskelig, hvorfor ikke kjøpe et par lignende sko fra et billigere merke? Da støtter man ihvertfall ikke en seriøst shady industri.

Du vet, noen kjøper sko fordi de trenger å ha noe å ha føttene i når de er ute og går... Og så kanskje de heller velger å støtte en god sak når de får litt bedre råd..

Anonymous poster hash: e74b2...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Du vet, noen kjøper sko fordi de trenger å ha noe å ha føttene i når de er ute og går... Og så kanskje de heller velger å støtte en god sak når de får litt bedre råd..Anonymous poster hash: e74b2...507

Så, når man trenger noe å ha på beina, så er piratkopier fra ebay eneste mulighet? Og med dårlig råd kjøper man en haug med fake ræl, framfor noe som koster litt mer, men varer lenger? Logisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt flau av den Facebook-gruppa, jeg, mtp hvor mye fake ting folk kjøper.

Mottatt:

Skjørt etter anbefaling av flere her - det var veldig trangt :rodme: Men fullt mulig å gå i, så får håpe det utvider seg litt etter hvert :fnise:

Blondetopp - mer gjennomsiktig enn på bildet, og ikke fornøyd med lengden - for kort til å brukes som vanlig topp og for lang til å være en crop top :P Men kan sikkert fint brukes under high waist-skjørt og bukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjøpt noe falskt på ebay enda, og er helt enig med dere ang den diskusjon/facebook-gruppen, MEN,

Jeg har flere ekte toms skopar, samt et "uekte". Alle mine ekte har gått i oppløsning, imens det falske paret ser ut som de fortsatt er nye, selv om jeg har hatt i to år. :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Trenger raskt svar...

Er det slik at det man kjøper skal koste max 200,- med eller uten frakt?

Hvis en vare koster 200,- og frakt på 100,- kommer i tillegg (Totalt 300,-) blir det da toll på varen for min del?

Og er det slik at hvis selger sender meg pakken som gave/gift så slipper jeg fortolling, eller er det bare tull?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Trenger raskt svar...

Er det slik at det man kjøper skal koste max 200,- med eller uten frakt?

Hvis en vare koster 200,- og frakt på 100,- kommer i tillegg (Totalt 300,-) blir det da toll på varen for min del?

Og er det slik at hvis selger sender meg pakken som gave/gift så slipper jeg fortolling, eller er det bare tull?

På forhånd takk! :)

Varen kan koste opp til 200 uten frakt. De regner ikke frakt som en vare. Gift er veldig kjekt, da slipper du også toll for inntil en viss sum, usikker på hvor høy den summen er, men jeg tror det er 1000.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varen kan koste opp til 200 uten frakt. De regner ikke frakt som en vare. Gift er veldig kjekt, da slipper du også toll for inntil en viss sum, usikker på hvor høy den summen er, men jeg tror det er 1000.

Så bra, er det frekt å spørre om de kan sende varen som gave? Tas slike beskjeder i mot positivt, mon tro?!

Da blir det shopping! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, er det frekt å spørre om de kan sende varen som gave? Tas slike beskjeder i mot positivt, mon tro?!

Da blir det shopping! :)

De aller fleste tar det som noe positivt, så det skader ikke å spørre. Jeg ser at mange, spesielt fra kina, merker pakkene som gave selv uten at mottaker har spurt om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett varer til f.eks 199,- med en frakt til 1200,-.

Slipper jeg toll da? Jeg har droppet flere slike handler pga redd for toll siden frakten er så himla dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper jeg toll da? Jeg har droppet flere slike handler pga redd for toll siden frakten er så himla dyr :)

I teori ja, men vet ikke hvordan de gjør det i praktsis når frakten er såpass høyt over vareprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teori ja, men vet ikke hvordan de gjør det i praktsis når frakten er såpass høyt over vareprisen.

Så lenge vareprisen er under 200 NOK, slipper vi toll, det er bare varen som fortolles - prisen på frakt er dessuten lite påvirket av varens pris; å sende en tung/stor/skjør vare langt/fort koster en del, men ulike selgere tar ofte forskjellig beløp for å sende samme vare tilsvarende strekning, uten at jeg har klart å se noe system i dette.

Noen opererer med frakt inkludert i prisen, men det gjør det bare vanskeligere for oss siden vi har disse reglene, for da blir totalprisen grensen for om vi må betale toll eller ikke.

Å merke varen som gave KAN hindre gebyrer, men det er ulovlig og myndighetene vet at det skjer, og det har hendt at tollen har sett bort fra dette og krever påslaget likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beef Jerky'en er spist opp, så bestilt ny ladning. Sjekket prisen på Deli de Luca - én pakke på 25 gram koster 35 kroner; kjøper jeg en pose med 12 pakker, får jeg hver pakke à 35 gram til 23 kroner, inkludert frakten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/360998807539?var=630337691851&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Denne var bare WOW :bolledeig: Den passet perfekt og lengden var til litt over knærne. (Jeg er 1.59 høy og tok størrelse L, hadde sikkert ikke gjort noe om jeg hadde tatt M heller, men turte ikke ta sjansen) Syns den var nydelig! Tok bare 9 dager også. Gleder meg til å bruke denne i syden om 1 uke :jepp:

Endret av Sitronmelis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

http://www.ebay.com/itm/360998807539?var=630337691851&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Denne var bare WOW :bolledeig: Den passet perfekt og lengden var til litt over knærne. (Jeg er 1.59 høy og tok størrelse L, hadde sikkert ikke gjort noe om jeg hadde tatt M heller, men turte ikke ta sjansen) Syns den var nydelig! Tok bare 9 dager også. Gleder meg til å bruke denne i syden om 1 uke :jepp:

Har du mulighet for poste bilde av den? :smilorange:

Anonymous poster hash: d8c88...5f7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er ute etter høye sokker som man kan dra ned. Altså det vi på 90-tallet kalte usa-sokker eller amerika-sokker. Vet noen hva jeg bør søke på for å finne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er ute etter høye sokker som man kan dra ned. Altså det vi på 90-tallet kalte usa-sokker eller amerika-sokker. Vet noen hva jeg bør søke på for å finne det?

Er det scrunchie socks du leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...