Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Jeg fant siden hvor jeg kan skrive inn ''item-number'' for å retract a bid! Hvor i huleste finner man item number? :rolleyes:

Anonymous poster hash: 13b3b...c18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du nesten bare må ta ansvar for at du ikke har logget deg ut. Å trekke tilbake et bud kan man egentlig bare gjøre under noen få, spesielle omstendigheter og dette er jo ikke en av dem. Det kan hende du er heldig og treffer noen som vil være grei med deg, men selgeren taper penger på å kansellere kjøpet ditt, så om de ikke vil gjøre det forstår jeg det godt.

Anonymous poster hash: 957f0...403
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du nesten bare må ta ansvar for at du ikke har logget deg ut. Å trekke tilbake et bud kan man egentlig bare gjøre under noen få, spesielle omstendigheter og dette er jo ikke en av dem. Det kan hende du er heldig og treffer noen som vil være grei med deg, men selgeren taper penger på å kansellere kjøpet ditt, så om de ikke vil gjøre det forstår jeg det godt.

Anonymous poster hash: 957f0...403

Har lest på reglene, og jeg sitter jo på en ganske god grunn? Altså, de kan ikke kreve at jeg betaler for noe, når dattern min fikk takk i ipaden og gjorde sitt. Vel, får bare håpe på et positivt svar da :) .. Iverstefall byr jeg over på en annen konto ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min har da gått amok på ebay (uten å skjønne om hvordan det funker, da hun er 8 år) og bydd på masse tull, som jeg absolutt ikke skal ha .. Det har vært faner jeg har hatt åpne kun for å kikke, så jeg aner ikke hvordan hun har klart det, men bud har ivertfall blitt slengt fra pcen ..

Jeg har sendt meldinger til 3 forskjellige selger anngående dette. Ene budet er over og ''jeg'' vant det. Faen altså, er så frustrert .. Ivertfall har ikke fått noen svar enda og er litt redd for det her. Har forklart i meldingene hva som har skjedd da. De to andre budrundene er ikke over, og er litt redd for at ingen skal by over. Har lest litt rundt å trekke bud? Hvordan gjør man det isåfall?

Er til og med så frustrert at jeg kunne vurdert å laget en ny bruker og bare høynet budet med noen øre, kun for å slippe unna (vet det er veldig stygt, men hva kan jeg gjøre .. ) Går det forressten ann?

Om ingenting ordner seg så er det bare å la være å betale. Du vil få noen reminders og beskjed om at de har åpnet en unpaid item case og at du må betale innen en viss dato. Etter det vil du få en strike. det verste som kan skje er at du blir kastet ut av ebay, men det tåler du vel. Jeg gjorde en tabbe i sommer (en betaling for mange items som ikke gikk igjennom før jeg dro på ferie og ikke fulgte med) og det som har skjedd med meg er at jeg må betale med en gang jeg handler noe. Kan ikke trykke på Pay Now og så betale senere. Så det er nok det de vil gjøre med deg. Hvor mange ting har hun handlet da?

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på reglene, og jeg sitter jo på en ganske god grunn? Altså, de kan ikke kreve at jeg betaler for noe, når dattern min fikk takk i ipaden og gjorde sitt. Vel, får bare håpe på et positivt svar da :) .. Iverstefall byr jeg over på en annen konto ..

Jeg har forresten klart å legge inn bud i pund der jeg tenkte at det var i norske kroner (litt forskjell på 800 NOK og 800 GBP) og sendte melding til selger. Hun fjernet budet mitt uten problem, og jeg endte opp med å kjøpe varen til slutt, men for en langt lavere pris enn hva jeg hadde bommet med. Så det ordner seg nok :)

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

åh, måtte bare kjøpe denne!! :fnise: såå fin!

ja den er veldig fin! har blitt brukt mye. Da den kom så luktet posen den kom i litt gammel loft ellerno haha, men jeg lufta veska ute litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale en selger som selger 100% pashminaer?

Anonymous poster hash: a5e01...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennyskincare, mwsales02, tinaskincare, brandnameskincare er de jeg handler hos og er alltid fornøyd :jepp:

Alle disse er superdupre, Jennyskincare er den jeg handler oftest hos, pleier å ta 6 dager (inkludert en helg) fra bestilling til det ligger i postkassen min, 9/10 ganger uten moms og toll! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje de fra Åhlens er sikre, men det er ingen grunn til å stole på tilsvarende kjøpt på eBay er!

Anonymous poster hash: 651f1...111

Statistisk ingen grunn til å tro at noe slikt som selges i Norge er det heller.

Kvalitetskontroll på småvarer er ikkeeksisterende.

Store kjente skandinaviske butikkjeder stiler nok visse kvaliteteskrav til det de skal selge. Det er for stor risiko for dem om noe alvorlig og farlig skulle inntreffe på grunn av dårlig, billig kinesisk import.

Jeg føler meg ganske trygg på at ved å kjøpe fra en butikkjede i Norge, er man garantert en viss kvalitetskontroll, - noe man ikke har ved å kjøpe av ukjente, ofte kinesiske eBay-selgere!

Det er spesielt foruroligende med tanke på hvor mange skandaler det har vært i Kina med produksjonsjuks av f.eks. matvarer, hundemat og helseprodukter. Dette har ledet til flere dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store kjente skandinaviske butikkjeder stiler nok visse kvaliteteskrav til det de skal selge. Det er for stor risiko for dem om noe alvorlig og farlig skulle inntreffe på grunn av dårlig, billig kinesisk import.

Jeg føler meg ganske trygg på at ved å kjøpe fra en butikkjede i Norge, er man garantert et viss kvalitetskontroll, - noe man ikke har ved å kjøpe av ukjente, ofte kinesiske eBay-selgere!

Det er spesielt foruroligende med tanke på hvor mange skandaler det har vært i Kina med produksjonsjuks av f.eks. matvarer, hundemat og helseprodukter. Dette har ledet til flere dødsfall.

Det er forskjell på hva selgere i Kina tør å selge innenlands og hva de eksporterer. Straffen fra lokale myndigheter er gjerne dødsstraff om det fører til dårlig rykte for de kinesiske kommunist lederne.

Jeg har selv jobbet i en av Nordens største kjeder som kjøper inn og selger elektronikk. I tillegg til at jeg har ingeniørbakgrunn og importert endel selv. Og jeg sier som isted. Kvalitetskontroll er mangelvare på småvarer.

Det ble jo nylig avslørt at alt av elwkteovarer nemkomerkes uansett om det har blitt testet eller ei, solgt i norske store butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo nylig avslørt at alt av elwkteovarer nemkomerkes uansett om det har blitt testet eller ei, solgt i norske store butikker.

Wow. Interessant. Har du noen kilder? Ikke fordi jeg tror du ljuger, men fordi jeg gjerne ville lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og andre som kjøper slike jeggings o.l på ebay, passer disse til dere? Jeg har sett mange fine leggings/bukser på ebay, men alle ser så trange ut, og de kinesiske modellene på bildene har jo lår som er like tynne som armer nesten.

Anonymous poster hash: c931b...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Du og andre som kjøper slike jeggings o.l på ebay, passer disse til dere? Jeg har sett mange fine leggings/bukser på ebay, men alle ser så trange ut, og de kinesiske modellene på bildene har jo lår som er like tynne som armer nesten.

Anonymous poster hash: c931b...534

Har ikke fått den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har kjøpt meg litt sminke... har ikke handlet så mye i det siste (in denial som vanlig...), så ble noen produkter jeg hadde lest godt om.

Lip tint + liten cc cream.

Etude House lip plumper (den blanke).

Fresh Cherry tint i en søt rosafarge. Denne har jeg fått prøve på fra før av, og fargen er kjempefin!

Mascaraprimer fra Majorica Majorca, denne har jeg lest mye godt om så håper jeg blir fornøyd.

Har også kjøpt en bok som jeg likte veldig, veldig godt! Har også lest 2 andre bøker av henne, og på amazon får hun mye skryt. Romantisk, angstfult og kinky, men det er jo sånn jeg liker det :fnise:

Extinguish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...