Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Hinkelpinkel

Har mottatt disse støvlene i dag, i str 8/40 som var helt perfekt for meg som vanligvis bruker 38-39, og de er både tøffe og behagelige på. Men de lukter helt forferdelig, dessverre, den spesielle plastlukten som kan minne om bæsj :grine: Nå står de i kjelleren i håp om at de får luftet av seg litt.

Åh så fine! :) Men vil ikkje ha dei om dei skal drive å lukte bæsj. Kan du ikkje oppdatere meg om du får vekk lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så fine! :) Men vil ikkje ha dei om dei skal drive å lukte bæsj. Kan du ikkje oppdatere meg om du får vekk lukta?

Det var litt av en nedtur. Men ja, jeg skal si ifra om de blir brukandes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har aldri kjøpt klær på Ebay før (med unntak av sokker da) så nå er jeg veldig spent. Bestilte nettopp denne jakken. Håper den ikke er helt på trynet i størrelse eller fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt klær på Ebay før (med unntak av sokker da) så nå er jeg veldig spent. Bestilte nettopp denne jakken. Håper den ikke er helt på trynet i størrelse eller fasong.

Hvor mye blir det med mva/toll/husker ikke/ikke drep meg KG?

_

I går sendte jeg en melding til en selger som jeg kjøpte iphone case av. De hadde sagt jeg måtte sende melding hvis jeg ville ha en spesiell farge.

Jeg sender melding hvor jeg sier at jeg ville ha svart, de svarer at de er så lei seg for at den er mistet! De kan tilby enten 100% av pengene tilbake eller en ny pakning.

Tror ikke de leser/forstår innholdet helt altsååå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye blir det med mva/toll/husker ikke/ikke drep meg KG?

Når selve varen koster under 200 kroner betaler en ikke merverdiavgift / fortollingsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når selve varen koster under 200 kroner betaler en ikke merverdiavgift / fortollingsavgift.

Selv ikke når det er shipping/frakt som gjør at den blir over 200?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varens pris som teller, men noen selgere har frakten inkludert i vareprisen, og det blir da lite gunstig for oss nordmenn og -kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vareprisen er under 200 må du ikke ut men noen ekstrakostnader. Dersom vareprisen hadde vært over 200 kr, måtte du derimot ha betalt merverdiavgift også for fraktkostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mottatt disse støvlene i dag, i str 8/40 som var helt perfekt for meg som vanligvis bruker 38-39, og de er både tøffe og behagelige på. Men de lukter helt forferdelig, dessverre, den spesielle plastlukten som kan minne om bæsj :grine: Nå står de i kjelleren i håp om at de får luftet av seg litt.

kanskje det hjelper å putte dem i frysen? Eller om du har slike små poser som følger med i vesker og lignende. De suger fuktighet, og til en viss grad også lukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Denne tråden er SKUMMEL. Jeg har bestilt flere ting bare pga den... må gi meg selv litt ebay-karantene nå... Fram til september eller noe sånt.. Da må jeg jo begynne å tenke på julegaver..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltøffe! Jeg lurer på om det var eddik som hjalp mot lukt? Jeg husker også å ha sett "luktdreper" på sprayflaske, som skulle fjerne lukt fra klær og sko. Beklager at jeg ikke husker detaljene, kan hende det hjelper litt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om luktfjerning! Jeg skal prøve å få plass i fryseren og se etter sånn spray på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eddik fjerner lukt ja. Men ville ikke dynket dem i eddik akkurat, for det kan gjøre dem misfargede. Kanskje fukte noen bomullsdotter med eddik og legge dem oppi skoene?

Si i fra hva som funker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange tips her nå, men kanel skal også funke mot vond lukt i sko :)

Bare dryss kanel på sålen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange tips her nå, men kanel skal også funke mot vond lukt i sko :)

Bare dryss kanel på sålen!

Hehe, jeg får assosiasjoner til Donald om hvordan fange fugl: Strø salt på halen dens :laugh: Men det kan vel ikke skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takk for tips om luktfjerning! Jeg skal prøve å få plass i fryseren og se etter sånn spray på butikken.

Du kan også prøve litt kaffe. (Da mener jeg pulveret og ikke ferdigkokt kaffe)

Anonymous poster hash: a5e01...71c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også prøve litt kaffe. (Da mener jeg pulveret og ikke ferdigkokt kaffe)

Er det ikke kaffegrut da? Etter kokt kaffe?

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kaffegrut da? Etter kokt kaffe?

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Jeg har også hørt om kaffegrut-trikset :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffegrut er bunnfallet når man har kokt kaffe (eller det som ligger igjen i filteret). Jeg mener knuste og brente kaffebønner, altså før man har pulveret i trakteren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...