LukaFrost Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg skulle ha funnet den billedserien som var i en nettavis for lang tid tilbake. Det var politiet/foreldre som hadde lagt ut mugshots av en kvinne for å vise utviklingen over noen år. Noen som kan hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Viss du tar og googler meth amfetamin (evt ice/crystal/krokodil) og long time effects osv så finner du mye stygt. (Spesielt på krokodil, som er et stoff som spiser kroppen innenfra og får brukerne til å se ut som om de har krokodillehud...) Anonymous poster hash: dd6c8...0b2
Cathrine88 Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Var det en norsk billedserie? Jeg vet bare om 'Faces of meth,' som er et amerikansk prosjekt.
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) IKKE ta et google søk på krokodil drug!! Det er seriøst noe av det verste jeg noen sinne har sett. Blant annet flere videoer som er helt, helt, helt forferdelige. Jeg ser på meg selv som ganske sterk på slike ting, men der måtte jeg faktisk slå av. Grusomt! Edit: Bare å google meth drug eller noe slikt og gå inn på bilder du får opp på bilde-folderen. Der får du opp mange fra år til år og hvordan det går med de. Endret 27. oktober 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 IKKE ta et google søk på krokodil drug!! Det er seriøst noe av det verste jeg noen sinne har sett. Blant annet flere videoer som er helt, helt, helt forferdelige. Jeg ser på meg selv som ganske sterk på slike ting, men der måtte jeg faktisk slå av. Grusomt! Edit: Bare å google meth drug eller noe slikt og gå inn på bilder du får opp på bilde-folderen. Der får du opp mange fra år til år og hvordan det går med de. Sånn går det når man forbyr all narkotika og lar kriminelle organisasjoner styre markedet. Anonymous poster hash: 245ca...2cc 4
waco Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Det morsomme her er at det er matmangelen som er hovedårsaken til underærningen og mangel av vitaminer. I 1940 -1946 utskrev svenske apoteker 6 millioner brukerdoser av amfetamin uten at det ble rapportert om en eneste skade.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Det morsomme her er at det er matmangelen som er hovedårsaken til underærningen og mangel av vitaminer. I 1940 -1946 utskrev svenske apoteker 6 millioner brukerdoser av amfetamin uten at det ble rapportert om en eneste skade. Det morsomme? Ser ikke helt hva son er morsomt med det du skriver.Anonymous poster hash: 5e2e9...3f5 5
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det morsomme her er at det er matmangelen som er hovedårsaken til underærningen og mangel av vitaminer. I 1940 -1946 utskrev svenske apoteker 6 millioner brukerdoser av amfetamin uten at det ble rapportert om en eneste skade. Meth amfetamin "oppfører" seg vel litt annereldes enn vanlig amfetiamin. Det er jo skikkelig himkok. Men mye av grunnen til at de blir avmagret er nok manglende matlyst grunnet amfetiaminen, så enig i deg i det. Men alt det andre: sår og tenner osv, kommer nok at det er en grusom blanding laget på et kjøkken i en kjeller. Edit: forsatt bedre en krokodilledop. Om det går an å si. Endret 27. oktober 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Meth amfetamin "oppfører" seg vel litt annereldes enn vanlig amfetiamin. Det er jo skikkelig himkok. Men mye av grunnen til at de blir avmagret er nok manglende matlyst grunnet amfetiaminen, så enig i deg i det. Men alt det andre: sår og tenner osv, kommer nok at det er en grusom blanding laget på et kjøkken i en kjeller. Edit: forsatt bedre en krokodilledop. Om det går an å si. Grunnen til at de er så tynne er pga de har null matlyst. Fetteren min er narkoman og sier selv at all mat smaker vondt når han er rusa på amfetamin. Til og med livretten hans smaker ikke noe godt. Også har det en del å gjøre med at man glemmer å spise. Man får ikke alltid den sultfølelsen Anonymous poster hash: c2f10...ce5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 IKKE ta et google søk på krokodil drug!! Det er seriøst noe av det verste jeg noen sinne har sett. Blant annet flere videoer som er helt, helt, helt forferdelige. Jeg ser på meg selv som ganske sterk på slike ting, men der måtte jeg faktisk slå av. Grusomt! Edit: Bare å google meth drug eller noe slikt og gå inn på bilder du får opp på bilde-folderen. Der får du opp mange fra år til år og hvordan det går med de. Du hadde rett...Måtte jo bare søke. Morbid nysgjerrighet, kalles det vel.Anonymous poster hash: e311f...1fc
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Grunnen til at de er så tynne er pga de har null matlyst. Fetteren min er narkoman og sier selv at all mat smaker vondt når han er rusa på amfetamin. Til og med livretten hans smaker ikke noe godt. Også har det en del å gjøre med at man glemmer å spise. Man får ikke alltid den sultfølelsen Anonymous poster hash: c2f10...ce5 Akkurat det jeg skriver jo
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Du hadde rett...Måtte jo bare søke. Morbid nysgjerrighet, kalles det vel.Anonymous poster hash: e311f...1fc hehe, ja.. Tror vi har en slags merkelig trang til det av og til, men det holder med en gang! Gjør det ikke igjen for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Det morsomme her er at det er matmangelen som er hovedårsaken til underærningen og mangel av vitaminer. I 1940 -1946 utskrev svenske apoteker 6 millioner brukerdoser av amfetamin uten at det ble rapportert om en eneste skade. Dette er bullshit, Waco, og det vet du. Amfetamin ble første gang fremstilt i 1929, og allerede i begynnelsen av 30-årene ble det rapportert alvorlige stemningslidelser og psykoser blant narkoleptikere som fikk det forskrevet. Grunnen til at amfetaminbruken, både legal og illegal eksploderte raskt i 30-årene, var at de kraftig økende problemene med kokain fra slutten av 1880-årene og frem til ca. 1930, hadde ført til at myndighetene strammet inn reguleringen av denne substansen. De første rapportene om alvorlige skadevirkninger og død som følge av kokain kom fra Dr. Jansen Matison i 1886, og i løpet av de neste syv årene kom det hundrevis av rapporter om kokainforgiftninger og dødsfall. Det er et interessant faktum at en del misbrukere i perioden etter 1910 forsøkte å kurere kokainavhengighet med heroin. Det var ikke spesielt vellykket.... Allerede i 1930-årene ble alvorlige følger av amfetaminbruk dokumentert, og i 1945 beskrev psykiaterne Russell Monroe og Hyman Drell alvorlige psykoser og agitasjon hos et meget stort antall soldater som hadde fått og brukt store mengder amfetamin under krigen (det viste seg at de fleste ikke fulgte ordrene for bruk, men brukte det ofte og mye). Phillipp Connells studie fra 1958 viste at de psykiatriske problemene amfetaminbrukere utviklet, ikke skyldtes individuelle predisposisjoner. Connell P.H., Amphetamine Psychosis (Oxford: Oxford University Press, 1958) " The highly uniform set of paranoid symptoms—sinister voices emanating from toilet bowls, spies following one’s every move—in a wide variety of personality types argued against any shared constitutional feature of the patients’ mentality or neurology. Also, the psychosis generally took time to develop, suggesting a dosage-dependent cumulative effect. And although almost all of Connell’s patients had engaged in nonmedical use before their crises, a large proportion had first taken amphetamines by prescription, so they could not be dismissed as deviant thrill-seekers. Finally, patients recovered fully a week or two after they ceased amphetamine use, essentially proving they had not been schizophrenic." Til tross for disse rapportene fortsatte og tiltok bruken i uhyggelig grad frem til midten av 1960-årene, da nye restriksjoner kom, og da blomstret kokainbruken igjen frem til den neste store amfetaminbølgen som kom i 1990-årene. Det var i den perioden man begynte å se en voldsom økning i psykiatriproblematikk blant rusmisbrukere. Følgende sitat er interessant for å se noe på interaksjonen mellom legemidler, utvikling av misbruk, og de problemene dette skaper, både terapeutisk og samfunnsmedisinsk. "When a drug is treated not only as a legal medicine but as a virtually harmless one, it is difficult to make a convincing case that the same drug is terribly harmful if used nonmedically. This is what happened in the 1960s and is presumably happening today. " Jeg anbefaler deg å lese følgende artikkel fra American Journal of Public Health:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2377281/#r44Anonymous poster hash: 32c65...10a 1
#Sunrise Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 IKKE ta et google søk på krokodil drug!! Det er seriøst noe av det verste jeg noen sinne har sett. Blant annet flere videoer som er helt, helt, helt forferdelige. Jeg ser på meg selv som ganske sterk på slike ting, men der måtte jeg faktisk slå av. Grusomt! Edit: Bare å google meth drug eller noe slikt og gå inn på bilder du får opp på bilde-folderen. Der får du opp mange fra år til år og hvordan det går med de. HALLO !! du kan ikke skrive "IKKE søk på dette på google" ååå så næsty da 1
waco Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Dette er bullshit, Waco, og det vet du. Amfetamin ble første gang fremstilt i 1929, og allerede i begynnelsen av 30-årene ble det rapportert alvorlige stemningslidelser og psykoser blant narkoleptikere som fikk det forskrevet. Grunnen til at amfetaminbruken, både legal og illegal eksploderte raskt i 30-årene, var at de kraftig økende problemene med kokain fra slutten av 1880-årene og frem til ca. 1930, hadde ført til at myndighetene strammet inn reguleringen av denne substansen. De første rapportene om alvorlige skadevirkninger og død som følge av kokain kom fra Dr. Jansen Matison i 1886, og i løpet av de neste syv årene kom det hundrevis av rapporter om kokainforgiftninger og dødsfall. Det er et interessant faktum at en del misbrukere i perioden etter 1910 forsøkte å kurere kokainavhengighet med heroin. Det var ikke spesielt vellykket.... Allerede i 1930-årene ble alvorlige følger av amfetaminbruk dokumentert, og i 1945 beskrev psykiaterne Russell Monroe og Hyman Drell alvorlige psykoser og agitasjon hos et meget stort antall soldater som hadde fått og brukt store mengder amfetamin under krigen (det viste seg at de fleste ikke fulgte ordrene for bruk, men brukte det ofte og mye). Phillipp Connells studie fra 1958 viste at de psykiatriske problemene amfetaminbrukere utviklet, ikke skyldtes individuelle predisposisjoner. Connell P.H., Amphetamine Psychosis (Oxford: Oxford University Press, 1958) " The highly uniform set of paranoid symptoms—sinister voices emanating from toilet bowls, spies following one’s every move—in a wide variety of personality types argued against any shared constitutional feature of the patients’ mentality or neurology. Also, the psychosis generally took time to develop, suggesting a dosage-dependent cumulative effect. And although almost all of Connell’s patients had engaged in nonmedical use before their crises, a large proportion had first taken amphetamines by prescription, so they could not be dismissed as deviant thrill-seekers. Finally, patients recovered fully a week or two after they ceased amphetamine use, essentially proving they had not been schizophrenic." Til tross for disse rapportene fortsatte og tiltok bruken i uhyggelig grad frem til midten av 1960-årene, da nye restriksjoner kom, og da blomstret kokainbruken igjen frem til den neste store amfetaminbølgen som kom i 1990-årene. Det var i den perioden man begynte å se en voldsom økning i psykiatriproblematikk blant rusmisbrukere. Følgende sitat er interessant for å se noe på interaksjonen mellom legemidler, utvikling av misbruk, og de problemene dette skaper, både terapeutisk og samfunnsmedisinsk. "When a drug is treated not only as a legal medicine but as a virtually harmless one, it is difficult to make a convincing case that the same drug is terribly harmful if used nonmedically. This is what happened in the 1960s and is presumably happening today. " Jeg anbefaler deg å lese følgende artikkel fra American Journal of Public Health:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2377281/#r44Anonymous poster hash: 32c65...10a Så du nekter for at matmangel er hovedårsaken underernæring og mangel av vitaminer? Jaja.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Så du nekter for at matmangel er hovedårsaken underernæring og mangel av vitaminer? Jaja. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg nekter for at den svenske forskrivningen ikke skapte problemer. Vil du ha mere dokumentasjon på det? Du kommer forøvrig ikke forbi at underernæringen er en direkte konsekvens av amfetaminbruken, da amfetamin øker metabolsk rate og nærmest eliminerer sultfølelsen. Disse individene ville hatt normal ernæringsstatus dersom de ikke brukte amfetamin.Anonymous poster hash: 32c65...10a 2
waco Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Nei, det gjør jeg ikke. Jeg nekter for at den svenske forskrivningen ikke skapte problemer. Vil du ha mere dokumentasjon på det? Du kommer forøvrig ikke forbi at underernæringen er en direkte konsekvens av amfetaminbruken, da amfetamin øker metabolsk rate og nærmest eliminerer sultfølelsen. Disse individene ville hatt normal ernæringsstatus dersom de ikke brukte amfetamin.Anonymous poster hash: 32c65...10a kom dobbelt. Endret 28. oktober 2013 av waco
waco Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Det er ikke jeg som har skrevet at svenskene skrev ut 6 millioner brukerdoser amfetamin i 1940 årene, det er nils christie og kjetil bruunsom skriver det i den gode fiende. http://www.nb.no/nbsok/nb/ae03650d7140d5f90213a0480e91aafc?index=1#99 midten side 101. om du leser videre til side 111 så ser du at dette her ikke var noen narkotikaproblem.
Giacomo_P Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Det er ikke jeg som har skrevet at svenskene skrev ut 6 millioner brukerdoser amfetamin i 1940 årene, det er nils christie og kjetil bruunsom skriver det i den gode fiende. http://www.nb.no/nbsok/nb/ae03650d7140d5f90213a0480e91aafc?index=1#99 midten side 101. om du leser videre til side 111 så ser du at dette her ikke var noen narkotikaproblem. Hvis du skal linke til en hel bok, bør du angi hvilke sider påstandene dine dokumenteres på. Link nummer to er bare en scannet side. Hvilken bok kommer den fra? Det står ikke noe sted på den siden at disse svenske forskrivningene ikke førte til problemer, det står bare hvor mye som ble forskrevet. Forøvrig var amfetamin et temmelig nytt preparat i den tidsperioden. Sverige hadde før krigen et marginalt problem med narkomani, jeg mener det var omtrent 70 registrerte narkomane i 1939. Når nye preparater kommer på markedet, kan det ta en viss tid før skadevirkninger registreres, og i den perioden du skisserer hadde man ikke like strenge kriterier for kliniske tester som i dag. Like fullt skapte dette store problemer: "Redan under kriget nådde alltså den civila svenska amfetamin- konsumtionen en sådan omfattning att medicinalstyrelsen såg sig nödsakad att författningsmässigt jämställa amfetaminet med nar- kotika: senare upptogs det även formellt i narkotikakungörelsen av 1959.[...] Den svenska amfetaminepidemins embryonalstadium är inte systematiskt kartlagt. Uppgifter från ett flertal av de ursprungliga veteranerna, av vilka jag känner några privat och har haft andra som patienter, är dock i huvudsak samstämmiga. [...] Redan 1946—47 fanns det i Stockholm en klart avgränsad miss- brukargrupp av ny typ och annan karaktär än de tidigare isolera- de individuella missbrukarna. De nya amfetaministerna hade rikliga kamrat- och kotterikontakter och utgjorde en snäv krets av bohemer, författare, skådespelare, musiker och andra konstnärer, som kom att samlas runt det litterära sällskapet Metamorfos, men någon organisation i egentlig mening var det knappast fråga om i dessa bohemkretsar. [...] Av den ursprungliga kretsen är nu åtskilliga döda sedan många år; några har begått självmord, andra har dött i direkt eller in- direkt anslutning till sitt missbruk. En del lämnade tidigt miss- brukarkretsen och torde ha tillfrisknat, men en betydande del, kanske majoriteten av de överlevande från primärkretsen, är fort- farande kroniska missbrukare av centralstimulantia, och flera är svårt invalidiserade av sitt missbruk. " Nils Bejeroth: "Narkotikafrågan och samhället", Aldus/Bonniers, Stockholm, 1969, andre opplag.http://www.nilsbejerot.se/samhallet.pdf Som du ser, erkjente man allerede i 1969, og kanskj før, at dette var problematisk. Som du ser av ovennevnte sitat, så svenske myndigheter amfetaminbruken som problematisk allerede under krigen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Det er ikke jeg som har skrevet at svenskene skrev ut 6 millioner brukerdoser amfetamin i 1940 årene, det er nils christie og kjetil bruunsom skriver det i den gode fiende. http://www.nb.no/nbsok/nb/ae03650d7140d5f90213a0480e91aafc?index=1#99 midten side 101. om du leser videre til side 111 så ser du at dette her ikke var noen narkotikaproblem. Hvor står det at det ikke var et problem?Anonymous poster hash: 32c65...10a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå