Gå til innhold

Rimelige og gode dyner til sommer og vinter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte bytte ut de gamle utslitte dynene her i hus, og lurer da på om noen kan anbefale noen dyner som ikke koster en formue.

Trenger anbefaling til både sommer og vinterdyner.

Ser at Ikea har egne mål på sine dyner, så da blir en jo avhengig av å kjøpe alt sengetøy hos dem.

Jysk har jo stort utvalg, samme med kid, men hvilke modell bør en se etter og hvilke egenskaper bør en se etter i sommer og vinterdyner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sommerdundyner fra Kid, som vi liker godt. De er lette og luftige. Var i utgangspunktet skeptiske, siden man kan få dundyner i alle prisklasser. Ekstra gode vinterdyner har vi enda ikke funnet.

Anonymous poster hash: 402ff...989

Skrevet

Kid har 50% på fiberdyner fram til slutten av november, kjøpte tre dyner der på torsdag :)

Skrevet

Har de tilbudet i butikk, eller kun på nett?

Ville i utgangspunktet ha dundyne, men jeg får ta meg en tur å se på disse fiberdynene også.

Skrevet

Du kan evt sjekke ut "fire årstider" fra Ellos. De har denne som både fiber- og dundyner i størrelsen 150x200 (enkel) og 240x220 (dobbel).

(Rabattkodene 5124, 5134, 5185 gir 50% - med de to siste får man med en gave).

Vi kjøpte dobbel fiberdyne: http://www.ellos.no/ellos-home/dyne-fire-arstider-240x220-cm/266996 .

Først en på hytta, deretter en hjemme. Betalte kun 500,- for stk.

Selv om dynen i første omgang virket litt tynn ut, var den god og varm. Fordelen med denne varianten er at vi kan bestemme hvor varm og tykk vi ønsker den skal være - kan enten bruke kun den tynneste, den mellomste eller begge samtidig. Dvs. en dyne for alle årstidene. :)

Anonymous poster hash: e08cf...645
Skrevet

Du kan evt sjekke ut "fire årstider" fra Ellos...

Selges også hos http://www.jotex.no/search?Ntk=All&Ntt=dyne (nykundetilbud gir 50% på dyreste vare).

Skrevet

Problemet der er størrelsen, 150 i bredden blir som ikea sine dyner, og dermed passer ikke sengetøyet vi nå har som er beregnet til 140 i bredde.

Hadde vært greit å ikke måtte kjøpe alt nytt innen sengetøy når det faktisk er mulig å få tak i dyner som er 140 i bredden.

Skrevet

Problemet der er størrelsen, 150 i bredden blir som ikea sine dyner, og dermed passer ikke sengetøyet vi nå har som er beregnet til 140 i bredde.

Hadde vært greit å ikke måtte kjøpe alt nytt innen sengetøy når det faktisk er mulig å få tak i dyner som er 140 i bredden.

Ok, men selv har jeg brukt lange dundyner (210 cm) til korte dynetrekk (200 cm) og det har gått helt greitt. :)

Skrevet

Ja i lengden synes jeg ikke det er så nøye, men i bredden blir de mye mer klumpete om det ikke passer.

Skrevet

Jeg har IKEA-dyne. Null problem ift dynetrekk kjøpt andre steder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har IKEA-dyne. Null problem ift dynetrekk kjøpt andre steder.

Samme her.

Både vinter og sommerdyne fra Ikea. Sengetøyet er fra Kid, ellos, princess osv. Null problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en del dyner selv i fra ikea, men disse er 140 cm bred, og ikke 150 cm som alle dynene de nå selger er.

Godt mulig dere også har 140 dyner i fra ikea?

Skrevet

Jeg kjøpte dyna mi i fjor, så regner med det er 1.50.

Skrevet

Lykke til med jakten! Bare vær obs på valget ditt hit etiske hensyn. Fiberdyne er gull! :-)

Anonymous poster hash: cdb1f...2df

Skrevet

Jeg har også en del dyner selv i fra ikea, men disse er 140 cm bred, og ikke 150 cm som alle dynene de nå selger er.

Godt mulig dere også har 140 dyner i fra ikea?

Jeg har to dobbeldyner fra Ikea, de er vel 220x200 eller noe i den duren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...