QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. oktober 2013 #21 Skrevet 26. oktober 2013 Undrer meg over hvorfor legen lar han beholde førerkorte. Han kan da ikke kjøre rundt sånn og være en fare for andre i trafikken. Si til han at han kan drepe noen 2
Chloe- Skrevet 27. oktober 2013 #22 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har opplevd det en gang, og da "våknet" jeg av at jeg var i motsatt kjørefelt. Husker ikke at jeg sovnet, nei. Mikrosøvn varer bare i et par sekunder.Anonymous poster hash: 75596...2f3 Jeg også! Våknet av at jeg kjørte over de rillene i veimerkingen, fy faen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #23 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg også! Våknet av at jeg kjørte over de rillene i veimerkingen, fy faen. Skjedde det bare en gang med deg? Og var du trøtt og sliten i forveien?Anonymous poster hash: 95650...3dc
Chloe- Skrevet 27. oktober 2013 #24 Skrevet 27. oktober 2013 Skjedde det bare en gang med deg? Og var du trøtt og sliten i forveien?Anonymous poster hash: 95650...3dc Ja, jeg var trøtt. Naivt trodde jeg det aldri kunne skje meg - siden jeg sliter med å sovne andre steder. Fikk voldsom respekt for forholdet mellom søvn og kjøring, så har ikke satt meg selv i den situasjonen igjen.
Missy1 Skrevet 27. oktober 2013 #25 Skrevet 27. oktober 2013 Som en del av sin forskning, plasserer han trette mennesker i en kjøresimulator for å studere hvordan de reagerer bak rattet. Etter først å oppleve de klassiske symptomene på tretthet som tunge øyelokk og gjesping, sklir mange av forsøkspersonene inn i det som kalles mikrosøvn, der de døser av i noen sekunder – ofte uten å vite det. http://www.logistikk-ledelse.no/2012/tr/tr0103.htm Anonymous poster hash: 75596...2f3 Ja, men da merker man jo i forkant at øyelokkene er tunge og at man er skikkelig trøtt. Slik jeg forstod det på ts så var det ingen tegn i forkant av at han sovnet, det var det jeg syns var rart. Hvis man kjenner at man er trøtt, øyelokkene blir tunge og at man ikke klarer å holde seg våken så må man jo stoppe bilen, da er man jo fullstendig klar over hva som kan komme til å skje
Tiak Skrevet 27. oktober 2013 #26 Skrevet 27. oktober 2013 Søvnapné? Be ham se til å aldri kjøre når han har sovet lite, uansett! Da kan han like gjerne ta seg en tequilashot før kjøringen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå