Gå til innhold

Hater den jævla kjerringa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Langt ifra, mamma vil ikke snakke om det engang. Hun bare nevnte det 1 gang at hun ikke ville bli kjent med mamma og sånn..

Jeg vil ikke KUTTE kontakten med min far, med mindre han gifter seg med henne, da gir han ikke meg noe valg!

Har forresten meldt ifra å får ser hvordan det går!! hun står forresten ikke oppført på stedet de bor heller, så det er jo ulovlig...

Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e

Skjønner deg godt ts. Hadde ikke likt det selv.

Så du har faktisk meldt i fra? hehe, du mener alvor hvertfall når du skriver at du ikke liker henne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg, TS. Og du har rett til å føle akkurat hva du vil i denne situasjonen. Faren din gjorde noe skikkelig råttent, og som resultat ble familien brutt opp. Og som en god forelder så skal man ta HENSYN TIL BARNA under et samlivsbrudd. Har faren din spurt deg om hvordan du har det oppi det hele? Hva du syns om det som skjedde? Han har sviktet deg og jeg skjønner godt at du sitter igjen med mange vonde følelser.

Jeg syns du burde prøve å fortelle faren din hvordan du har det. At hans valg faktisk har hatt en sterk innvirkning på ditt ve og vel. Det kan kanskje være enklere å skrive ned tankene i et brev og gi det til ham. Han skylder deg en solid unnskyldning, og han bør vise deg at du er viktigere for ham enn noen andre i hans liv. Noe annet er å svikte totalt som far!

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg synes det er rart at hun ikke prøver å se pappas lykke i det hele tatt.

Pappaen er voksen. TS er barnet. Det er meningen at de voksne skal være der for barna, ikke at barna skal være der for de voksne.

Anonymous poster hash: 901e8...e37

• Liker 1
Skrevet

Respekter din far. Du bor i hans hus og det er han som vet hva som er best. Selv om du ikke liker din stemor betyr det ikke at du skal gå rundt og være sur og avvisende mot henne. Du er sikkert ikke så gammel, men du kan oppføre deg voksent allikevel. Å gå rundt og hate noen, kommer man ingen vei med. Det at du vil gå til politiet kan du gjøre, HVIS du vil at din far skal vende seg fra deg. Hva med å flytte til din mor istedet...? Anonymous poster hash: 23814...121

Ja, faren vet best, han er utro..eh.. Teit svar. Faren er en idiot.

Anonymous poster hash: 9790d...6c9

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

Hehe, TS. Du er så søt og barnslig.. Jeg forstår situasjonen din, men du hadde fått mer empati hos far om du ikke oppførte deg så umoden. Slutt å dra kvinnens nasjonalitet inn, det er jo ikke det som er problemet ditt. Og hvis det ER problemet ditt, så virker du rasistisk. Er det slik du ønsker å fremstå? Da vil du ikke bli tatt på alvor. Ta heller en seriøs prat med far, men hold damas norskkunnskaper utenfor.

PS: Det er ikke ulovlig å ha en annen bostedsadresse enn der man fysisk bor. mange studenter har bostedsadresse hos foreldrene, selv om de studerer i andre byer. Det er fullt lovlig.

Endret av Elseby13
Skrevet

TS, egentlig ønsker du å straffe faren din, gjør du ikke? Tviler på at forholdet mellom dere blir bedre når han finner ut at du prøver å kaste kjæresten hans ut av landet.

• Liker 3
Skrevet

TS, egentlig ønsker du å straffe faren din, gjør du ikke? Tviler på at forholdet mellom dere blir bedre når han finner ut at du prøver å kaste kjæresten hans ut av landet.

I stedet for bare å tenke på seg selv, burde far være stolt av sin datters beslutningskraft.

• Liker 1
Skrevet

I stedet for bare å tenke på seg selv, burde far være stolt av sin datters beslutningskraft.

En tenåring som er villig til å sende et menneske ut av landet fordi hun er sint fordi faren har vært utro med personen, er ikke noe å være stolt av. Hun er ikke besluttsom, bare impulsiv og handler uten å tenke på konsekvensene.

• Liker 4
Skrevet

En tenåring som er villig til å sende et menneske ut av landet fordi hun er sint fordi faren har vært utro med personen, er ikke noe å være stolt av. Hun er ikke besluttsom, bare impulsiv og handler uten å tenke på konsekvensene.

Det samme gjelder faren. Forskjellen er at faren er voksen, mens hun ikke er det. Det var egentlig et ironisk spark til de som mener at hun skal skjerpe seg og tenke på fars lykke.

• Liker 2
Skrevet

Synes også TS virker rasistisk. "Kjerringa" snakker jo ikke norsk og lager ekkel mat, det er det største problemet. Og at mor og datter sitter sammen hjemme og hater far - at mor forteller datter om sitt forhold til denne nye dama - det synes jeg er utrolig trist. Mor burde ikke la sin bitterhet smitte over på datteren.

Og herregud - TS kan umulig vite hele historien. Hva vet du om at det virkelig var utroskap - hva har mor sagt, far sagt? Vet du hvilken rolle din mor har i denne historien. Tviler!

Anonymous poster hash: 78868...03c
  • Liker 4
Skrevet

Det samme gjelder faren. Forskjellen er at faren er voksen, mens hun ikke er det. Det var egentlig et ironisk spark til de som mener at hun skal skjerpe seg og tenke på fars lykke.

Så fordi faren har oppført seg dumt, skal TS også gjøre det? Klart faren har vært dum, det er ikke saken her, men en fullstendig og farlig overreaksjon fra TS' side. Det kan umulig komme noe godt ut av saken her.

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter som gjorde det hun kunne for å ødelegge forholdet mellom to personer, hadde jeg vært flau...

Anonymous poster hash: 23814...121
  • Liker 1
Skrevet

Har forresten meldt ifra å får ser hvordan det går!!

Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e

Flott!

Om hun er her ulovlig håper jeg hun blir kastet på huet og ræva ut, og får innreiseforbud i flerfoldige år.

Anonymous poster hash: 2a5b1...556

Skrevet

Flott!

Om hun er her ulovlig håper jeg hun blir kastet på huet og ræva ut, og får innreiseforbud i flerfoldige år.

Anonymous poster hash: 2a5b1...556

Skulle ønske flere som deg kom fra krigsherjede land og ikke fikk oppholdstillatelse noe sted. Lurer på hva du hadde tenkt da.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at TS misliker nydama til sin utroe far. Tror de fleste ville mislikt homewreckeren som faktisk var med på å ødelegge din egen familie.

Jeg ville derimot vært mest skuffet over min egen far, og hadde nok ikke tilgitt han med det første.

Jeg har for øvrig en lignende historie, da min mor var utro mot min far når jeg var 13 år. Dette var også med en utlending, og min far og min mor gikk i fra hverandre, selv om min far tilgav henne og ville de skulle prøve videre for oss barna sin del. Det ville ikke min mor, da hun ville ut å leve livet en gang for alle.

Det endte med at vi barna bodde mest hos min mor siden dette ble nærmere skolen, og hun dro denne fyren i hus nesten hver kveld/natt. Det utviklet seg til å bli et voldelig forhold (noe jeg advarte min mor om på forhånd siden jeg så tegnene, men hun nektet å høre), og han slo henne nesten ihjel 2-3 ganger. Jeg hata min mor lenge på grunn av hennes naive syn på denne mannen og fordi hun var en dårlig mor for meg og min lillebror. Jeg var stygg med henne og fikk henne til å gråte daglig. Den dag idag har jeg innsett at min mor bare er et menneske og at hun trødde alvorlig feil.

Kanskje din far også bare er et menneske med litt alvorlig dårlig dømmekraft for øyeblikket?

Ta litt avstand fra han, og han vil nok se til slutt at dette ikke var det beste han kunne finne på.

Stor klem til deg TS, men jeg anbefaler deg å forsøke å mildne hatet ditt mot hans nye dame, og kalle henne for noe annet enn "drittkjerring".

• Liker 2
Skrevet

Jeg klarer ikke å la være. Det virker som du hopper til konklusjoner basert på egen erfaring her.

"Du bor i hans hus." Hvor fikk du det fra? "Din stemor". Når ble de gift i løpet av tråden? Å si at faren kommer til å vende seg fra henne hvis hun gjør noe med en mistanke om at noe faktisk er ulovlig? Er det sånt du forteller eventuelle stebarn? Hvis han vender seg fra barnet sitt fordi hun ikke deler gleden til faren over det som er den samme situasjonen som forårsaker hennes sorg, vet du, da er ikke den faren verdt respekten du snakker om her.

Det som har skjedd her er at faren har forårsaket en situasjon som har utsatt TS for smerte, og det har han gjort ved hjelp av denne kvinnen, hun visste hva ståa var, hun visste at det hun var med på ville såre flere, også et barn som hun - hvis hun virkelig bryr seg om mannen - også burde ha brydd seg om og tatt hensyn til. Og midt oppi denne situasjonen drar far med seg kvinnen når han er med datteren og hopper rett inn i en situasjon som er vond for barnet, med en slags familiedynamikk han alt har tatt ifra henne. Oppå dette ber han barnet om å tilpasse seg denne personen, i stedet for å be vedkommende tilpasse seg barnet, bl. a. ved språk. TS skylder ingen av dem respekt. TS er et barn.

At flere her inne hopper til forsvar av alle og enhver som har seg med gifte menn og kvinner fordi "de har ikke gjort noe galt" prøver å fremme et sånt syn her er usmakelig. Er man foreldre har man et ansvar for barna sine, og hopper man på noen som allerede er involvert og er med på den handlingen, som tar to folkens!, som sårer en tredjepart så hjelper det ikke med "teknisk sett så...", fordi du tok et valg om å utføre en handling som i sin tur såret noen. Om du teknisk sett er utro eller ikke har lite med saken å gjøre, det gjør ikke dine handlinger det spøtt bedre. Du valgte å såre noen, direkte eller indirekte, og er derfor medansvarlig for utfallet.

Anonymous poster hash: e763c...574

Helt enig med innlegget, at noen ikke tenker så langt er pinlig. Er også enig med Trapp, tror det er mange homewreckers i denne tråden som forsvarer oppførselen sin.

Anonymous poster hash: ba9da...7ec

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter som gjorde det hun kunne for å ødelegge forholdet mellom to personer, hadde jeg vært flau...

Anonymous poster hash: 23814...121

"Forholdet mellom to personer" dekker ikke saken i dette tilfellet. Dette forholdet som fremdeles pågår er en konstant påminnelse om at faren setter den nye dama først, fremfor barnet sitt. Så at en tenåring da prøver å skape splid mellom dem er helt forståelig. Hun er ikke voksen ennå.

Jeg blir flau av å se at så mange aksepterer hva faren har gjort. Tror dere at dere ville tilgitt selv? Dere må være mer storsinnet en selveste Jesus.

• Liker 1
Skrevet

Nei, dama har ikke vært utro, men hun visste at mannen hadde familie og var gift. Det riktige ville være å vente med å innlede et forhold til han gikk fra kona. Det kan være at TS hadde fått problemer med hans nye kone uansett, men at hun misliker dama som (sånn hun ser det) ødela foreldrenes ekteskap er ikke rart. Tror heller ikke TS er rasist, hun er nok som mange tenåringer; grov i kjeften og uttaler seg lite balansert når hun skriver.

Skrevet

Tråden er ryddet for rasistiske innlegg, avsporinger og persondebatt.

Sulosi mod.

Skrevet

Fortell hvordan det går da ts!:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...