AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #21 Skrevet 26. oktober 2013 Tror forresten at hun bare liker pappa pga. pengene. Hun har ikke penger, og pappa betaler alt for henne, hun har heller ikke jobb. Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e
Kira-delta Skrevet 26. oktober 2013 #22 Skrevet 26. oktober 2013 Merker jo det fort? Var mamma som fortalte det at hun kjerringen ble sur for at mamma ville hilse på henne, og bli kjent med henne så måtte hun få hun ut av huset så fort som mulig?? Jeg har selv merket at flere av pappas kompiser aldri kommer på besøk, grunnet de ikke liker hun nye kjerringen(noe jeg forstår godt) også hadde vi en som bodde i en gate rett ovenfor som pappa har kjent i flere år, som introduserte kjerringen for pappa, disse har visstnok kranglet og nå får ikke pappa lov til å være med henne lenger. Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e Jeg skjønner at du er sint og såret, for du har jo måtte forandre hele livet ditt pga dette. Det var neppe noe du så for deg.. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men foreldrene dine bør holde deg problemene som oppstår mellom dem tre. Og du bør ikke lage egne konklusjoner på ting, selv om det kan virke opplagt at pappan din mistet venner pga denne dama, det kan jo faktisk være mye annet også. Dette kommer til å høres vanskelig og teit ut, men det beste for deg og familien din er om du før snakket med dem om hvordan du føler, og få ordnet opp i det. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #23 Skrevet 26. oktober 2013 Er hun kjerringa her på ulovlig opphold så kontakter du Politiets Utlendingsenhet tlf. 22342400. https://www.politi.no/politiets_utlendingsenhet/kontakt_politiets_utlendingsenhet/ Dette kan du gjøre anonymt. Du bare sier du mistenker det bor en person ulovlig her i landet på en adresse. Regner med du ikke bor hos faren din så da slipper du å være der når PU tropper opp i hjemmet hans. Siden det er såpass mange som misliker denne kjerringa er det sikkert flere enn du som kunne tenkt seg å melde fra, så faren din vil sikkert ikke mistenke deg for å ha varslet.. Anonymous poster hash: 6dfe8...50f 8
Kira-delta Skrevet 26. oktober 2013 #24 Skrevet 26. oktober 2013 Er hun kjerringa her på ulovlig opphold så kontakter du Politiets Utlendingsenhet tlf. 22342400. https://www.politi.no/politiets_utlendingsenhet/kontakt_politiets_utlendingsenhet/ Dette kan du gjøre anonymt. Du bare sier du mistenker det bor en person ulovlig her i landet på en adresse. Regner med du ikke bor hos faren din så da slipper du å være der når PU tropper opp i hjemmet hans. Siden det er såpass mange som misliker denne kjerringa er det sikkert flere enn du som kunne tenkt seg å melde fra, så faren din vil sikkert ikke mistenke deg for å ha varslet..Anonymous poster hash: 6dfe8...50f Ganske uansvarlig av deg som postet dette. Nå vet du ikke hvor mye hold det er i hva ts har skrevet. Om ts er så følelsesmessig ødelagt nå kan hun ta valg som får store konsekvenser for henne senere. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #25 Skrevet 26. oktober 2013 Når personen allerede befinner seg i Norge vil jeg tro at hun allerede har opphold. Og nå må du gå og ta deg en bolle og bare finne deg i at sånn er situasjonen og at det er fiiiiiint lite du kan gjøre med det. Anonymous poster hash: a9d20...2e3 2
Bjørkeris Skrevet 26. oktober 2013 #26 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) For meg framstår TS som egoistisk og kjip. Jada, pappa har sikkert ikke vært snill når han var utro. Men, nå må livet gå videre. Det jeg ser er en snurt fjortiss som bare tenker på seg selv. Viser ingen sympati for sin far eller hans valg. Det virker ikke som om TS i det hele tatt bryr seg om at andre en seg selv skal være lykkelig. Det virker ikke som om TS unner sin far lykke i det hele tatt. Det at andre gjør valg som ikke du nødvendigvis er enig i betyr ikke at du skal fordømme dem. Hva med å prøve å forstå? Hva med å prøve og se din far? Hva med å flytte blikket litt fra din egen navle og se deg litt rundt? Dersom det stemmer at denne nye dama bare er ute etter å utnytte din far har du nå gitt ham to problemer istedet for ett. Endret 26. oktober 2013 av Bjørkeris 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #27 Skrevet 26. oktober 2013 Når personen allerede befinner seg i Norge vil jeg tro at hun allerede har opphold. Og nå må du gå og ta deg en bolle og bare finne deg i at sånn er situasjonen og at det er fiiiiiint lite du kan gjøre med det. Anonymous poster hash: a9d20...2e3 Hvor naiv går det an å bli? Tror du grenseovergangene er pottetett? Og hvor blir det av alle disse som forsvinner fra asylmottakene? Politiet anslo for noen år siden det til enhver tid oppholder seg 6-8000 mennesker ulovlig i Norge. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7265694 Klart det er viktig å få sendt disse ut av landet. Anonymous poster hash: 6dfe8...50f 6
Pinkee Skrevet 26. oktober 2013 #28 Skrevet 26. oktober 2013 Klart du kan melde fra, hvis du tror hun oppholder seg her ulovlig. Selv om du er under 18. Er bare å gjøre det anonymt. Men, hvorfor er TS egoist, som ikke unner faren lykke? Når det er faren som har satt TS i denne situasjonen, å dermed nekter TS å være lykkelig? Da er han rimelig egoist han og, å han har tross alt et visst ansvar for datteren sin, og hennes helsetilstand, både fysisk og psykisk. Vil si det er far som er egoist i dette tilfellet. 4
Bjørkeris Skrevet 26. oktober 2013 #29 Skrevet 26. oktober 2013 Klart du kan melde fra, hvis du tror hun oppholder seg her ulovlig. Selv om du er under 18. Er bare å gjøre det anonymt. Men, hvorfor er TS egoist, som ikke unner faren lykke? Når det er faren som har satt TS i denne situasjonen, å dermed nekter TS å være lykkelig? Da er han rimelig egoist han og, å han har tross alt et visst ansvar for datteren sin, og hennes helsetilstand, både fysisk og psykisk. Vil si det er far som er egoist i dette tilfellet. Mener du faren skulle fortsette i et ulykkelig ekteskap for å gjøre datteren tilfreds? Eller kanskje leve i ensomhet? Da setter jo i så fall datteren satt ham i en kjip situasjon. Faren skal leve resten av livet med denne dama, TS bor ikke en gang sammen med faren. Hun bare irriterer seg over at han har funnet lykken. 5
Harlekin Skrevet 26. oktober 2013 #30 Skrevet 26. oktober 2013 Hjelpe meg, så mye jeg hater bruken av ordet "kjerring". 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #31 Skrevet 26. oktober 2013 Er hun kjerringa her på ulovlig opphold så kontakter du Politiets Utlendingsenhet tlf. 22342400. https://www.politi.no/politiets_utlendingsenhet/kontakt_politiets_utlendingsenhet/ Dette kan du gjøre anonymt. Du bare sier du mistenker det bor en person ulovlig her i landet på en adresse. Regner med du ikke bor hos faren din så da slipper du å være der når PU tropper opp i hjemmet hans. Siden det er såpass mange som misliker denne kjerringa er det sikkert flere enn du som kunne tenkt seg å melde fra, så faren din vil sikkert ikke mistenke deg for å ha varslet.. Anonymous poster hash: 6dfe8...50f Klart du kan melde fra, hvis du tror hun oppholder seg her ulovlig. Selv om du er under 18. Er bare å gjøre det anonymt. Men, hvorfor er TS egoist, som ikke unner faren lykke? Når det er faren som har satt TS i denne situasjonen, å dermed nekter TS å være lykkelig? Da er han rimelig egoist han og, å han har tross alt et visst ansvar for datteren sin, og hennes helsetilstand, både fysisk og psykisk. Vil si det er far som er egoist i dette tilfellet. Okei, tusen takk dette skal jeg gjøre! Jeg vil ikke at mamma og pappa skal bli sammen igjen, håper mamma finner seg noe mye bedre! Pappa kan finne seg hvilken som helst annen dame bare ikke den drittkjerringen der, de snakker ikke samme språk engang. Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e 2
Pinkee Skrevet 26. oktober 2013 #32 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Mener du faren skulle fortsette i et ulykkelig ekteskap for å gjøre datteren tilfreds? Eller kanskje leve i ensomhet? Da setter jo i så fall datteren satt ham i en kjip situasjon. Faren skal leve resten av livet med denne dama, TS bor ikke en gang sammen med faren. Hun bare irriterer seg over at han har funnet lykken. Nei, faren trengte ikke leve i et ulykkelig ekteskap for å gjøre datteren tilfreds. Han kunne skilt seg uten problemer, problemene kom først når han flyttet inn den nye damen. Kunne han ikke ventet en stund med det? Latt TS og damen blitt kjent først? Må man bo sammen for å være lykkelig? Han kunne glatt hatt et forhold til den damen likevel. Å en far har faktisk ansvar for datteren sin, men en datter har ikke ansvar for faren sin. Endret 26. oktober 2013 av Pinkee 5
Trapp Skrevet 26. oktober 2013 #33 Skrevet 26. oktober 2013 Det er de voksne som skal være voksne for sine barn, ikke barna som skal være voksne for sine foreldre. At foreldrene skiller seg er ille nok for barna, men det er i det minste forståelig at det kan gå sånn. Men hvordan kan noen forvente at ungene skal være så innmari forståelsesfulle og generøse når han på toppen av det hele har vært utro mot moren deres? Nei, her er det helt klart hans ansvar å gjøre ting så "smooth" som mulig for ungene sine, ikke ungenes ansvar å gjøre ting så "smooth" som mulig for ham. 14
Pinkee Skrevet 26. oktober 2013 #34 Skrevet 26. oktober 2013 Okei, tusen takk dette skal jeg gjøre! Jeg vil ikke at mamma og pappa skal bli sammen igjen, håper mamma finner seg noe mye bedre! Pappa kan finne seg hvilken som helst annen dame bare ikke den drittkjerringen der, de snakker ikke samme språk engang. Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e Husk bare på at det er ikke sikkert hun er her ulovlig da, så du ikke blir skuffet hvis det viser seg at hun har oppholdstillatelse. Å så kan jo faren din gifte seg med henne, da kommer hun jo evnt tilbake.
plix Skrevet 26. oktober 2013 #35 Skrevet 26. oktober 2013 Håper du oppdaterer her om det ordner seg på et vis.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #36 Skrevet 26. oktober 2013 Husk bare på at det er ikke sikkert hun er her ulovlig da, så du ikke blir skuffet hvis det viser seg at hun har oppholdstillatelse. Å så kan jo faren din gifte seg med henne, da kommer hun jo evnt tilbake. Skader ikke å gjøre et forsøk, om pappa gifter seg med henne kommer jeg til å kutte kontakten 100% med han. Anonymous poster hash: 6b3ed...f0e
Bjørkeris Skrevet 26. oktober 2013 #37 Skrevet 26. oktober 2013 TS sier jo selv i tråden over: "Pappa kan finne seg hvilken som helst annen dame bare ikke den drittkjerringen der, de snakker ikke samme språk engang." Med andre ord vil hun styre pappas kjærlighetsliv. Jeg mener at hun ikke har rett til det. TS framstår i tillegg rasistisk. Hun kaller dama drittkjærring og klager på at hun er utlending. 11
Trapp Skrevet 26. oktober 2013 #38 Skrevet 26. oktober 2013 TS sier jo selv i tråden over: "Pappa kan finne seg hvilken som helst annen dame bare ikke den drittkjerringen der, de snakker ikke samme språk engang." Med andre ord vil hun styre pappas kjærlighetsliv. Jeg mener at hun ikke har rett til det. TS framstår i tillegg rasistisk. Hun kaller dama drittkjærring og klager på at hun er utlending. Syns du det er rart at hun hater dama som faren var utro mot moren med? 10
Bjørkeris Skrevet 26. oktober 2013 #39 Skrevet 26. oktober 2013 Syns du det er rart at hun hater dama som faren var utro mot moren med? Nei, men jeg synes det er rart at hun ikke prøver å se pappas lykke i det hele tatt. 4
Trapp Skrevet 26. oktober 2013 #40 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Nei, men jeg synes det er rart at hun ikke prøver å se pappas lykke i det hele tatt. Selvsagt gjør hun ikke det! Hva i alle dager forventer du at hun skal tenke? "Nu vel, pappa føkka opp familien min med å være utro mot min mor, mitt egen kjøtt og blod, og så dro han nydama med seg hjem og tvang meg til å forholde meg til henne. Men jeg må jo se pappas lykke oppi alt det her, og for all del ikke tenke noe rasistisk om den nye dama." Her er en idé: Hva om far kanskje istedet forsøkte å se sitt barns ulykke? Endret 26. oktober 2013 av Trapp 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå