Gå til innhold

Er barna dine pene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen min er 18mnd, og rent objektivt et veldig pent barn!:) blir ofte stoppet sv fremmede som kaller han 'nydelig' og 'vakker'. Han har blitt mye penere nå enn som liten baby. Han har jo alltid vært søt, men har blitt penere og penere jo eldre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

De var ikke spesielt pene babyer, men de har tatt seg opp ;)

Når det er sagt: De aller fleste små barn (under skolealder) er pene. Det er naturlig - små barn er visstnok "programmert" fra naturens side til å være pene/søte slik at noen skal ville ta seg av dem. Når de begynner å kunne klare seg selv (fra et biologisk perspektiv), fra 4-5 års alder, forsvinner de søte baby-trekkene gradvis. Dette ser vi hos andre pattedyr også. En nydelig baby/småunge betyr ikke automatisk en pen ungdom/voksen. Eller motsatt :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to gutter. Den eldste vil jeg si er veldig pen, og han var supersøt allerede som nyfødt. Den andre var typisk nyfødtrynkete, men har vokst seg penere. Han er likevel mer søt enn pen, vil jeg si.

Skrevet (endret)

Sitter her og tenker over de barna jeg har sett i løpet av livet. Har noen av de vært stygge? Nei, jeg kan ikke komme på et eneste barn som har vært stygt.. De har jo sine sjarmerende trekk alle sammen, som gjør de kjempesøte!

Når det gjelder mine egne, ja de er pene :)

Endret av Miss moneypenny
  • Liker 2
Skrevet

Gutt på 2 år. Han er helt nydelig. Han er halvt tyrkisk, kvart arabisk og kvart norsk. Solbrun i huden og STORE blå/grønne øyne med brun sirkel rundt og blond i håret.

Og ja, jeg VET han er fin :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Når det er sagt: De aller fleste små barn (under skolealder) er pene. Det er naturlig - små barn er visstnok "programmert" fra naturens side til å være pene/søte slik at noen skal ville ta seg av dem. Når de begynner å kunne klare seg selv (fra et biologisk perspektiv), fra 4-5 års alder, forsvinner de søte baby-trekkene gradvis. Dette ser vi hos andre pattedyr også. En nydelig baby/småunge betyr ikke automatisk en pen ungdom/voksen. Eller motsatt :)

Jeg er enig. Kan aldri huske å ha sett et såkalt mindre pent småbarn, da jeg syns de automatisk blir søte/pene av de runde kinnene og små nesene. Det er nok noe evolusjonært der også. Større barn syns jeg lettere kan skille seg ut som spesielt pene. Jeg skjønner hvertfall ikke dette når man sier at noen babyer er spesielt vakre. Jeg har truffet en del babyer de siste par årene, og kan ikke si jeg syns noen er mer eller mindre pene enn noen andre.

Når det er sagt, er det en liten gutt i barnehagen til sønnen min som er sånn påfallende vakker likevel. Han har veldig harmoniske trekk med store, blå øyne, lyse krøller og stor munn. Men jeg syns det er veldig unntaksvis at jeg ser barn som ser ut som modellemner. Nettopp fordi jeg syns de fleste er pene.

Mitt eget barn på snart to, klarer jeg ikke å se objektivt. Men jeg måtte le litt da vi fikk de første barnehagebildene nå. På et par av portrettene så han plutselig litt utviklingshemmet ut. Men så så jeg på gruppebildene at han var så utrolig skjønn der han satt og smilte fra øre til øre, med sitt nesten hvite hår og store øyne som sitter litt langt fra hverandre. Jeg så ham da litt mer utenfra enn når jeg ser ham ellers. Men om det er hans gode smil eller trekkene i seg selv som gjorde utslaget, var ikke godt å si. Men det er ikke så viktig. Jeg ser dog at han blir stadig mer lik min bror, som var helt nydelig som barn (men helt gjennomsnittlig som voksen, slik som meg).

Gjest Riskjeks
Skrevet

Men jeg syns det er veldig unntaksvis at jeg ser barn som ser ut som modellemner. Nettopp fordi jeg syns de fleste er pene.

Nettopp. De fleste små barn er pene. Det blir mest "smak og behag" om man synes Per er penere enn Pål. Det er veldig få småbarn som utmerker seg som mye penere enn alle andre. Så det er nok en del myrsniper på KG (som ellers i verden) ;)

Jeg synes selvsagt barna mine er pene. Og andre mennesker har også fortalt meg at de synes barna mine er pene. Men jeg tror ikke dermed at de er ubeskrivelig mye vakrere enn alle andre unger ;)

Gjest Summers
Skrevet

De var ikke spesielt pene babyer, men de har tatt seg opp ;)

Enig, men det er jo ikke bare baby-trekkene som er søte, synes de fleste unger er ganske søte ganske lenger enn 5-års alderen. Men det er jo når jeg ser dem som voksen, ikke da jeg selv var på deres alder.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Enig, men det er jo ikke bare baby-trekkene som er søte, synes de fleste unger er ganske søte ganske lenger enn 5-års alderen. Men det er jo når jeg ser dem som voksen, ikke da jeg selv var på deres alder.

Jeg også, det går nok gradvis. Men fra 8-10 år så synes jeg det begynner å bli større variasjon i utseende slik man kan se hos voksne, slik at noen er pene, de fleste gjennomsnittlige og noen mindre pene. Mens hos små barn er de fleste pene, og bare noen få utmerker seg positivt/negativt.

Skrevet

Ja :)
Han har vært pen fra fødselen, og er pen enda (nærmer seg 2 år). Han (jeg) får kommentarer hver dag om hvor fin/vakker/pen/flott/sjarmerende gutt han er. Når det er sagt så har det nesten ikke gått en dag det første leveåret uten noen har spurt om han er jente, så tenker han har rene og uskyldige trekk.

MEN, han har arvet noe fra faren, og det er å IKKE være fotogenisk i det heeele tatt. Folk som kun har sett han på bilde for så å møte han i det virkelige liv sier uten unntak "oi, han er jo så vakker! ser heelt annerledes ut enn på bildene". hehe.

Skrevet

Jeg synes at min sønn selvfølgelig er verdens fineste!

Han har pene og store (noe som utvikler seg til grønne) øyne, lange svarte vipper, stor munn med brede lepper og bollekinn.

Han har fine store og rette tenner og et nydelig smil, særlig fordi han smiler med øynene.

Dette er selvfølgelig ikke særlig objektivt.

Men fordi jeg stort sett hører en av delene hver gang hi er ute av døren og kommer i snakk med folk. Ofte er pen, sjarmerende, nydelig, så fint smil osv noe som vi hører hver dag.

Han har ikke fått utseendet fra meg heldigvis.

Ikke at jeg mener at utseendet skal være en ting man fokuserer på, men ingen kan si at utseendet ikke hjelper.

Skrevet

Jeg har faktisk møtt en baby de fleste kommenterte at var mindre pen (aldri til mor, så klart). Jeg så barnet igjen som tenåringen nå og det var blitt kjempepent. Jeg tviler på at man kan se noe om barnets fremtidige skjønnhet så lenge de er småbarn.

• Liker 1
Skrevet

Ikke at jeg har barn, men den yngste broren min har vært veldig pen siden han var baby. Nå er han 12 og på vei inn i tenårene, og han er i ferd med å bli utrolig kjekk. God holdning, mørkt hår, lange mørke vipper som jeg kunne ha drept for, og store vakre øyne. Både jeg og storebroren vår har alltid fått hørt "jøss, lillebror er altså så vakker!" Fint å høre at noen i familien fikk alle de gode genene :fnise:

Skrevet

Jeg ser ofte barn som ikke er særlig pene. Og jeg liker barn! På begge barselgruppene jeg har gått på, har det vært iallefall et par av babyene som ikke var modellkandidater. De har tatt seg opp etterhvert, og er nå søte barn. Ser også en god del barn i 4-5 års alderen som ikke er særlig søte eller pene. Ikke misforstå, de har verdi som menneske fordi, og jeg behandler dem ikke anderledes. Men hvis man skal se kun på utseendet, så er ikke alle barn pene. Forøvrig enig i at godt utseendet gjør livet enklere. Jeg tenker at vi tar den biten senere med våre barn, for nå så bygger vi indre verdier, selvtillit og selvfølelse.

Småbarn er korrekt laget yndige for å øke spesielt mors knytning til barnet, da barnet er avhengig av omsorg for å overleve. Stor panne, lite ansikt, store øyne, liten neseknopp, tidlige søte smil og latter. Dyreunger har også søtere ansikter enn voksne.

Skrevet

Sønnen min er verdens fineste i mine øyne, men han er nok ikke objektiv like nydelig som jeg synes. Han har arvet mye fra meg, f.eks. forsvinner øynene hans når han smiler, og han har ganske store ører. Også er han veldig lite fotogen da.

Anonymous poster hash: c01aa...9fe
Skrevet

Utrolig at så mange barn skulle være pene her inne da ;) Jeg har sett mange babyer og barnehageunger som er mindre søte. Er selvfølgelig ikke deres feil ,men noen av dem ser ut som troll (ikke positivt ment). Når de begynner på barneskolen er det mange tidligere pene barn som blir styggere for hvert år, og omvendt.

Men heller et mindre søtt barn som blir svært vakkert som voksent enn et vakkert barn som ikke ser ut i måneskinn som eldre.

Anonymous poster hash: 7ba99...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...