Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014

blomst12

Anbefalte innlegg

Er i dag 40+3, og ingen baby ser ut til å ville møte verden enda.. :glare: Smører meg med tålmodighet og håper hun vil komme snaaart! :rolleyes:

Så er termindagen her, og fortsatt ingen baby. Har hatt perioder med maserier og masse mensmurringer i nesten to uker nå, så jeg begynner å bli ganske sliten. Men, jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Vi er hvertfall superklare for å ta imot lillesøster alle sammen :hjerte:

Har det blitt no baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det blitt no baby?

Ikke her hvertfall! :glare: 40+6 idag.. Masse kynnere som kommer hyppig hele dagen, menssmerter og ryggvondt. Hatt det slik de siste dagene, men tar jo seg aldri opp til "the real stuff"! Plagsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrow - jordmor sa til meg at i snitt får gravide babyer 1 uke overtid - så kanskje du får i morgen? ;)

Lykke til!

Jeg er nå i uke 36 snart - er i god form. Gleder meg til alt - og etter fødselen skal jeg spise et hel brød med salami og medium stekt kjøtt i sous vide og kose med babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrow - jordmor sa til meg at i snitt får gravide babyer 1 uke overtid - så kanskje du får i morgen? ;)

Lykke til!

Jeg er nå i uke 36 snart - er i god form. Gleder meg til alt - og etter fødselen skal jeg spise et hel brød med salami og medium stekt kjøtt i sous vide og kose med babyen :)

...vi kjøpte sous vide-maskin to dager før jeg fikk positiv graviditetstest, vi. Og jeg hadde vært på Mathallen og kjøpt masse spekeskinke og fancy ost. Fy flate, så frustrert jeg har vært over det der. :ler:

Krysser fingrene for at dere som venter føder fortere enn svint! (Eller at fødselen starter fortere enn svint ihvertfall. Ønsker ikke at folk får en styrtfødsel her altså! :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:Skikkelig uflaks! Vi skal kjøpe skikkelig god kobebiff til våres store dag som er litt etter fødsel selv med overtid, så skal kose meg så skikkelig! Ingen prat med lukket øyne og la smakssanser på tunga eksploderer :fnise:

Haha - ikke styrfødsel men slipper å vente på overtid eller at fødselen går fint, raskt og greit med en fin opplevelse :)

Det er såååå vanskelig å finne navn til prinsesse. Hadde 2 favoritter - så opp til 12 så ned igjen til 4 så 2 så nå til 7! Vet ikke hvordan jeg skal klare?

har dere bestemt navn eller funnet par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt no baby?

Nope... Har heller ikke fått overtidskontroll før tirsdag (9 dager over termin), så her blir det bare å vente. Trodde det var vanlig med 7 dager over? Kom aldri så langt med første barn så dette er nytt territorium for meg.

Vi har bestemt navn ja :) blir oppkalling, så den saken var avklart ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sender babyvibber*

Vi har ikke bestemt navn helt, men har en "sjanger" vi liker. Og vi er veldig enige om hvilke navn vi synes er fine, så tror ikke det kommer til å bli et problem å finne et vi kan leve med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

37 uker i dag, og sååå klar for å spise rakfisk når det blir jul! TO hele sesonger uten! :ler:

Synes forøvrig Lillebror kan gjøre som Vesla, og sette i gang to dager før termin, men han kan godt bruke mindre enn 21 timer altså :fnise:

Vi begynner å lande på et navm, evt dobbeltnavn. Men helt klart blir det nok ikke før vi møter ham :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2 i dag. Begge de andre kom til termin og etter så regner med å gå noen uker til. Men er veldig klar for at han kan komme!

Spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom lillesøster i hui og hast i går :) svake rier på dagen, og deretter full gass fra vannet gikk hjemme på ettermiddagen: drøyt 2 timer fra vannavgang til hun var ute! Fra 5 cm til fullført på en drøy time! Heftig shit! ;) Godt det var kort vei til sykehuset.

Storesøster er superstolt og vi koser oss masse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hjelpes - det var visst ei som hadde det travelt? Gratulerer så masse, Mary Poppins! Håper formen din er grei etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra trøtthet er formen overraskende god :) Kun ett lite pyntesting. Og denne jenta var ikke liten heller: 4,6 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom lillesøster i hui og hast i går :) svake rier på dagen, og deretter full gass fra vannet gikk hjemme på ettermiddagen: drøyt 2 timer fra vannavgang til hun var ute! Fra 5 cm til fullført på en drøy time! Heftig shit! ;) Godt det var kort vei til sykehuset.

Storesøster er superstolt og vi koser oss masse :hjerte:

Oioi, skal si ho hadde hastverk! Gratulerer så mye med lillesøster :) godt å høre at formen er god :) kos dere masse sammen med lille nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mary Poppins :)

39+2 her nå, og venter veldig på at vesla skal komme ut! Har begynt å sove dårlig om natten de siste dagene, og kroppen er sliten. Gleder meg, og gruer meg til fødsel, og har plutselig begynt å bekymre meg for om jeg faktisk er klar! Litt sent nå :P men regner med det går over når jeg får henne i armene :)

Vi har to navn, så får vi se hva det blir når vi møter henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Mary Poppins! ;) Så stas med en stolt storesøster og familielykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mary Poppins! Det var jaggu raskt.

Jeg går inn i uke 37 nå, og nå begynner det meste å være klart her hjemme. Er spent på når vesla kommer ut! Håper det ikke går så altfor langt over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mary Poppins! :)

Her har det også blitt baby: gutten vår kom til verden på torsdags ettermiddag, etter vannavgang hjemme natt til onsdag. En lang og slitsom affære, som resulterte i verdens skjønneste gutt :D jeg klarer seriøst ikke slutte å se på ham, forelskelsen er total ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...