Gå til innhold

Ekstreme øresmerter ved flyvning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dumt at de ikke hjelper for deg... Har du vært hos legen med dette problemet noen gang? Det kan jo være noe "anatomisk" feil om jeg kan kalle det det som kan bedres, slik det var med mine falske mandler. Alt er verdt å sjekke ut mener jeg :-)

Har aldri vært hos legen på grunn av dette, men har vært veldig plaget med dette de siste fire årene, men skal absolutt til legen før neste flytur. Hele reisen blir ødelagt på grunn av smertene, føles som at ørene og hodet skal sprenge :-(

Anonymous poster hash: 5c555...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært hos legen på grunn av dette, men har vært veldig plaget med dette de siste fire årene, men skal absolutt til legen før neste flytur. Hele reisen blir ødelagt på grunn av smertene, føles som at ørene og hodet skal sprenge :-(

Gjør det! Håper virkelig et eller annet kan hjelpe deg, i hvert fall noe.

Skrevet

For meg hjelper det med flere tyggisser ved stigning og landing, slik at jeg må svelge ofte. Hjelper nok også med bittesmå slurker med vann eller annen væske jevnlig.

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Får jeg rinexin på grunn av øresmerter ved flyvning?

Hvis du er forkjøla og tett i hodet er jo det en faktor som utløser slike smerter. Jeg har fått det av legen de gangene bihulene mine har vært tette, og jeg skal ut og fly.

Skrevet (endret)

søsknene mine sleit også ekstremt med dette. Redninga for dem var faktisk to plastikkopper med våt bomull inni - altså fuktet med varmt/lunket vann. Dampen fra det varme vannet gjorde at trykket lettet! :)

Edit: Du holder selvsagt koppene over hvert øre, slik at ørene er inni koppene.

Endret av Gamerfrue
Skrevet

Jeg har også sprengt trommehinnene en gang. Smertene er så ekstreme i blant at det er uutholdelig. Har vurdert ørerens, lurer også på om det kan være væske i mellomøret som forårsaker dette. Ørepropper hjelper for øvrig ikke :-\ Kanskje du også skulle prøvd rinexin?

Skal få undersøkt dette til neste gang jeg skal ut å fly. Takk for tips :)

Dette problemet lar seg dessverre ikke løse av tyggegummi eller de andre rådene som er gitt her i tråden. Tror nok at det må sterkere saker eller mer drastiske tiltak til :(

Anonymous poster hash: f0c4f...5d0

Gjest Superwoman!
Skrevet

Har hatt det samme problemet.. Fikk heldigvis kjøpt bedøvende dråper til øret. Hjalp veldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...