Gå til innhold

Sex med kjønnsvorter?

cascadas

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en kar, en veldig bra kar.

Vi har ikke enda hatt sex, men jeg kjenner at jeg er klar for det.

Det som er problemet er at jeg har kjønnsvorter som jeg enda ikke er blitt kvitt. Bør jeg si det til han, eller bør jeg bare ha sex med han? Bør jeg vente litt til før vi har sex?

Er redd for å vente for lenge, slik at han mister interessen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må si det. Kjønnsvorter er noe herk, og får han en allergi på det, så vil han aldri tilgi deg.

Og kom dere begge avgårde å vaksiner dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært staffbart og smitte noen med kjønnsykdommer.

Mener har du en sykdom og ikke infomerer vedkommende først (evt får signatur om at h*n er klar over det) skulle man kunne risikere at man måtte betale en erstatning til vedkommende.

Det inkluderer klamydia til aids.

Før dere noen kommer og sier klamydia ikke er farlig.

Nei det er ikke dødlig for vedkommende, men hvis vedkommendes største ønske er og få barn, kan det godt hende h*n eller ville hatt et skudd i nakken.

Anonymous poster hash: 248ee...fc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et merkelig spørsmål, det er vel selvsagt at man ikke med viten og vilje skal utsette folk for smitte .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forteller man til en man nettopp har begynt å date at man har kjønnsvorter da? Det er jo tidenes turn off. Er det noen som selv har erfaringer med dette? Er jeg smittefarlig hele livet? Eller bør jeg gi det 3-6 måneder før jeg kan være aktiv seksuelt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine funker ikke når for henne når hun allerede har det.. Selve vortene kan fjernes hos fastlegen, mange alternativer der.. Men virusene får du ikke fjernet, så risikoen for å smitte ham er der uansett.. Husker ikke nøyaktig hvor lenge man er smittebærende, men det er ganske lenge.. Kondomer reduserer risiko for smitte.

Legehåndboken:

Det er beregnet at mer enn 50% av alle seksuelt aktive personer en gang i livet vil være infisert med HPV, og det er antatt at 10-15% vil oppleve en episode med vorter 3

Så sånn sett har han god risiko for å få viruset uansett, eller for å ha det allerede.. Og sjansen er liten for at han faktisk får vorter.

Kan dog se for meg at det er litt småkjipt å gå ned på en jente og plutselig se masse vorter du ikke ante at var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine funker ikke når for henne når hun allerede har det.. Selve vortene kan fjernes hos fastlegen, mange alternativer der.. Men virusene får du ikke fjernet, så risikoen for å smitte ham er der uansett.. Husker ikke nøyaktig hvor lenge man er smittebærende, men det er ganske lenge.. Kondomer reduserer risiko for smitte.

Legehåndboken:

Det er beregnet at mer enn 50% av alle seksuelt aktive personer en gang i livet vil være infisert med HPV, og det er antatt at 10-15% vil oppleve en episode med vorter 3

Så sånn sett har han god risiko for å få viruset uansett, eller for å ha det allerede.. Og sjansen er liten for at han faktisk får vorter.

Kan dog se for meg at det er litt småkjipt å gå ned på en jente og plutselig se masse vorter du ikke ante at var der..

Nå finnes det mange ulike HPV-virus og ikke alle gir vorter, og selv om sjansen for at han er smittet av HPV allerede er stor skal man selvsagt informere om kjønnssykdommer før sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det mange ulike HPV-virus og ikke alle gir vorter, og selv om sjansen for at han er smittet av HPV allerede er stor skal man selvsagt informere om kjønnssykdommer før sex.

Ser nå at jeg faktisk ikke skrev det, men jeg er absolutt enig i at hun burde nevne det for ham :)

Meningen med innlegget var egentlig bare å si at det ikke er helt krise eller verdens undergang å være HPV-smittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg funnet ut at jeg bør vente med sex. Nå er bare spørsmålet hvordan skal jeg forklare dette for han? Jeg er ikke så veldig gira på å fortelle han at jeg har kjønnsvorter. Noen som har en unnskyldning på lur som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at jeg bør vente med sex. Nå er bare spørsmålet hvordan skal jeg forklare dette for han? Jeg er ikke så veldig gira på å fortelle han at jeg har kjønnsvorter. Noen som har en unnskyldning på lur som jeg kan bruke?

istedet for å buse ut med at du har kjønnsvorter kan du heller si noe som at du ikke er klar eller lignende. det finnes faktisk mange forståelsesfulle menn der ute hvis man gir de en sjangs :)

ELLER du kan si at du ikke går på prevansjon sånn at han må bruke kondom, for ettersom jeg har skjønt vil ikke vorter smitte hvis man bruker kondom? eller tar jeg helt feil nå?

Anonymous poster hash: c56b2...5a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forteller man til en man nettopp har begynt å date at man har kjønnsvorter da? Det er jo tidenes turn off. Er det noen som selv har erfaringer med dette? Er jeg smittefarlig hele livet? Eller bør jeg gi det 3-6 måneder før jeg kan være aktiv seksuelt igjen?

Det er enda mer turnoff å smitte han enn å fortelle han det. Det er direkte uetisk å smitte noen med viten og vilje. Hvordan hadde du likt at han lå med deg uten å fortelle om sitt herpesutbrudd (det er ikke alltid det synes så godt)?

Du må enten fortelle det, eller vente med datingen. Og så må du behandle vortene. Du er smittsom så lenge vortene er synlige. Dessverre kan man være smittsom i flere år selv om de er borte også.

Anonymous poster hash: ff996...f0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

istedet for å buse ut med at du har kjønnsvorter kan du heller si noe som at du ikke er klar eller lignende. det finnes faktisk mange forståelsesfulle menn der ute hvis man gir de en sjangs :) ELLER du kan si at du ikke går på prevansjon sånn at han må bruke kondom, for ettersom jeg har skjønt vil ikke vorter smitte hvis man bruker kondom? eller tar jeg helt feil nå? Anonymous poster hash: c56b2...5a2

Virter og herpes kan smitte til tross for kondom. De smitter i det området kondomet ikke dekker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda mer turnoff å smitte han enn å fortelle han det. Det er direkte uetisk å smitte noen med viten og vilje. Hvordan hadde du likt at han lå med deg uten å fortelle om sitt herpesutbrudd (det er ikke alltid det synes så godt)?

Du må enten fortelle det, eller vente med datingen. Og så må du behandle vortene. Du er smittsom så lenge vortene er synlige. Dessverre kan man være smittsom i flere år selv om de er borte også.

Har ikke tenkt til å ha sex med han før jeg har klarert med en lege nå. Spørsmålet mitt er hva kan jeg skylde på istedefor å nevne vortene. Vi har jo tross alt ikke datet i lengre enn 2-3 uker, så føler det blir litt kleint å fortelle han det. Må vel være noe annet jeg kan si at jeg har som ikke høres like ekkelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å ha sex med han før jeg har klarert med en lege nå. Spørsmålet mitt er hva kan jeg skylde på istedefor å nevne vortene. Vi har jo tross alt ikke datet i lengre enn 2-3 uker, så føler det blir litt kleint å fortelle han det. Må vel være noe annet jeg kan si at jeg har som ikke høres like ekkelt ut.

Så bra du skal til lege! Kanskje legen kan komme med noen råd om hvordan man kan fortelle sånt. Skjønner det er kjipt.

Dersom du tror dette kan bli et langvarig forhold, er det dumt å komme med hvite løgner, for da kan sannheten komme frem siden. Da er det bedre å fortelle det, og si at grunnen er at du ikke vil smitte han uten at han er informert. han burde jo sette pris på en slik ærlighet og modenhet.

Kjønnsvorter er vel ganske vanlig, selv om jeg skjønner problemet, jeg hadde også hatt problemer med å si det. Muligheten er der uansett for at han ogsåkan ha noe liknende, og føler han kan være åpen også, det kan i så fall være en lettelse for dere begge.

Jeg tror i alle fall på ærlighet. Om han avviser deg pga et par vorter er han uansett ikke så mye å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig forundret over holdningene til folket her inne. At du i det hele tatt kan spørre om noe slikt?

Selvsagt skal du gi han beskjed om det!!! Det er vel faktisk straffbart å med viten og vilje smitte en partner med kjønnssykdom. Fy flate.

Anonymous poster hash: 964d7...9a4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...