Gå til innhold

Hva har DU på strikkepinnene akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En begynnende Marius genser til meg selv:)

Skrevet

Mariussokker til kjæresten (kalendergave) og selbuvotter til søster (julegave). Snart kommer Bettygenser fra Pickles på pinnene. Den skal være til meg selv :)

Skrevet

Artig skrue hettelue fra pickles. Nydelig, bløtt garn. Har lyst til å starte å hekle et teppe også, eller strikke sjal/skjerf i julegave :-)

Skrevet

Har bestemorsruter på heklenåla! Skal bli restegarnsteppe.

Skrevet

Lue på den ene, hals på en annen og lapper til lappepledd på den jeg nettopp la fra meg.

Skrevet

Jeg strikker også mariusgenser til meg selv ;)

Skrevet

Mor Signes babyteppe i brunt. Strikket halvveis før jeg så at jeg hadde lest oppskriften feil, så måtte rekke opp og starte på nytt...strikker diagonalt med hullkant.

(Jepp, nybegynner;) mor signe er jo verdens enkleste oppskrift..)

Skrevet

Hva med å strikke rillestrikken på begynnelsen av armene lenger? :) Osloanorakken er herlig, dumt jeg strikket den så feminin, for lillebror kan ikke arve den :( ( men da har jeg en unnskyldning til å strikke enda en ;) )

Det var lurt! Smart, du! :jepp::fnise:

Skrevet (endret)

Setesdaltunika til jenten min, mariusgenser til søsteten min og lapper til lappeteppe på heklenålen.

Har lyst å prøve meg på en FWSS lue til meg selv, men så var det å finne tid ;-) For ikke å snakke om julegaver som skulle ha vært påbegynt..

Endret av Småkjekset
Skrevet

Jeg har sunny spread teppe på heklenåla nå. Med neonfargede sirkler og svart kant. :hjerte:

http://www.redheart.com/free-patterns/sunny-spread

Så fiiint... håper jeg klarer å lage noe sånt en dag.

Dere som er litt flinke i strikking/ hekling - er dere selvlærte? Har dere sett på filmer på internett, gått kurs?

Skrevet

Dere som er litt flinke i strikking/ hekling - er dere selvlærte? Har dere sett på filmer på internett, gått kurs?

Tror ikke det er kurs i strikking/hekling i Norge?

Har bare strikka mye, gjort mange feil og lært av det :) og ikke vært redd for å prøve nye ting eller oppskrifter, en lærer mye underveis! Står en fast er det mye hjelp i videoer av forskjellige teknikker på nett, eller spørre noen på strikkeforum :)

Anonymous poster hash: e2517...466

Skrevet

Det mønsteret er veldig enkelt. :jepp:

Jeg strikker ikke (ennå - har bestilt pinner på ebay og har bestemt meg for å bli flink :fnise: ), men begynte å hekle for halvannet år siden. Det var youtube som lærte meg det. :Nikke:

Skrevet (endret)

Tror ikke det er kurs i strikking/hekling i Norge?

Har bare strikka mye, gjort mange feil og lært av det :) og ikke vært redd for å prøve nye ting eller oppskrifter, en lærer mye underveis! Står en fast er det mye hjelp i videoer av forskjellige teknikker på nett, eller spørre noen på strikkeforum :)

Anonymous poster hash: e2517...466

Det finnes da selfølgelig kurs i både strikking og hekling i norge. Som regel er det lokale arrangører, så man må nok lete litt. Strikkekafeer finnes det også overalt.

Sitter og lurer på hva jeg skal strikke til nasjonal strikkekveld. Må bli noe enkelt, da det er en stund siden sist. Teit eller ikke, er det først en hel kveld med strikking på tv, så må en nesten prøve seg. :fnise:

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Vet at feks Pickles har strikkekurs, men hvis JEG klarer å lære meg strikking og hekling fra nettet, så kan alle andre klare det også - uten å betale haugevis med penger :)

Skrevet (endret)

Kurs er jo sosialt (og strikkekafeer!), det er jo ikkje youtube ;)

Eg har lært grunnteknikk for strikking og hekling heime og i småskulen. Som voksen og kommande mor tok eg oppigjen tråden (bokstavlig talt), og måtte friske opp litt teknikkar på nettet. Videoar på youtube har eg ikkje brukt, men drops-design har gode bilder og fine forklaringarr.

Endret av *Frida*
Skrevet

Vet at feks Pickles har strikkekurs, men hvis JEG klarer å lære meg strikking og hekling fra nettet, så kan alle andre klare det også - uten å betale haugevis med penger :)

Det der var da skikkelig nedrakking av oss som ønsker et mer sosialt læringsmedium.

Skrevet

Marius med rund sal til ei jente på 10. :)

Skrevet

Jeg har sitteunderlag på en rundpinne, og lue på en annen. I tillegg har jeg maaange påbegynte prosjekter som for tiden er pakket vekk...

Skrevet

Det der var da skikkelig nedrakking av oss som ønsker et mer sosialt læringsmedium.

Jeg tror bare hun mente at instruksjonsvideoene er såpass gode og forklarende at om det er rent praktiske ting man lurer på, så trenger man ikke gå på dyre kurs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...