~Viva~ Skrevet 7. mai 2004 #41 Del Skrevet 7. mai 2004 Men hjemme hos mamms og papps har vi rottweiler og det er verdens deiligste hund. Hadde jeg bare hatt tid, skulle jeg hatt en sånn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. mai 2004 #42 Del Skrevet 7. mai 2004 Har noe som engang da det var lite ble solgt som pomeranian, og kunne på det tidspunktet gå for å være det også. Nå vet jeg ikke hva det ser ut som... Huff da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 7. mai 2004 #43 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvit storpuddel hann. Vidunderlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #44 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis det er en blandingshund er det da ikke en golden retriever Voldsomt som vi skulle henge oss oppi om hunden min er renraset eller ikke? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 8. mai 2004 #45 Del Skrevet 8. mai 2004 Voldsomt som vi skulle henge oss oppi om hunden min er renraset eller ikke? Synes ikke det var så rart at flere reagerte på at du sa at du hadde en renraset hund når du ikke hadde det. Og enda mer komisk ble det jo når du sa at du hadde en svart Golden Retreiver.... Si det heller som det er du, det er da INGEN skam å ha en hærlig blandings! Synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #46 Del Skrevet 8. mai 2004 Sier Golden retriever deg noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 8. mai 2004 #47 Del Skrevet 8. mai 2004 Sier Golden retriever deg noe? meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #48 Del Skrevet 8. mai 2004 Nei, den andre gjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 8. mai 2004 #49 Del Skrevet 8. mai 2004 Synes ikke det var så rart at flere reagerte på at du sa at du hadde en renraset hund når du ikke hadde det. Og enda mer komisk ble det jo når du sa at du hadde en svart Golden Retreiver.... Si det heller som det er du, det er da INGEN skam å ha en hærlig blandings! Synes du? Jeg skrev ingen plass at jeg hadde en renraset, jeg bare glemte og skrive at det var en blandingshund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 8. mai 2004 #50 Del Skrevet 8. mai 2004 Men man antar jo at den er renraset når man skriver at man har en Golden Retreiver! Jeg har i hvert fall ikke hørt om noen som sier; Jeg har en renraset Golden Retreiver. Sier man Golden Retreiver, så er det en Goldern Retreiver, hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 8. mai 2004 #51 Del Skrevet 8. mai 2004 Voldsomt hvor dere skulle henge dere opp i det med den svarte Golden Retriveren... Vi har en engelsk setter (svart og hvit) som lyder navnet Caro. Han er en utrolig snill hund, som min samber hadde lenge før jeg kom inni bildet. Føler meg nesten som en stemor for vår herlige Caro til tider... Han er voldsomt energisk, helt hyper, og det er til tider ikke så veldig kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #52 Del Skrevet 8. mai 2004 Eg har ein ekte bastard! - eller gateblanding om du vil... Det er dei beste hundane seiest det; for dei er ikkje miksa og triksa med for å få perfekte øyre, hale eller høgde.. Dei er perfekte slik som dei er! Og mi er blanding mellom Schäfer, flatcoated retriever og border collie (++) Fantastisk smart hund! - og søt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 9. mai 2004 #53 Del Skrevet 9. mai 2004 Eg har ein ekte bastard! - eller gateblanding om du vil... Det er dei beste hundane seiest det; for dei er ikkje miksa og triksa med for å få perfekte øyre, hale eller høgde.. Dei er perfekte slik som dei er! Jeg har også hørt at blandingshunder ofte har bedre helse enn renraset hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemor Skrevet 9. mai 2004 #54 Del Skrevet 9. mai 2004 Hei.. Jeg har en liten Fransk Bulldog frøken som dilter etter meg hele dagen, hun er så hengiven mot meg... Hun er den skjønneste Bulldog-madamen i hele værden... Lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 9. mai 2004 #55 Del Skrevet 9. mai 2004 Men man antar jo at den er renraset når man skriver at man har en Golden Retreiver! Jeg har i hvert fall ikke hørt om noen som sier; Jeg har en renraset Golden Retreiver. Sier man Golden Retreiver, så er det en Goldern Retreiver, hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 9. mai 2004 #56 Del Skrevet 9. mai 2004 Hmm, så skal jeg tolke smileyene dine dit hen at om noen sier at de har en Golden Retreiver, så trenger den altså ikke være renraset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 9. mai 2004 #57 Del Skrevet 9. mai 2004 Kan vi være så snill og sette en strek over dette nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 10. mai 2004 #58 Del Skrevet 10. mai 2004 Ikke noe problem det Heidi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. mai 2004 #59 Del Skrevet 10. mai 2004 Vedr. at blandingshunder har bedre helse enn rasehunder er en sannhet med modifikasjoner. Hunder har jo mange helseproblemer som er arvelige, dvs. om du parrer to rasehunder med genetiske helseproblemer, så blir ikke nødvendigvis valpen "sunnere" som blanding enn som renraset. Det er viktig å ikke avle på individer med genetiske helseproblemer. Vet mange raser som har klart å fjerne en del av slike problemer pga selektiv avling. Ofte er jo blandingshunder et resultat av en "ulykke", og da betyr det jo ikke at det er de sunne individene som parrer seg nødvendigvis. Men når det er sagt: Det er mange flotte blandingshunder og mange flotte rasehunder (Og mange håpløse av begge). Det viktigste er å ha en hund man trives med og at hunden har en eier den trives med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 10. mai 2004 #60 Del Skrevet 10. mai 2004 De fleste bikkjer som er "renrasede" idag er jo opprinnelig en mix mellom flere raser..... Hovedsaken er vel at bikkja har et godt gemytt og at vi trives med den (og den med oss)...Selv har jeg en whippet...helt fantastisk rase! - glad i å springe og leke seg ute og helt rolig inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå