Gå til innhold

Mister pupper når du trener

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg har lurt på en ting i en stund nå... når du trener er det vanlig å få mindre pupper da?

Jeg vil gjerne trene meg slankere osv... men jeg vil jo ikke få mindre pupper!! er det i det heletatt noe jeg kan gjøre for å "hindre" dette i å skje?

Anonymous poster hash: 7e930...417
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor på kroppen du mister vekt er stort sett genetisk bestemt, og det er ikke noe du kan gjøre med det. De fleste kvinner mister en del fettvev i brystene når de går ned i vekt.

Den eneste måten du til en viss grad kan punktslanke deg på er følgende: Kortisol er et stresshormon som produseres i binyrene. Økt produksjon av kortisol vil gjøre at kroppen i større grad lagrer fett på magen, pluss at du blir oppblåst i ansiktet. Det produseres under hard fysisk anstrengelse, men også når du får for lite søvn og under mentalt stress. Det å få nok søvn, ha en jevn døgnrytme og ikke stresse noe særlig mentalt vil gi mindre kortisolproduksjon, og dermed litt mindre fett på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på genene dine. Jeg har enda til gode å miste størrelse på puppene under vektnedgang. Gikk fra 73 kg til 67 kg (og en hel del mer muskelmasse, så var altså mer enn 6 kg i fettreduksjon i og med at muskler veier mer enn fett) da jeg var sånn 17-19 år. Puppene ble ikke en millimeter mindre. Ikke ble de mindre da jeg gikk ned i vekt etter graviditet heller. :) Det som derimot tok en hel størrelse fra puppene mine, det var altså å være gravid/amme. ;) Sånn kan det gå. :) Ikke har puppene mine blitt større når jeg har gått opp i vekt heller.

Moren min derimot legger alltid på seg på puppene først når hun går opp i vekt, samme gjelder hvis hun går ned i vekt, at puppene blir mindre.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...