AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Vi er veldig glad i pasta, men jeg begynner å bli litt dei de samme rettene hver gang. Det blir liksom alltid pasta m/kjøttsaus, pasta carbonara eller pasta med ost og skinke/bacon saus... Noen som har noen gode oppskrifter med pasta?? Jerne med litt grønnsaker oppi, bare ikke fisk! Hadde vært ssupert med litt inspirasjon:) Anonymous poster hash: a0984...42d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 milas mat har egen seksjon med pasta. mye godt Anonymous poster hash: 11acb...60e
Gmfosse Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Pasta med kylling og estragonsaus er veldig godt! http://husmorkjerringa.com/pasta-penne-med-kylling-og-kremet-estragonsaus/
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg spiser ofte fullkornsspagetti med masse spinat, chorizo, chili og cherrytomater. Eventuelt pasta med erter, bacon, sitron og parmesan (fra Trines matblogg). Ellers serverer jeg ofte pasta med stekt squash, aubergine, paprika, brokkoli og løk i tomatsaus. Anonymous poster hash: a61cd...54b
Chloe- Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Løk, champignon, hermetiske tomater, hermetisk tunfisk og rømme er en skikkelig digg pastasaus - selv om det høres litt merkelig ut. 2
Freaky Fly Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Laget noe veldig godt i sta, som kan lages på forskjellige måter.. Steker kyllingfilet i biter, hiver oppi litt løk, sopp og brokkoli (her kan du også ta med andre ting du liker.. paprika, gulrot ++), og når det har stått et par minutter heller man over matfløte og lar det putre en liten stund til fløten har tyknet litt og grønnsakene er passe stekt/kokt kjempegodt.. og serverer med pasta. Husk å smake til med krydder og salt etter eget ønske!
Lea2 Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Pasta med tunfisk er fantastisk godt. Jeg har ikke rømme i. Bare freser løk og hvitløk, heller over en boks hakkede tomater, krydrer med pepper og litt typiske tomatsauskrydder (varierer) og legger tunfisken oppi helt på slutten av koketiden. Billig og enkelt. Ellers pleier jeg å hive ting jeg har i kjøleskapet i en panne eller en wok med litt olivenolje. Kjøtt eller fiskerester og grønnsaker. Så legger jeg oppi ferdig kokt pasta og blander godt. Spinat og tomat er en sikker vinner her. 1
Brimi Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Pasta, kjøttdeig og bearnaise er veldig godt:) Varierer med hva slags grønnsaker vi har oppi.
pinar Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Pasta med pesto og no godt kjøttpålegg, eller bacon
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skulle lage spagetti og kjøttdeig med spagettisaus en gang. Men så fant jeg ut at vi ikke hadde spagettisaus, så jeg brukte brunsaus istedefor. Var overaskende godt :D Anonymous poster hash: dc542...dee
pinar Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skulle lage spagetti og kjøttdeig med spagettisaus en gang. Men så fant jeg ut at vi ikke hadde spagettisaus, så jeg brukte brunsaus istedefor. Var overaskende godt :D Anonymous poster hash: dc542...dee Makaroni, fiskekaker og brunsaus er godt
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Makaroni, fiskekaker og brunsaus er godt For de som liker fiskekaker iallefall Jeg bruker som regel makaroni til alt mulig rart. Rester fra biffsnadder, kyllingfilet i småbiter, pytt i panne, pølsebiter, potet, bacon, osv:P Anonymous poster hash: dc542...dee
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Ts Nam nam! Tusen takk for mange gode tips, her er det flere ting som skal prøves:) Anonymous poster hash: a0984...42d
Brunhilde Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 En av mine favoritter er fersk tagliatelle med pesto, kalamataoliven og kapersbær. Godt brød ved siden av, og gjerne et glass vin.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Laksefilet på pasta er kjempegodt Anonymous poster hash: a57ec...d6e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 Dette skriver TS: Vi er veldig glad i pasta, men jeg begynner å bli litt dei de samme rettene hver gang. Det blir liksom alltid pasta m/kjøttsaus, pasta carbonara eller pasta med ost og skinke/bacon saus... Noen som har noen gode oppskrifter med pasta?? Jerne med litt grønnsaker oppi, bare ikke fisk! Hadde vært ssupert med litt inspirasjon:) Anonymous poster hash: a0984...42d Legg spesielt merke til at vedkommende skriver "bare ikke fisk" Svar: Løk, champignon, hermetiske tomater, hermetisk tunfisk og rømme er en skikkelig digg pastasaus - selv om det høres litt merkelig ut. Pasta med tunfisk er fantastisk godt. Jeg har ikke rømme i. Bare freser løk og hvitløk, heller over en boks hakkede tomater, krydrer med pepper og litt typiske tomatsauskrydder (varierer) og legger tunfisken oppi helt på slutten av koketiden. Billig og enkelt. Ellers pleier jeg å hive ting jeg har i kjøleskapet i en panne eller en wok med litt olivenolje. Kjøtt eller fiskerester og grønnsaker. Så legger jeg oppi ferdig kokt pasta og blander godt. Spinat og tomat er en sikker vinner her. Laksefilet på pasta er kjempegodt Anonymous poster hash: a57ec...d6e ?? Anonymous poster hash: 20614...57d 1
Alvina Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Bruk soltørkede tomater i sausen, eller bruk grønn pasta med røket laks osv. Det er bare å google.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Er det ingen som leser HI? Anonymous poster hash: 20614...57d 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Hvis man har frisk chili, hvitløk og fersk parmesan i hus kan man lage gode pastaretter av det meste. Jeg synes fullkorsspaghetti er best til sånne enkle oljebaserte pastaretter. Chili og hvitløk surres myke et minutt i olivenolje, og nykokt pasta tilsettes. I tlllegg kan man bruke: Kun masse hakket bladpersille (evt frisk basilikum) - en smakfull og minimalistisk pastarett. Litt revet sitronskall er også godt. Squashskiver som får surre med i pannen til de mykner litt. Aubergineskiver grillet i grillpanne (eller stekt på stekebrett i ovnen) og noen friske tomater i terninger, evt hermetiske tomater. (Jeg liker i tillegg salt ansjos her ). Ruccola og tomatterninger rørt inn i chili/hvitløkmiksen til ruccolaen faller litt sammen før man blander med pasta. Oliven, kapers. Gjerne tomater i tillegg her også. Strimlet kyllingfilet Brokkolibuketter, rosenkål eller grønnkål som får koke med de siste minuttene sammen med pastaen (også her er ansjos i hvitløk/chilimiksen en god kombinasjon, men selvsagt valgfri). Ristede pinjekjerner. Så er det bare å blande og mikse av hjertens lyst, drysse litt nyrevet parmesan på toppen av porsjonen sin, samt ringle over litt kaldpresset olivenolje, og nyte en rask og enkel hverdagsmiddag. Anonymous poster hash: f3a47...028 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #20 Skrevet 23. oktober 2013 En av mine favoritter er fersk tagliatelle med pesto, kalamataoliven og kapersbær. Godt brød ved siden av, og gjerne et glass vin. En av mine favoritter er fersk tagliatelle med pesto, kalamataoliven og kapersbær. Godt brød ved siden av, og gjerne et glass vin. Lest litt mye Trines Matblogg eller?? Ha ha ha. Anonymous poster hash: 11acb...60e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå