AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Hei! Lurer på om noen her inne som har/har hatt BÅDE Glutenintoleranse og Laktoseintoleranse? Jeg har slitet med mageproblemer/oppblåsthet hver gang jeg spiser ost, druer, melk osv - dette har foregått i over et år nå. Men jeg blir bare dårlig samme dagen/kvelden. Nå lurer jeg på om jeg ikke tåler Gluten heller, siden jeg har begynt å reagere på brød og knekkebrød. Var på akutt time idag hos en turnus lege (altså ikke min fast lege) siden jeg hadde ekstreme magesmerter, som jeg har hatt i over en uke nå. Men han tok meg ikke serriøs, og begynte å bable om noe helt annet. Skal til min fastlege i morgen, og vil gjerne ta ordentlig blodprøve på sykehuset - men er jo ikke bare og bare å bli sendt dit. Uansett, så vil jeg gjerne har råd og tips fra dere. Slik at jeg kan ta dette på egenhånd hvis legen ikke gjør noe. Anonymous poster hash: cb9ee...ccd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ville holdt meg til noen få "safe" matvarer en periode og sakte gjenintrodusert brød og knekkebrød, da helst glutenfritt. Selv om det kanskje ikke er synderen, gir det deg en pekepinn på hva som kan være galt. Anonymous poster hash: 5dae6...e09
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Ikke kutt ut gluten før du drar på sykehuset. Da ser de ikke om du reagerer.Anonymous poster hash: b57e9...405 3
Gjest crazycatlady Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har ikke laktoseintoleranse, men tåler ikke melkefettet, altså jeg har "omvendt laktoseintoleranse". Tåler fint lettmelk, mens fått jeg i meg 1gram fløte klikker magen og jeg får vanvittige kramper. Tåler heller ikke fløtepulver, rømme, smør, brunost osv mens mager kesam, norvegia og andre oster basert på melk, mager yoghurt og andre magre melkeprodukter går fint. I tillegg har jeg glutenintoleranse så spiser kun glutenfritt brød, pasta, knekkebrød osv. Sliter mye med magen, men har blitt mye bedre etter jeg begynte meg glutenfritt.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tåler ikke melkeproteiner så bra(påvist allergi) så jeg holder meg unna yoghurt, biola og melk. I tillegg prøver jeg også å spise glutenfritt, da tarmene mine ikke tåler gluten så bra (har en sykdom som gjør at jeg har lett for å få cøliaki og hadde det da jeg var liten) så jeg holder meg unna brød og sånt. Men kan nå spise knekkebrød med gluten i, selv om jeg foretrekker den glutenfrie og laktosefrie fra wasa (grønn pakke) for jeg synes de er så gode. Det som kan være er at tarmene dine er så slitne at de reagerer på "alt". Det betyr at du da må gå på diett i noen uker der du spiser helt fritt fra gluten og laktose og helst ikke ting med så mye fiber (f.eks avocado har en del fiber) i tillegg til frukt, og så kan du innføre ett og ett produkt til kostholdet. Det har jeg gjort mange ganger, og det funker fantastisk bra for min del Anonymous poster hash: c285b...1fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå