Gå til innhold

Katt ved veien


ninuska_

Anbefalte innlegg

Vil bare takke deg for at du bryr deg om pusen, :klem: ikke alle som hadde tatt seg tid til det



Anonymous poster hash: 37a96...ae7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke latt være å bry meg. De små trenger hjelp også - noen må stoppe opp. Takk :klem:

Samboer blir nok gal av meg innimellom - som når jeg pleide å vrenge av meg genseren for å fange fortvilte spurv som var innelåst på universitetet vårt og ikke kom seg ut :sjenert:

Men nå tror jeg også vi har fikset så pus får en ordentlig sjekk hos dyrlegen i morgen! Krysser fingrene for at det kan ordne seg!

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut med Dyrebeskyttelsen :( Hadde det vært her i byen hadde de spurt om du kunne levere katten til fosterhjem, og hvis du svarte nei hadde de umiddelbart postet på facebookgruppen sin (som inkluderer de fleste dyrevenner i byen, både medlemmer og ikke-medlemmer, som har facebook), og spurt etter noen som kunne kjøre. Og et så enkelt oppdrag som en kjøretur ville garantert blitt organisert raskt.

Det kan jo hende at pus hadde kranglet litt med en bil eller noe, og fått seg en trøkk, men bare blitt redd og litt i sjokk, ikke faktisk skadet. Sånn at den kom seg så snart den kom inn og fikk varme, mat og vann. Uansett tror jeg du har gjort det rette. Husk å overbringe informasjonen om hvordan den oppførte seg hvis du får levert katten videre til noen, i tilfelle det blir aktuelt å sjekke det videre opp.



Anonymous poster hash: daea9...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det med god samvittighet. Den bor jo sannsynligvis i området. Blir den vankende rundt uten å finne hjem fanger du den jo bare inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt et valg. Jeg har sluppet den ut.

Den mjauer på en måte som katten min gjør når den vil noe - og det er hjem når den er ute. Jeg forstår mange kan være imot det, men det er jeg som sitter her med katten og har vurdert den.

Tannkjøttet er rosa. Pelsen er fin. Ingen smerter ved berøring. Fine og rene øyne. Fin temperatur på snuten. Den spiser, drikker og går på toalettet. Den gjemmer seg ikke selv om den er litt skeptisk på nytt sted, den er sosial og kosete.

Om den er på samme sted i morgen - og ikke finner veien hjem - da tar vi den inn igjen, men akkurat nå ønsker jeg å gi den en sjanse til dra hjem hvis den har et hjem. Jeg syns dette er det rette valget nå, og den har et sted å komme tilbake hvis den ikke finner veien hjem.

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis den fortsatter å henge rundt og se ut som den ikke helt vet hvor den bor, så kan du hekte på den et (selvutløsende) halsbånd med en lapp på? Skrive at du er bekymret for at den ikke har et hjem, pluss telefonnummeret ditt, og se om noen gir lyd fra seg?



Anonymous poster hash: daea9...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har den ikke. Jeg har vært og tittet litt i nabolaget. Den løp målrettet igår når jeg slapp den ut - så det så ut som om den visste hvor den skulle. Skal allikevel gå litt rundt og se hver dag denne uken for å se etter den :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og det var et bra valg, syns det var kjempeflott at du brydde deg så mye om pusen. Masse karmapoeng til deg :)

Endret av Agathe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også fått tilbakemelding fra noen naboer etter at jeg sendte ut epost til alle om at de hadde lagt merke til den i det siste (da har den vandret rundt her), så mulig det er en kattepus som nettopp har begynt å utforske verden ute og har virket litt bortkommen og forvirret. Det er ikke godt å vite, men jeg skal følge med videre uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...