Gå til innhold

Talk nerdy to me

Anbefalte innlegg

Skrevet

fiiiiint bilde!!! :strix:

Gleder meg til referat fra dagen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*rydder ut bryllupsgaver*

*-ish*

10715295495_dd9cc80f14_c.jpg
  • Liker 2
Skrevet

Jaaa! Pakka den ut først i går, for jeg måtte rydde plass i det ene kjøkkenskapet. Og da måtte jo ting fra det skapet få plass i andre skap og skuffer, så da måtte de ryddes. og så vider :ler:

Vi skal kjøpe oss kjøttkvern og pølsehorn også - og så skal jeg prøve å lage pølser selv! Har en halvveis avtalt pølsemekkedate med ei venninne før jul. Spennende! :)

Gjest Neferet
Skrevet

:skratte: Bryllupsgaven kan jo brukes til så mangt ser jeg! :fnise: Vi kjøpte også Kenwood Major fra penger vi fikk i bryllupsgave, den er helt fantastisk! :nigo: Jeg visste ikke at det kunne være så lett å bake jeg! :hoppe:

Skrevet

Åh, den pølsegreia og kjøttkverna ønsker vi oss også! Og pastadingsen... :nigo:

Skrevet

Vi har en pastamaskin fra før, av typen manuell. Som vi forsåvidt bruker aaaalt for sjeldent. Er litt vanskelig det der med kjøkkenutstyr og å skjønne hva som faktisk kommer til å bli brukt eller ikke. Mange har brødbakemaskiner som bare samler støv, mens vi bruker vår 1-2 ganger i uka. Iskremmaskina derimot, ble ikke brukt - til tross for at vi er innmari glad i is begge to (det hjalp kanskje ikke at det var en lånt maskin som er hauggammel og ikke spesielt god).

Jeg har lyst på frityrkoker. Den blir sikkert brukt en gang i året.

Samme med nytt vaffeljern Vi har et dritgammelt, ganske dårlig ett. I tillegg ser pakka ut som om den er kjøpt på webshoppen til Vigrid. "Norsk vaffeljern for norske vafler" tror jeg det står. Også er pakka pent dekorert med striper i rødt, hvitt og blått. Og i bakgrunnen, bak det utklipte bildet av vaffeljernet: bilde av en fjord. Jauda. Jeg foretrekker lyse fremfor mørke vafler, men får alltid litt dårlig samvittighet for det når jeg bruker det jernet der.

• Liker 3
Skrevet

Hm. Jeg tror jeg må invitere folk jeg ser for sjeldent på forspise-seg-på-vafler-og-hjemmelagd-syltetøy-dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har innmari lyst på frityrkoker selv, men har funnet ut at det kan vi rett og slett ikke ha i hus! :ler:

Ønsker meg et så stort kjøkken at jeg ikke trenger å tenke over om jeg egentlig trenger ulike apparater :ler:

Skrevet

Vi har frityrkoker. Pommes frites blir absolutt best i frityrkoker! :jepp: Ikke så ofte vi har det men.. Kanskje en gang annenhver måned? :vetikke:

Skrevet

Vi lager aldri pommes frites. Fordi vi ikke har frityrkoker. :lol:

Skrevet

Høres lurt ut. Men av og til er det vanvittig godt da. :sikle:

Skrevet

Mmm. Og vårruller, og tempura, og smultringer og fish&chips og, og, og!

Skrevet

Åååh nam! Vårruller ja! Det har jeg jo helt glemt! :sikle:

Skrevet

Jeg har laga ovnsbakte vårruller noen ganger også. Ikke like godt, men det duger. Og blir jo litt sunnere. Elelr så er sommerruller med rispapir godt - og da skal papiret bare bløtes og ikke stekes. Åh, det har jeg ikke laga på lenge! Med sweet chili og plommesaus. *rrrrr*

Vietnamese-Summer-Rolls.jpg

2410586940_b768516581.jpg
shrimp-summer-rolls.jpg

Skrevet

Nam det høres veldig godt ut!! :sikle:

Skrevet

Fish and chips med IPA i røra! :sikle:

FishandChipsFinished.jpg?1380093579

Ååååeh. PusekjærestekjekkefineJmaaaan....? Frityrkokemaskinting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...