Gå til innhold

Talk nerdy to me

Pingting

Anbefalte innlegg

La oss håpe Elkjøp hadde gått tom for mer passende esker...! :ler: Det så jo ikke akkurat ut som den beste isolasjonen heller, med mindre det han skulle få faktisk var festet i bunnen av esken?? :rolleyes:

Det var nettopp mangel på egnede esker som var unnskyldningen jeg fikk da jeg klaget til Elkjøp om teit og miljøfiendtlig pakking. Vi får håpe det er sant, men jeg konstaterer fra bildene folk har lagt inn på Facebook-siden deres at jeg er langt fra den første som har opplevd dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp blåst 10 lapper hos Japan Photo. :plystre:

NYTT KAMERA YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY YAY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har folk for helgeplaner da?

Jeg skal spille dataspill og drikke portvin i kveld. Også skal jeg sy korsett og spise foie gras og selvgrava elgkjøtt i morgen. Og male hus og sitte barnevakt på søndag. Og leke med nytt kamera innimellom.

(foie gras er egentlig grusomt. Har i grunnen aldri kjøpt det før. Men vi falt for fristelsen på delikatessebutikken på vei hjem fra bryllupsreisa da vi fant en boks med trøffel. *litt dårlig samvittighet, og gleder seg litt til middag i morgen*)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon 100D (holdt på å falle for fristelsen til å kjøpe 70D som er over dobbelt så dyr, men mer solid og avansert og alt det der OG HAR WIFI-TILKOBLING OG EGEN MOBILAPP. ...men fornuften tok overhånd. 100D er liten og lett og likandes.

Fulgte med et helt OK kit-objektiv, også kjøpte jeg meg en 100mm makro. Og i går et 40mm "pannekakeobjektiv". Som var et nytt konsept for meg, men det virker jo genialt. Med det lille 100D-huset blir det ikke akkurat uoverkommelig å ta med seg kameraet ut på tur.

...og det gikk som det måtte gå: amerikanske pannekaker til søndagsfrokost! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rakk å leke bittebittelitt med kameraet i 5 min i morges, med makrolinsa, mellom hektisk pannekakesteking og stressing ut døra for å hjelpe svoger&svigerinne med å flytte. Fikk ikke akkurat tatt noen gjennomtenkte bilder, og presterte å fumle til innstillingene uten at jeg merka det på halvparten. Så jeg er ikke akkurat hinsides fornøyd med noen av dem. Men jeg tror dette kan bli et fiiiint leketøy.

10521681884_e561ed5e42_c.jpg

10521465936_e40c1d9a80_c.jpg
10521508044_23338baa0f_c.jpg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Pannekakeobjektivet er hendig, ja! 100D er jo et godt valg, til tross for manglende app ;) greit å ha råd til objektivene også, objektivene til vårt kamera er grisedyre (5D MKIII).

Fine bilder! Svidde pannekaker :P

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

....men tok du ikke bilder av pannekakene med pannekakeobjektivet...?? :klo: Hva skal det brukes til da...?? :fnise:

Fine bilder!! :jepp: Og så ut som veldig god frokost!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Pannekakeobjektivet er hendig, ja! 100D er jo et godt valg, til tross for manglende app ;) greit å ha råd til objektivene også, objektivene til vårt kamera er grisedyre (5D MKIII).

Fine bilder! Svidde pannekaker :P

Ååååh, 5D ja... *gllllrgh* (Homer Simpson-siklelyder)

Mjah, det er litt uenigheter i heimen om hvor mye pannekakene skal stekes. J-man sin skyld :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men tok du ikke bilder av pannekakene med pannekakeobjektivet...?? :klo: Hva skal det brukes til da...?? :fnise:

Fine bilder!! :jepp: Og så ut som veldig god frokost!! :sikle:

Nei, for jeg får ikke det nye objektivet før i dag. Er nok nødt til å lage pannekaker igjen, tenker jeg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjah, det er litt uenigheter i heimen om hvor mye pannekakene skal stekes. J-man sin skyld :snurt:

Nja, det er vel heller en uenighet om hva man kaller pannekaker. Hadde jeg visst at du mente jeg skulle steke lapper når du sa pannekaker, hadde jeg ikke brukt så sterk varme. Og hadde vi ikke hatt det så travelt da jeg fikk vite om lappene, ville jeg latt panna få tid til å avkjøle seg litt igjen før jeg begynte å steke. Du får lære å gi riktige beskjeder om hva slags røre du har laget. Nemlig. :opplyser:

:krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, det er vel heller en uenighet om hva man kaller pannekaker. Hadde jeg visst at du mente jeg skulle steke lapper når du sa pannekaker, hadde jeg ikke brukt så sterk varme. Og hadde vi ikke hatt det så travelt da jeg fikk vite om lappene, ville jeg latt panna få tid til å avkjøle seg litt igjen før jeg begynte å steke. Du får lære å gi riktige beskjeder om hva slags røre du har laget. Nemlig. :opplyser:

:krangle:

Jeg sa amerikanske pannekaker! Dessuten så har vi aldri vanlige pannekaker til frokost! Og om vi hadde det, så ville det der fortsatt vært drøyt mye å steke dem! Gaaaaah!

*mumlemumlegubbejævelmumle*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa amerikanske pannekaker! Dessuten så har vi aldri vanlige pannekaker til frokost! Og om vi hadde det, så ville det der fortsatt vært drøyt mye å steke dem! Gaaaaah!

*mumlemumlegubbejævelmumle*

:lol:

Jeg oppfattet ingenting om at pannekakene skulle være amerikanske, så da gikk jeg ut fra at det skulle være vanlige flate. Og dem steker jeg hurtig på sterk varme. De gjennomstekes på sekunder og rekker vanligvis ikke bli svidd. Hvis ikke jeg blir distrahert, da. :jolie:

Forøvrig nammenammefrokost! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...