Gå til innhold

Sikkert et snålt spm, men... metallinjal!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Malama

Ja, jeg vil ha en stållinjal, eller hvilket nå enn metall de lager slike av linjaler av. Jeg har jo allerede ødelagt et par plastlinjaler med kniven min (altså en skalpel nærmest, til å kutte papir og bilder med) Hvor finner jeg en enkel og rimelig metall-linjal, eller en plastlinjal med metallkant?

Jeg har ikke helt funnet ut hvor, annet enn at Biletema har, men det er visstnok en butikk plassert håpløst i forhold til meg da, som ikke har bil, og ikke gidder å ta bussen langt avsted, da blir linjalen fort dyr...

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har dessverre ingen konkrete tips, men vil foreslå en skikkelig papirhandel eller en hobbybutikk.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ja... jeg finner sikkert en hos en hobbybutikk (bare til mye høyere pris enn man får dem andre steder, vil jeg tippe.)

Men jeg VIL ha en sånn! Så da så... Får lete litt etter jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lurt tanke det der.. Hadde tenkt å skaffe meg en ny lang linjal nå snart, kanskje jeg burde satse på en i metall jeg også... For hvis du skjærer i stykker din så kommer sikkert jeg til å gjøre det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje det kan være en idé å sjekke ut bok- og papirhandlere som har "avtaler" med skoler som trenger slike linjaler (teknisk tegning, kunst og håndverk eller muligens ingeniør)? Evt. spørre på slike skoler om hvor de anbefaler å kjøpe det.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama
En lurt tanke det der.. Hadde tenkt å skaffe meg en ny lang linjal nå snart' date=' kanskje jeg burde satse på en i metall jeg også... For hvis du skjærer i stykker din så kommer sikkert jeg til å gjøre det samme...[/quote']

Ja, jeg er i alle fall ikke stødig nok på hånda til å ikke skjære istykker de tynne plastflisene... skærer små fliser av dem, så da er de ikke helt rette lenger...

De har en billig, og helt sikkert kurant, sånn linjal på biltema, det ser jeg på nettsidene deres... men den blir dyr med den bussturen da, og jeg kjenner ingen med bil som gidder kjøre meg dit... For selvsagt må Biltema ligge sånn i utkanten i forhold til meg...

Så jeg får vel tråle noen bokhandlere og hobbybutikker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Jernvare... jernvare.... (Jeg tenker...) Vil gjerne ha den i dag jeg, utolmodig som jeg er, sånn på veien mellom jobb og bussen (går gjerne omveier altså, men ikke sånn at det tar meg en time å komme meg til bussen..) Må da klare å finne NOE vel... Skal titte innom Clas Ohlson også, men fant ikke egentlig noe på nettsiden deres i alle fall...

Takk for alle gode forslag i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Vet ikke hvor du bor, men her i byen har vi en butikk som heter "Litografen" - hvor jeg har kjøpt en slik linjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at da vi fikk utdelt linjal på barneskolen så var den av tre. Men den hadde en stål-kant langs hele linjalen. Kanskje disse finnes ennå. Hør med en papir eller kontorrekvisita- butikk du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg tusla innom en jernvarebutikk, med hobbyting... jeg tusla innom en bokhandler, jeg tusla innom Clas Ohlson. Jeg fant plastlinjaler. Vel, jeg fant en i lett-metall av et slag, med kalkulator og verdensur på, på CO. Får lete andre steder i morgen... jeg var sulten og ville hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa_

Du bor i bergensområdet?

A/S Maskin på kokstad har eller kan skaffe slike linjaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Jeg fikk tips om Binders.

De har, den er 40 cm lang, i stål, og koster ca 55 kroner. Og, Binders ligger en ca 10 minutter lang gåtur unna der jeg bor, så jeg har planer om en tur dit etter middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jepp, ny linjal, 40 cm, metall, 55 kroner, fra Binders. Også kjøpte sambo hval sjokolade når vi først var der da....

Da skal jeg slutte å ødelegge plastlinjaler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig. Så på Norway Design at de hadde en til 3-400 kroner! Sinnsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Synes dette var en langt mer akseptabel pris enn det ja. 55 er passe :)

Den er fin, har sånn "sklir ikke"-ting under seg. Har ikke prøvd den enda, men jeg trur den blir god å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...