Gå til innhold

PCO - lavkarbo / ketose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva ble forandret på din kropp når du gikk ned i vekt?

Hva veide du før og etter?

Ble kviser og hår borte når du ble normalvektig?

Prøvde du metformin(usikker på hva der heter?)

Anonymous poster hash: 2e68b...670

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

cystene blir vel ikke borte automatisk av endret kosthold/vektnedgang, men må "fjernes" med metformin eller hva det nå er?

Skrevet

nå er jeg ikke bombesikker,men vet at flere med PCOS blir bedre av lavkarbo.
Hormoner og fett prosenter har gått ned på slikt kosthold .Mange har fått igjen mens.

http://www.lommelegen.no/legesvar/lavkarbokost-og-pcos

Du kan jo google litt og se hva du får opp. Mange har blogger som tar opp nettopp dette.

Skrevet

Hadde PCOS som ble borte da jeg gikk over til lavkarbo. Var normalvektig før omleggingen også. Fått bedre hormonbalanse og ganske regelmessig mens, mindre hårvekst. :)

Anonymous poster hash: aa992...829
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Har PCOS.

Veide 115 kg

Veier i dag litt over 91 kg

Kviseproblemet har blitt betydelig bedre. Hårveksten har faktisk minsket noe, men fortsatt sjenerende og må fjernes hver dag.

Magefettet er det mye av fortsatt, mistet mest vekt alle andre steder, men begynner å få en mer markert midje.

Kjennes ut som at jeg ikke har så mange cyster som sprekker lengre. Før plagdes jeg med dette mange ganger pr mnd, mens nå er det kanskje 1-2 ganger pr mnd

Prøvde ikke det der metformin greiene. Legen min nektet å skrive det ut til meg

Endret av Funky Punk
Skrevet

Men er det ikke vanlig med høy kolesterol når man har PCOS? Og har ikke lavkarbo-mat ofte høyt kolesterolinnhold?

Jeg er ingen ekspert på dette, men har lest litt om det og mener noen sa at man skal være litt forsiktig med lavkarbo.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det viser seg at mangr som går over på lavkarbo faktisk får lavere kolesterol (i følge legen min og enkelte artikler jeg har lest)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke peiling. Bare vet at en venninne har blitt frarådet å kjøre på med full lavkarbo ettersom det ofte er ting med feil type fett. Hun sliter med høyt kolesterol (usikker på om det er arvelig eller pga PCOS). Tror at hun har blitt anbefalt å gjøre det sånn halvveis. Dvs kutte ut mye av brød, poteter osv, men ikke kjøre på med for mye smør, bacon og slike ting.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hun ble sikkert frarådet å spise lchf, men lavkarbo trenger ikke nødvendigvis inneholde så mye fett. Iallefall ikke feil type fet

Skrevet

Nå driver ikke jeg med streng lavkarbo, men har kuttet ned mye på brød og sukker, og har hatt regelmessig mens siden jeg kom igang med dette. Hårveksten vet jeg ikke om det er store forskjellen på, men almentilstanden er mye bedre etter brødkuttet.

Jeg har gått ned fra 85-55 kg på 9 mnd, men så trener jeg og da. Tror trening er vell så viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...