Gå til innhold

Flytte ut av Oslo- noen tips til hvor det er ok å bo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi vurderer å flytte ut av Oslo for å få litt større plass til en litt rimeligere penge. Vurderer å flytte mot Gardemoen, og er åpent for mye bare det gir oss litt bedre plass...... ':-)

Er det noen som har tips til hvor det kan være en ide å flytte? Vet det er vanskelig for dere å si, men mange vet mye her inne har jeg lagt merke til .... Ser etter et sted med et sentrum og som er i nærheten av buss/tog til Oslo, da vi begge jobber der.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil påstå at Asker kommune er en kjempefin kommune å bo i. Det er sentralt, og samtidig landlig. Det tar ikke lang tid med toget til Oslo. (30 min med lokaltog, en del mindre med f.eks. Lillehammer-toget.). Asker er en av få kommuner som faktisk har full barnehagedekning. Og dersom man har barenhagebarn, evt. skal ha i nærmeste fremtid, syns jeg dette er viktig med tanke på bosted.

http://www.asker.kommune.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NESODDEN!!!

Vi vurderte også disse områdene du snakker om, men da vi dro på visning på Nesodden var vi solgt. Kort vei til strand, skog osv. Mange pendler til byen herfra. Koselig og sosialt på båten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettan ikke innlogga

Vi har kjøpt på Skedsmokorset og er kjempefornøyd med det! Landlig men likevel sentralt til byen. Anbefales!

Lykke til med husleting!

Mettan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ved Kolbotn og liker oss kjempegodt her. Vurderer å bytte bolig, men ønsker ikke å flytte (langt) fra her vi bor i dag.

Det spørs litt hva man er ute etter, da. Det later til å være populært å flytte utover til Oppegård langs toglinja - spesielt for barnefamilier jobbende i Oslo. Men nå er det ganske stillestående på markedet her. Har vært "god omsetning" frem til påske sa megleren til oss i dag. Så vi får bare vente og se hva som dukker opp i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Jessheim, jeg jobber i Oslo. Bruker 35 minutter til jobb med bil, det er ikke mer enn mange bruker med buss/t-bane innen Oslo.

Flyttet hit for et drøyt år siden, og jeg trives MYE bedre enn jeg hadde trodd på forhånd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Moss/Rygge. 45 min til Oslo med bil, buss eller tog (tre avg. pr. time på hverdager). Rygge har full barnehagedekning. Prisene er fortsatt relativt lave, i morsetning til nord og vest for Oslo. Mye friarealer, parker, strender på alle kanter, skog etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Alle fremmer "sine" steder her. :ler:

Så da vil jeg forslå Drøbak!! En liten by med sørlandspreg 30 min med buss/bil til Oslo sentrum.

Her har man alt man trenger, kjøpesenter, hyggelige gågater, 18-hulls golfbane, turområder, badestrender (massevis!), cafeer, restauranter, bra uteliv ++ Veldig hyggelig med andre ord! :kul::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville garantert flyttet vestover - Asker eller Baerum. Ikke subjektiv i det hele tatt :oops: Men har dere raard, ville jeg absolutt vurdert det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Ville garantert flyttet vestover - Asker eller Baerum. Ikke subjektiv i det hele tatt :oops: Men har dere raard' date=' ville jeg absolutt vurdert det![/quote']

Det ville ikke jeg gjort. Jeg ville flyttet nordøst over, Lørenskog, Strømmen, Lillestrøm. Rimeligere enn Asker/bærum, veldig sentralt i forhold til Oslo, (nærmere enn Asker og Bærum) veldig god offentlig kommunikasjon, mange pene steder med en god kombinasjon av urbanitet og landlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Holt/Vestvollen. Trives godt!

Alltid stille og rolig. Ligger et stykke unna hovedveien.

Er ikke fornøyd med kollektiv-tilbudet, men man kan vel ikke forvente alt i verden ;) *savne t-banen*

Det er veldig greit IOM at det ikke er alt for langt unna Oslo. Begge jobber i oslo, så vi kjører inn til byen hver dag. Bruker ikke mer enn 15-20min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørenskog, Strømmen, Lillestrøm. Rimeligere enn Asker/bærum, veldig sentralt i forhold til Oslo, (nærmere enn Asker og Bærum) veldig god offentlig kommunikasjon, mange pene steder med en god kombinasjon av urbanitet og landlighet.

Avstanden til Oslo kommer jo helt an på hvor i Bærum man bor da - bor du i østre Bærum er du jo rett ved Oslo, med god offentlig kommunikasjon inn til sentrum: to T-banelinjer, busser samt lokaltog. Dessuten er du nær sjøen, i motsetning til Lørenskog/Lillestrøm etc.

Prismessig har du nok rett.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store positive tingen med å bo nord for oslo er, at man slipper å sitte i kø i mange timer hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady-M
Den store positive tingen med å bo nord for oslo er, at man slipper å sitte i kø i mange timer hver dag :)

Hvordan da? Synes det er like mye kø inn til Oslo samme hvor man kommer fra jeg. Bodde nord for Oslo før og synes trafikken var ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det er kø på hovedveiene inn til Oslo hver morgen - samme hvor man kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg.. Det er mer kø fra moss -> oslo og fra bærum -> oslo..

På E6-en går det iallefall fremover. Nå kjører vi om østreakern og sitter nesten aldri stille i kø. Samme hjemover. Beveger seg nogenlunde i fartsgrense-hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan garantere at det er langt mer håpløs kø på E18 til/fra Asker/Bærum enn på E6 til/fra Lørenskog og Skedsmo. I Bærum står det i tillegg stille på mange mindre veier, f.eks. Bærumsveien også.

Minner også om at det fra Lillestrøm om morgenen går tog til Oslo 8 ganger i timen og at det bruker 12 min. til Oslo S. Til Gardermoen bruker man 11 min. med flytoget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...