Gå til innhold

Om å bli avslutta/gitt opp av DPS


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har blitt det? Jeg er i ferd med å bli det, og er livredd. Har prøvd ut det meste kommunen her har å tilby, så blir med andre ord forlatt til meg selv.


Anonymous poster hash: 538eb...24f



Anonymous poster hash: 538eb...24f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gir de deg opp? Blir du ikke bedre?



Anonymous poster hash: 11168...1ef
Skrevet

Jepp, det har jeg opplevd, med to DPS faktisk. Har du en fastlege i ryggen som er hjelpsom? Kan du få fastlegen til å henvise deg til privat behandler med driftsavtale? Forutsatt at det er slike der du bor.



Anonymous poster hash: 37d70...9e3
Skrevet

Ja, nettopp blitt det selv.... :( Hadde visstnok gått der for lenge, og da jeg ba om å bli viderehenvist til en privatpraktiserende fikk jeg beskjed om at jeg kom til å få avslag fordi jeg ikke hadde blitt bedre av å gå til DPS i lang tid. At jeg selv føler jeg trenger det og har flere diagnoser som trenger behandling var visst ikke så farlig. Et fordømt system det der...!



Anonymous poster hash: 9639e...c14
Skrevet

Jeg har litt vanskelig med å forstå dette.. Hvordan kan man bli gitt opp av DPS? Er det ikke meningen at de skal hjelpe folk? Det hjelper da ikke noe særlig å bli gitt opp. Går på DPS selv, derfor jeg lurer litt på dette.



Anonymous poster hash: c7fee...e20
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har litt vanskelig med å forstå dette.. Hvordan kan man bli gitt opp av DPS? Er det ikke meningen at de skal hjelpe folk? Det hjelper da ikke noe særlig å bli gitt opp. Går på DPS selv, derfor jeg lurer litt på dette.

Anonymous poster hash: c7fee...e20

Feks ved at de ikke kan tilby deg den hjelpen du trenger eller at de mener du ikke har behov for hjelp.

Anonymous poster hash: 37d70...9e3

Skrevet

TS her.

Tror det er fordi at jeg har gått der for lenge (2år) og at behandler ser at samtaleterapi ikke er nok/ikke fungerer, hun mener jeg trenger noe annet. Litt redd for å bli gjenkjent om jeg skriver for mye detaljer, men ja. Har vært innom det kommunen har av tjenester ( psyk. team osv) Har snakka med fastlege, men hun står fast også. =/


Anonymous poster hash: 538eb...24f



Anonymous poster hash: 538eb...24f
Skrevet

Men privat, er det et alternativ?



Anonymous poster hash: 37d70...9e3
Skrevet

Høres ut som den klassiske behandlingen av folk med stigmatiserende diagnoser. Jeg gjetter på at du er borderline?

Uansett diagnose så kan dps være utrolig lite forståelsesfulle. Ikke gi deg! Alle fortjener å få hjelp

Skrevet

Har opplevd det samme. Problemene ble bagatellisert og det ble satt feil diagnose. Først mange år senere kommer det frem at det er en alvorlig tilstand (noe jeg har kjent på hele tiden). Om du ikke kjenner deg frisk, så må du kunne få et annet tilbud. Det finnes privatpraktiserende psykologer med refusjonsordning. Få henvisning av fastlegen. Behnadleren på dps der høres ikke spesielt forståelsesfull ut. Hun vil vel få noen ut, så andre kan komme inn. Det er tydeligvis viktigere å få ned ventelistene enn å faktisk hjelpe folk. Mange trenger oppfølging i årevis. 2 år er ikke lenge.

Anonymous poster hash: f3653...dc7

  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som den klassiske behandlingen av folk med stigmatiserende diagnoser. Jeg gjetter på at du er borderline?

Uansett diagnose så kan dps være utrolig lite forståelsesfulle. Ikke gi deg! Alle fortjener å få hjelp

Hvis det er borderline, burde jo dps i hvertfall forstå at TS trenger langvarig oppfølging. En god behandlingsrelasjon kan jo være forskjellen mellom liv og død for en med borderline...

Anonymous poster hash: f3653...dc7

Skrevet

TS her.

Tror det er fordi at jeg har gått der for lenge (2år) og at behandler ser at samtaleterapi ikke er nok/ikke fungerer, hun mener jeg trenger noe annet. Litt redd for å bli gjenkjent om jeg skriver for mye detaljer, men ja. Har vært innom det kommunen har av tjenester ( psyk. team osv) Har snakka med fastlege, men hun står fast også. =/

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Det er bare å komme med detaljer for du er ikke alene. Du beskriver meg og alle andre som opplever dette, så du kan være hvem som helst i den store mengden.

Anonymous poster hash: 2d866...df7

  • Liker 1
Skrevet

Endre kosthodet ditt.

Kutt ut gluten og melkeprodukt, sukker og stivelse for en periode. (når du har vært uten en periode og spiser dette igjen, vil du føle at kroppen reagererkraftig på dette, og da vil du kjenne hvor dårlig du egentlig har vært, og du holder deg unna dette..)

Tilfør kroppen fett og protein, grønsaker og bær, og være forsiktig med frukt. Holder med frukt en gang om dagen, men mange tåler ikke frukt så godt, så spis heller bær!

Kjenner mange som sliter med diverse psykiske problemer som migrene/hodepine, adhd, autisme, psykiske diagnoser som har blitt bra/bedre igjen av å legge om kosten. Glutenproteinet og melkeproteinet fucker opp systemet, men jeg klarer ikke helt forklare hva som skjer. De ødelegger iallfall hjernen til de som reagerer på dette og bryter ned kroppen.

Sukker og stivelse er heller ikke bra for mange..

Jeg har selv endret kostholdet helt og spiser nå ingenting av gluten eller melkeprotein, sukker eller stivelse.

Jeg blir deprimert og energiløs om jeg spiser gluten, og jeg får mer angst når jeg spiser melkeprodukt.

Sukker blir jeg bare hyper eller sliten av, og i kombinasjon med stivelse føler jeg meg bare dårlig i hele kroppen.

Jeg tåler heller ikke soya-produkter, blir veldig kvalm og dårlig i hele kroppen.

Nå spiser jeg bare alt av fett, protein, grønsaker og bær, og vann. Frukt holder jeg meg borte fra akkurat nå, men det er mye mye bra i bær at det går bra.

Anbefaler å kjøpe chia-frø, da de er proppfull av alt det man trenger av alt!



Anonymous poster hash: 2d866...df7
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner mange som sliter med diverse psykiske problemer som migrene/hodepine, adhd, autisme, psykiske diagnoser som har blitt bra/bedre igjen av å legge om kosten. Glutenproteinet og melkeproteinet fucker opp systemet, men jeg klarer ikke helt forklare hva som skjer. De ødelegger iallfall hjernen til de som reagerer på dette og bryter ned kroppen.

Sukker og stivelse er heller ikke bra for mange..

Jeg vil gjerne høre litt om hvordan gluten og melk kan gjøre meg mer syk av min komplekse PTSD..? På hvilken måte vil jeg bli frisk fra denne lidelsen om jeg ikke spiser gluten?

Anonymous poster hash: 37d70...9e3

  • Liker 3
Skrevet

Endre kosthodet ditt.Kutt ut gluten og melkeprodukt, sukker og stivelse for en periode. (når du har vært uten en periode og spiser dette igjen, vil du føle at kroppen reagererkraftig på dette, og da vil du kjenne hvor dårlig du egentlig har vært, og du holder deg unna dette..)Tilfør kroppen fett og protein, grønsaker og bær, og være forsiktig med frukt. Holder med frukt en gang om dagen, men mange tåler ikke frukt så godt, så spis heller bær! Kjenner mange som sliter med diverse psykiske problemer som migrene/hodepine, adhd, autisme, psykiske diagnoser som har blitt bra/bedre igjen av å legge om kosten. Glutenproteinet og melkeproteinet fucker opp systemet, men jeg klarer ikke helt forklare hva som skjer. De ødelegger iallfall hjernen til de som reagerer på dette og bryter ned kroppen.Sukker og stivelse er heller ikke bra for mange.. Jeg har selv endret kostholdet helt og spiser nå ingenting av gluten eller melkeprotein, sukker eller stivelse.Jeg blir deprimert og energiløs om jeg spiser gluten, og jeg får mer angst når jeg spiser melkeprodukt.Sukker blir jeg bare hyper eller sliten av, og i kombinasjon med stivelse føler jeg meg bare dårlig i hele kroppen.Jeg tåler heller ikke soya-produkter, blir veldig kvalm og dårlig i hele kroppen. Nå spiser jeg bare alt av fett, protein, grønsaker og bær, og vann. Frukt holder jeg meg borte fra akkurat nå, men det er mye mye bra i bær at det går bra.Anbefaler å kjøpe chia-frø, da de er proppfull av alt det man trenger av alt! Anonymous poster hash: 2d866...df7

Psykiske lidelser har ikke direkte med kostholdet å gjøre. Men jeg har sett noen med alvorlige psykiske lidelser som har blitt ekstremt opptatt av kosten, og tror de er intolerante for gluten og laktose osv. Enda de ikke har vært hos legen.

Et normalt, balansert kosthold holder lenge for de fleste.

Dessuten handlet tråden om at TS hadde redsel for å bli forlatt/gitt opp av dps, ikke om kostholdet hennes...

Anonymous poster hash: f3653...dc7

  • Liker 4
Gjest Blomst83
Skrevet

TS her.

Tror det er fordi at jeg har gått der for lenge (2år) og at behandler ser at samtaleterapi ikke er nok/ikke fungerer, hun mener jeg trenger noe annet. Litt redd for å bli gjenkjent om jeg skriver for mye detaljer, men ja. Har vært innom det kommunen har av tjenester ( psyk. team osv) Har snakka med fastlege, men hun står fast også. =/

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Jeg synes det er feil å si at du blir gitt opp.Du har en behandler som ser at vedkommende ikke kan gi deg den hjelpa du trenger.At du trenger noe annet.Er ikke det bedre enn at vedkommende bare setter opp time etter time "just for fun"?

Skrevet

Men da bør TS bli overført til en annen behandler, ikke overlatt til seg selv!

  • Liker 4
Gjest Blomst83
Skrevet

Men da bør TS bli overført til en annen behandler, ikke overlatt til seg selv!

Det er jeg selvfølgelig helt enig i! Men poenget er at ts ikke har blitt gitt opp

Skrevet

Endre kosthodet ditt.

Kutt ut gluten og melkeprodukt, sukker og stivelse for en periode. (når du har vært uten en periode og spiser dette igjen, vil du føle at kroppen reagererkraftig på dette, og da vil du kjenne hvor dårlig du egentlig har vært, og du holder deg unna dette..)

Syntes det er feil å være så bastant. Ut i fra det lille TS forteller vet ingen av oss akkurat hva som vil gjøre henne frisk. Forslaget ditt er sikkert godt, og verdt et forsøk, men ikke si at det er sånn det er, og gjør du dette blir du frisk.

Skrevet

TS her.

Tror det er fordi at jeg har gått der for lenge (2år) og at behandler ser at samtaleterapi ikke er nok/ikke fungerer, hun mener jeg trenger noe annet. Litt redd for å bli gjenkjent om jeg skriver for mye detaljer, men ja. Har vært innom det kommunen har av tjenester ( psyk. team osv) Har snakka med fastlege, men hun står fast også. =/

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Anonymous poster hash: 538eb...24f

Men TS; mener du at samtaleterapien fungerer da, hvis ikke så har jo behandleren et poeng..

Anonymous poster hash: 8d5c0...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...