AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #21 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ville valgt pro. Jeg har selv air, og jeg blir gal av den. Ekstern cd-rom er utrolig plagsomt, det frister aldri å dra den fram når jeg har bruk for det. Og air bråker noe helt sinnsykt. Lite plass er det også på den. Anonymous poster hash: 390d6...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #22 Skrevet 21. oktober 2013 Flere erfaringer?Anonymous poster hash: 85e51...fe0
Xmir Skrevet 21. oktober 2013 #23 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ville valgt pro. Jeg har selv air, og jeg blir gal av den. Ekstern cd-rom er utrolig plagsomt, det frister aldri å dra den fram når jeg har bruk for det. Og air bråker noe helt sinnsykt. Lite plass er det også på den. Anonymous poster hash: 390d6...fd2 Tull og tøys. Vet ikke hvilken du har, men min er lydløs med mindre jeg fyrer opp et spill. Trenger du mer enn 128gb så velg gjerne 256 og kjøp deg en ekstern harddisk om du trenger mer. 2,5 tommers disk med usb3 tar ikke store plassen. Skaff deg netflix eller noe i stedet for å styre med dvder. Optisk drev er ut; er du HELT sikker på at du kommer til å bruke det?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #24 Skrevet 21. oktober 2013 Nei, jeg må jo ikke ha dvd spiller. Jeg så at air med 128gb koster mer enn pro med dobbelt så mye gb da. Vanskelig valg det her! Anonymous poster hash: 85e51...fe0
Gjest BabyBlue Skrevet 21. oktober 2013 #25 Skrevet 21. oktober 2013 Macbook air er en veldig lett, rask og uproblematisk maskin. Hatt min i over et halvt år og den er fremdeles som ny. Men om du avhenger av cd rom burde det bli pro, hvis ikke kan du kjøpe cd rom utenom du kan koble tim air.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #26 Skrevet 21. oktober 2013 Tull og tøys. Vet ikke hvilken du har, men min er lydløs med mindre jeg fyrer opp et spill. Trenger du mer enn 128gb så velg gjerne 256 og kjøp deg en ekstern harddisk om du trenger mer. 2,5 tommers disk med usb3 tar ikke store plassen. Skaff deg netflix eller noe i stedet for å styre med dvder. Optisk drev er ut; er du HELT sikker på at du kommer til å bruke det? Jeg kjøpte min i fjor. aner ikke hvilken det er. Er 13" da. Min bråker ca hele tiden. 256 gb er fortsatt veldig lite. Har hardisk, men den er bare plagsom, så sjeldent jeg bruker den. Netflix har jeg, men er ikke alt som finnes der, derfor er det fint med litt plass på mac'en Er noen ganger jeg har bruk for cd-rom. Spill osv : ) Anonymous poster hash: 390d6...fd2
pinar Skrevet 22. oktober 2013 #27 Skrevet 22. oktober 2013 Noen som vet hvilken som går raskest av disse to? Eller tåler mest? Jeg tenker og på en ny, og blir gal av fargerike sirkler som tenker.
Bad Advice Skrevet 22. oktober 2013 #28 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg ville ikke kjøpt en Macbook Pro nå, da det kommer nye forbedrede modeller relativt snart. Ny Air-modell kommer senere. Anonymous poster hash: 3aa46...915 Ny Air modell kom for 3 mnd siden og vil ikke bli oppdatert før først i februar. Ny Macbook pro modell kommer sannsynligvis i dag.
myrrasarru Skrevet 22. oktober 2013 #29 Skrevet 22. oktober 2013 Er mac sitt ios bedre enn windows ? Hva syns dere ?
Lea2 Skrevet 22. oktober 2013 #30 Skrevet 22. oktober 2013 Hehe.. bedre og bedre... Vanesak tenker jeg. Jeg synes Mac fungerer bedre og blir irritert når jeg er borti en Windowsmaskin. Men det har nok veldig, veldig mye med at jeg har brukt Mac de siste 10+ årene og er vant med hvor ting er og hvordan det fungerer. Ellers synes jeg det er fint at det sjelden er oppdateringer (særlig alle fixene etter bugs) på Mac. Det er stabilt og sjelden noe tullball. Dessuten er men så langt litt mindre utsatt for virus o.l. Fordelene med Windows finnes også. For eksempel er det lettere å få tak i kompatibel programvare og spill til Windows.
loffen Skrevet 22. oktober 2013 #31 Skrevet 22. oktober 2013 Apple Store er under oppdatering akkurat nå... 1
Gjest meh Skrevet 22. oktober 2013 #32 Skrevet 22. oktober 2013 Noen som vet hvilken som går raskest av disse to? Eller tåler mest? Jeg tenker og på en ny, og blir gal av fargerike sirkler som tenker. Pro, sier nesten seg selv med tanke på størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #33 Skrevet 22. oktober 2013 Noen som vet hvilken som går raskest av disse to? Eller tåler mest? Jeg tenker og på en ny, og blir gal av fargerike sirkler som tenker. Pro, helt klart. Anonymous poster hash: 12ebc...8ca
marsy Skrevet 23. oktober 2013 #34 Skrevet 23. oktober 2013 Men pro med eller uten retina? Og hvilke specs? Herregud, så vanskelig
Bad Advice Skrevet 23. oktober 2013 #35 Skrevet 23. oktober 2013 Noen som vet hvilken som går raskest av disse to? Eller tåler mest? Jeg tenker og på en ny, og blir gal av fargerike sirkler som tenker. 13" Air of 13" Pro er like raske, 15" pro er raskere, alle vil oppfattes som raske spesielt med en i7 prosessor. 13" pro er raskere på papiret, men siden skjermen har ca 4 ganger flere piksler går den ekstra prosessorkraften opp i opp med oppløsningen, så resultatet blir det samme. Du bør selvfølgelig kjøpe med Retina! Men pro med eller uten retina? Og hvilke specs? Herregud, så vanskelig Kommer an på bruken. Jeg ville ha kjøpt med i5 prosessor og 8 gb ram dersom det er enkel bruk som feks nettsurfing, visning av video, litt fotoredigering osv. Mens hvis du driver med feks grafisk design eller videoredigering ville jeg ha slengt meg rett på en i7 med 8 eller 16 gb ram. (13" Pro retina) Samme med SSD disk, 128 er nok for normal bruk hvis du har ekstern lagring til feks filmer, 256 er greit å ha og du kan ha en del filmer osv med deg uten problemer, 512 hvis du driver med feks videoredigering. Selv kunne jeg fint kommet meg unna med 128 til skole og jobbbruk. PS: Dersom du er student bestill gjennom studenttorget for ekstra rabelatt.
marsy Skrevet 24. oktober 2013 #36 Skrevet 24. oktober 2013 13" Air of 13" Pro er like raske, 15" pro er raskere, alle vil oppfattes som raske spesielt med en i7 prosessor. 13" pro er raskere på papiret, men siden skjermen har ca 4 ganger flere piksler går den ekstra prosessorkraften opp i opp med oppløsningen, så resultatet blir det samme. Du bør selvfølgelig kjøpe med Retina! Kommer an på bruken. Jeg ville ha kjøpt med i5 prosessor og 8 gb ram dersom det er enkel bruk som feks nettsurfing, visning av video, litt fotoredigering osv. Mens hvis du driver med feks grafisk design eller videoredigering ville jeg ha slengt meg rett på en i7 med 8 eller 16 gb ram. (13" Pro retina) Samme med SSD disk, 128 er nok for normal bruk hvis du har ekstern lagring til feks filmer, 256 er greit å ha og du kan ha en del filmer osv med deg uten problemer, 512 hvis du driver med feks videoredigering. Selv kunne jeg fint kommet meg unna med 128 til skole og jobbbruk. PS: Dersom du er student bestill gjennom studenttorget for ekstra rabelatt. Tusen takk for bra svar! Jeg redigerer en god del bilder, men det er lett redigering/touch up, og ingen tunge prosesser. Så da burde 8GB RAM holde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå