Gå til innhold

Neseoperasjon for/mot

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette bildet viser ikke hvor stor den faktisk er i forhold til resten av ansiktet mitt, så føler ikke det blir helt riktig. Men sånn ser den i hvert fall ut :

Anonymous poster hash: 50f49...83c

(Nå siterer jeg kun posten du ikke la ut bildet i i fall du ønsker å fjerne bildet senere.)

Jeg synes helt ærlig at du har en veldig pen nese. Hvis det er kroken på neseryggen du har blitt mobbet for, må jo mobberne dine være idioter. Det gir nesen din karakter og individualitet, litt "bein i nesa" om du vil.

Jeg kan sette meg selv inn i din situasjon fordi jeg selv ble mobbet pga utseende. Ikke fordi at jeg ser spesielt stygg eller pen eller annerledes ut, men noen fikk for seg at jeg ikke var up to par en eller gang på barneskolen og så fuigte alle de svake sjelene etter.

Jeg ble mobbet i så mange år at jeg først som godt voksen kunne se meg i speilet og helt ærlig tenke; Jeg ser igrunnen ikke så verst ut!

Nesen min er veldig skjev pga et brudd på ungdomsskolen, hele greia fra neseroten og ned til nesetippen heller mot venstre, men jeg har bestemt meg for at jeg liker den som den er og jeg kommer ikke til å operere før jeg får vanskeligheter med å puste eller kronisk tett nesebor på den innklemte siden. Det er ikke verdt en operasjon bare for å rette den opp så lenge jeg kan bruke den til det den er til; å puste og lukte- og aromasans.

Neseoperasjoner er også oftest det folk blir minst fornøyd med fordi de forestiller seg et helt annerledes utseende enn det som blir resultatet. Å fjerne brusk eller i verste fall noe av nesebeinet kan føre med seg både komplikasjoner og et resultat man ikke føler seg komfortabel med.

Det er vanskelig å komme seg ut av tankegangen når man først har blitt innprentet at man er stygg, men om du klarer å se deg i speilet hver dag og si til deg selv at du er pen, så kommer du ganske langt med positiv tangegang :)

Jeg vil ikke stille meg på hverken for eller imot-siden i ditt operasjonspørsmål, gjør det du selv føler er riktig når du har fått tenkt deg godt om. Det er tross alt bare du som kan si hva som er rett for deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange modeller har slike neser som ts. Endel har sagt at nå kan mobberne bare holde kjeft, for ser hvor de er nå.

Anonymous poster hash: 427b3...f13
Skrevet

Jeg syns nesen din ser helt normal ut. Jeg tror de som mobbet deg hadde funnet noe å mobbe for uavhengig av nesen din. Jeg kan nesten garantere at nesen din ikke utløste mobbingen, den var nok bare det beste de kom på.

Når det gjelder kosmetisk kirurgi så har jeg hørt at det er veldig varierende hvor fornøyde folk blir med akkurat neseoperasjoner.. Du kan jo søke på før/etter-bilder på nettet, så får du se både gode og mindre gode resultater :)

Lykke til med valget ditt!

• 7 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2013 den 22.31):

Der kom det...

TS

post-37809-0-64547100-1381955496_thumb.j

Seriøst syns du den nesa er stygg og stor? Du har utrolig fin nesetipp! Den humpen ville jeg kanskje fjernet ja, du hadde fått et dritpent resultat med den tippen der. Jeg ville ta neseoprasjon før pga tippen er altfor stor og ser ikke ut. Og Ingen kunne visst gjøre noe med det! 

Anonymkode: 2956f...f4f

Skrevet

Synes du har en helt normal og vakker nese. 

Anonymkode: 20e8a...417

• Liker 1
Skrevet

Jeg har operert grunnet noe skeiv skillevegg, store conchier, plager som ofte neseblødninger og tett nese. Opererte i desember 2016. Er per dags dato i større grad enn før operasjonen plaget med sår og tett nese. Blør ofte neseblod og har ekstremt seig ofte harde buser som ikke lar seg snyte ut.

Jeg hadde ikke kosmetiske årsaker til operasjon og det er heller ikke synlig at jeg har operert, men hadde ikke gjort det om igjen sett i lys av resultatet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du har en helt normal og vakker nese. 

Anonymkode: 20e8a...417

Det er syv år siden. 

t0nje skrev (2 minutter siden):

Jeg har operert grunnet noe skeiv skillevegg, store conchier, plager som ofte neseblødninger og tett nese. Opererte i desember 2016. Er per dags dato i større grad enn før operasjonen plaget med sår og tett nese. Blør ofte neseblod og har ekstremt seig ofte harde buser som ikke lar seg snyte ut.

Jeg hadde ikke kosmetiske årsaker til operasjon og det er heller ikke synlig at jeg har operert, men hadde ikke gjort det om igjen sett i lys av resultatet.

Men da hadde du jo medisinske årsaker som grunnlag for inngrepet. Det er ingen garanti at det utbedres med et slikt inngrep. Det er også en helt annen type inngrep enn et kosmetisk inngrep.

Anonymkode: 5a24d...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er syv år siden. 

Men da hadde du jo medisinske årsaker som grunnlag for inngrepet. Det er ingen garanti at det utbedres med et slikt inngrep. Det er også en helt annen type inngrep enn et kosmetisk inngrep.

Joda. Poenget var at det generelt sett på lik linje som med «en medisinsk årsak til inngrep», er det heller ingen garanti for at et kosmetisk inngrep vil gi ønsket resultat ☺️

• Liker 1
Skrevet
t0nje skrev (Akkurat nå):

Joda. Poenget var at det generelt sett på lik linje som med «en medisinsk årsak til inngrep», er det heller ingen garanti for at et kosmetisk inngrep vil gi ønsket resultat ☺️

Nei, men det handler i større grad om man har realistiske forventninger til resultatet. Noen som blir operert er kanskje ikke helt inneforstått at det nok ikke blir akkurat slik man ser for seg, og at det er nesens originale form som er utgangspunkt. Det er liten risiko for komplikasjoner og plager i etterkant som du sliter med (selv om det er synd at du har disse plagene da). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2013 den 22.31):

Der kom det...

TS

post-37809-0-64547100-1381955496_thumb.j

Jeg synes du har en fin nese jeg, ganske lik min. Samtidig er det du som skal leve godt med den. Lykke til uansett hva du velger! 🙂

• Liker 1
Skrevet

Du har en helt normal fin nese. Ville aldri operert nesen om jeg var deg. Og jeg har ingen fordommer mot estetisk kosmetisk operasjon i utgangspunktet. Har selv vurdert å forminske nesen, men har lest at det er en av de mest avanserte kosmetiske operasjonene for norske leger. Rett og slett fordi vi ikk har så mange leger med erfaring med neseoperasjoner her. En neseoperasjon må oftevære tredelt. Fjerner du litt, må hele rstrn av nesen gjerne fikses litt på for å gjenvinne symmetri. Og deg er større risiko for komplikasjoner. Mange som operere for å få mindre nese , sliter feks med tettere nese o.l i ettertid. Og dette er det vanskelig å gjøre noe med siden. Kjenner kun ei som har operert nesen og det var pga nesen var skjev. Etter operasjon så jeg/vi omtrent ingen forskjell. Det viste seg at hele ansiktet var en smule asymmetrisk. Ikke nesen i seg selv. Dette var bare en fornemmelse fordi munn, øyne og nese var plassert litt usymmetrisk. Dette burde jo legen sett før han gikk med på operasjon.

Min konklusjon og råd til deg. Dropp det! Bruk de pengene på noe annet kjekt du fortjener🌸

Anonymkode: 3d7e4...779

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...