AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Sorry, jeg så nå at fagene var like store. Jeg vil da tro at du ville fått A i snitt, men det er litt kunstig å regne snitt ut fra 2 karakterer. Anonymous poster hash: 62ae1...3bb
Ferdigstudent Skrevet 21. juni 2014 #22 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Jeg har opplevd det på nesten alle stillingene jeg har søkt, men dette er veldig populære stillinger der de ofte sorterer på karakterer først, før de i det hele tatt gidder å se på søknad/CV (trainee-stillinger og slikt). Skal man nå langt i denne verden må man av og til trosse litt ubehag. Med et snitt på 4.7 har man et A-snitt, det er jo ikke noe å betvile. På NHH var for eksempel karakterkravet for master i fjor (husker ikke om det var vår eller høst) 3,7, noe de definerte som et (svakt) B snitt. Det er helt vanlig å bruke avrundingsreglene på denne måten. Snittet for å komme inn på Master på NHH var over 4,0 i fjor. Endret 21. juni 2014 av Ferdigstudent
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #23 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor i all verden er dette en problemstilling? Det er ganske vanlig å ha emner i et fag eller flere eksamensformer, der endelig karakter blir regnet ut av snittet på de andre karakterene. Jeg har et fag som er hele 60 studiepoeng og består av 5 ulike eksamensformer (skriftlig 6 timer, hjemmeeksamen, muntlig gruppe, muntlig alene og mappeinnlevering). På disse vektes alle karakterene likt og snittet regnes ut til slutt. Anonymous poster hash: 49ef4...d59
Gjest Ciegus Skrevet 21. juni 2014 #24 Skrevet 21. juni 2014 Snittet for å komme inn på Master på NHH var over 4,0 i fjor. Men innlegget du svarte på var skrevet i fjor.
Ferdigstudent Skrevet 21. juni 2014 #25 Skrevet 21. juni 2014 Men innlegget du svarte på var skrevet i fjor. Ah, ser det nå. Snittet i 2012 var også over 4,0 forresten.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #26 Skrevet 23. juni 2014 Man har da verken A eller B i gjennomsnitt, selvfølgelig. Man har 4,50 i snitt, slik de regner det på universitetet. Anonymous poster hash: fb5fd...e04
Ferdigstudent Skrevet 23. juni 2014 #27 Skrevet 23. juni 2014 Man har da verken A eller B i gjennomsnitt, selvfølgelig. Man har 4,50 i snitt, slik de regner det på universitetet. Anonymous poster hash: fb5fd...e04 Med 4,5 i snitt reges det som A. Så jo, da har man A i snitt. Snittkarakteren står også på vitnemålet i bokstavform, for en god del universiteter og høgskoler. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #28 Skrevet 23. juni 2014 Med 4,5 i snitt reges det som A. Så jo, da har man A i snitt. Snittkarakteren står også på vitnemålet i bokstavform, for en god del universiteter og høgskoler. Ok, den var ny for meg. Anonymous poster hash: fb5fd...e04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå