Gjest Sengaia Skrevet 15. oktober 2013 #1 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg har begynt å få sansen for jogging, og kommer til å drive en del med det fremover. Begynne forsiktig og trappe opp. Jeg leser overalt at jogging brenner fett, mens styrke "former" kroppen. Kan jogging stramme noe, selv om det går mest på kondis og fettforbrenning? Også lurer jeg på om man trenger mer proteiner når man jogger, som med styrketrening? Jeg kommer forresten til å fortsette med litt styrketrening 1-2 ganger i uka Håper noen kan svare meg Endret 15. oktober 2013 av Sengaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hva mener du med stramme opp? Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Del Skrevet 15. oktober 2013 Selvfølgelig! Disse som sier styrking former kroppen og ingenting annet gir ikke mening. Tror de virkelig at mennesker har gått rundt uten en "formet" kropp siden tidenes morgen? Hå nei, den gang da vi mennesker bevegde oss hadde vi flotte kropper. Vær aktiv og spis sunt, så blir kroppen fin. Trenger ikke kjøre tung styrke for å forme noe. Anonymous poster hash: 4afe9...5cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sengaia Skrevet 15. oktober 2013 #4 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hva mener du med stramme opp? Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Få fastere kropp. Litt strammere rumpe og lår, og magen henger litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sengaia Skrevet 15. oktober 2013 #5 Del Skrevet 15. oktober 2013 Selvfølgelig! Disse som sier styrking former kroppen og ingenting annet gir ikke mening. Tror de virkelig at mennesker har gått rundt uten en "formet" kropp siden tidenes morgen? Hå nei, den gang da vi mennesker bevegde oss hadde vi flotte kropper. Vær aktiv og spis sunt, så blir kroppen fin. Trenger ikke kjøre tung styrke for å forme noe. Anonymous poster hash: 4afe9...5cf Takk for svar Det motiverer litt ekstra for å jogge Jeg kommer til å trene litt styrke også, men jeg prøver å ikke la det ta helt av. Da blir jeg bare sykelig fiksert, og fort lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #6 Del Skrevet 15. oktober 2013 Vel, som du sier, jogging forbrenner fett, styrke forbrenner muskler. Du har jo svaret ditt selv. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sengaia Skrevet 15. oktober 2013 #7 Del Skrevet 15. oktober 2013 Vel, som du sier, jogging forbrenner fett, styrke forbrenner muskler. Du har jo svaret ditt selv. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Men man må jo bruke en del muskler på å jogge. Det var det jeg tenkte på, om det f. eks. kan stramme opp rumpe og lår + kanskje ta litt av magen siden det minsker fettprosenten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #8 Del Skrevet 15. oktober 2013 Men man må jo bruke en del muskler på å jogge. Det var det jeg tenkte på, om det f. eks. kan stramme opp rumpe og lår + kanskje ta litt av magen siden det minsker fettprosenten Du bygger ikke større muskler av jogging, om det er det du mener. Du forbrenner fett. Og lavere fettprosent betyr jo selvsagt "strammere" kropp, så svaret er både nei og ja. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Del Skrevet 15. oktober 2013 Springer du litt i fjell og mark også, samt passer på å aktivisere musklene skikkelig, tar det godt på ræva og lårene også Anonymous poster hash: 4afe9...5cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #10 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du bygger ikke større muskler av jogging, om det er det du mener. Du forbrenner fett. Og lavere fettprosent betyr jo selvsagt "strammere" kropp, så svaret er både nei og ja. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Jo man får muskler av jogging. Skulle kjent på mine rock-harde legger og lår du, og jeg trener kun jogging, null styrke! Anonymous poster hash: 36df4...5bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du bygger ikke større muskler av jogging, om det er det du mener. Du forbrenner fett. Og lavere fettprosent betyr jo selvsagt "strammere" kropp, så svaret er både nei og ja. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Skulle likt å se en sofapotet med like bra benmuskler som en maratonløper. Anonymous poster hash: 94e04...7f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sengaia Skrevet 15. oktober 2013 #12 Del Skrevet 15. oktober 2013 Dette er bra motivasjon :D Vet dere om man trenger en del mer proteiner før/etter jogging? Husker ikke helt rekkefølgen, eller hvor mye det har å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #13 Del Skrevet 15. oktober 2013 Vel, som du sier, jogging forbrenner fett, styrke forbrenner muskler. Du har jo svaret ditt selv. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Hva mener du med at styrke forbrenner muskler? Anonymous poster hash: 6e803...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #14 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jo man får muskler av jogging. Skulle kjent på mine rock-harde legger og lår du, og jeg trener kun jogging, null styrke! Anonymous poster hash: 36df4...5bb Harde lår = lav fettprosent. Man kan fint ha harde lår/stram kropp uten å ha spesielt store muskler. Skulle likt å se en sofapotet med like bra benmuskler som en maratonløper. Anonymous poster hash: 94e04...7f3 Og jeg skulle likt å se en maratonløper med like bra benmuskler som en som trener ordentlig styrke... All trening bygger selvsagt mer muskler enn null trening, men om du har en mål om å bygge større muskler, legger du turen til treningssenteret, ikke til joggeløypa. Hva mener du med at styrke forbrenner muskler? Anonymous poster hash: 6e803...344 Beklager, skrivefeil. Styrketrening bygger muskler, skulle det stå. Anonymous poster hash: 5a7ad...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #15 Del Skrevet 15. oktober 2013 Og jeg skulle likt å se en maratonløper med like bra benmuskler som en som trener ordentlig styrke... Anonymous poster hash: 5a7ad...acb Man river ennå ned muskelfibre og bygger det opp igjen. Muskelbygging. Som riktignok stopper opp til en viss grad når belastningen forblir den samme. Eller foregår dette på en annen måte mener du? Jeg blir litt smågal av folk som sier til nybegynnere at de ikke får muskler av jogging, det blir for enkelt å si det på den måten. Anonymous poster hash: 94e04...7f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #16 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det er ganske mange som løper mye som ser ganske utrenede ut og som har svært lite atletiske, slanke kropper. Løpere kommer i alle fasonger. Anonymous poster hash: 77b1c...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #17 Del Skrevet 15. oktober 2013 Om planen din er å stramme opp så ville jeg absolutt fokusert på styrketrening. Men om du vil forbrenne fett så ville jeg fokusert på kondisjonstrening. Du blir jo så klart strammere av å jogge (pga du mister fett), men om du allerede er tynn og vil få sprettrumpe så bør du ikke prioritere jogging for å si det sånn. Anonymous poster hash: 5a8e4...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sengaia Skrevet 16. oktober 2013 #18 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har egentlig helt greit med muskler, og jeg er ikke tynn. Jeg veier ca 66 kg og vil bare ned et par kilo. Jeg trener uansett litt styrke 1-2 ganger i uka + yoga (det svir i låra!). Tenkte å fokusere mer på jogging enn enda mer styrke. Også kjenner jeg meg så motivert til å trene littegranne styrke etter en joggetur :D Det blir ikke mye, men noen øvelser blir det hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 16. oktober 2013 #19 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det er ganske mange som løper mye som ser ganske utrenede ut og som har svært lite atletiske, slanke kropper. Løpere kommer i alle fasonger. Anonymous poster hash: 77b1c...5b6 ..og det er ganske mange som trener styrke som ser utrenede ut og som har svært lite atletiske, slanke kropper. Folk som trener styrke kommer i alle fasonger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #20 Del Skrevet 16. oktober 2013 ..og det er ganske mange som trener styrke som ser utrenede ut og som har svært lite atletiske, slanke kropper. Folk som trener styrke kommer i alle fasonger. Selv er jeg mer glad enn kondis enn styrke, og har aldri trent tung styrke, så dette er ikke ment som en stilingskrig, - men oppriktig talt; selv om en sterk styrketrener kan ha mye ekstra kilo, er spensten og muskelvolumet som regel synlig og avslører at vedkommende er veltrent. Anonymous poster hash: 77b1c...5b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå