Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2014 #701 Del Skrevet 25. april 2014 Får håpe at naturen holder de iskalde april-overraskelsene for seg selv i år da. Blomster tåler ikke haglbyger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. april 2014 Forfatter #702 Del Skrevet 26. april 2014 Så fine tulipaner! Haglbyger er ikke velkomne. I dag er jeg riktig så flink og nyttig av meg. Jeg har støvsuget og vasket dørene (en vasker nesten aldri dører, men jommen blir de møkkete) og nå vurderer jeg om mikroen skal få en shinings først eller om sofaen må til pers. Begge deler er på høy tid. Og etterpå skal jeg vaske ytterdøren min. "Noen" har skvettet sand opp etter den i vinter. Kjenner du deg truffet, vinterstorm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. april 2014 #703 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) God helg til deg og! Åååh! Det så slett ikke verst ut. Hvitvin og et mini-vann. Du må huske å ikke glemme at noe av det aller viktigste er å nyte hagen. Så om du ikke blir ajour med noe annet, så sett deg i sola og se på plommetreet. Et sånt tre skulle jeg gjerne hatt. Jaaaa, det er jo det som er det viktigste, å nyyyyyte Nå har blomstene så vidt begynt å falle, og det er nesten det vakreste - hvite snøblomster overalt Kanskje du kan få presset inn et sånt lite søyleformet balkongtre? Endret 26. april 2014 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #704 Del Skrevet 1. mai 2014 Jaaaa, det er jo det som er det viktigste, å nyyyyyte Nå har blomstene så vidt begynt å falle, og det er nesten det vakreste - hvite snøblomster overalt Kanskje du kan få presset inn et sånt lite søyleformet balkongtre? Søyleformet balkongtre... Jeg har sikkert plass til et liiiite et? Nå blomstrer det i jungelen. Jeg håper det blir paprika på, og ikke bare blomster som faller av (slik det bruker å bli tidlig i sesongen). I dag hadde jeg egentlig tenkt å dra på hagesenteret etter jord og slikt og potte dem om til den o'store utekrukken, men det hagler og snør og... Jeg holder meg inne. Dette er ikke mai-vær! Kanskje skal jeg studere flybilletter i stedet? Et mildere klima frister. Helst i går! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. mai 2014 #705 Del Skrevet 1. mai 2014 Får vi se bilde eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #706 Del Skrevet 1. mai 2014 Av blomstrene? Eller av fruktene etterpå? Den som blomstrer nå ser sånn her ut. Hvite små "klokker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. mai 2014 #707 Del Skrevet 1. mai 2014 Åh, de var fine Begge deler takk Hvordan ser en chiliplante ut for eksempel? I forhold til en paprikaplante? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #708 Del Skrevet 1. mai 2014 Åh, de var fine Begge deler takk Hvordan ser en chiliplante ut for eksempel? I forhold til en paprikaplante? Vel, mine ser nesten helt like ut. Så like at jeg må merke krukkene med huskelapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. mai 2014 #709 Del Skrevet 1. mai 2014 Hehe.. Hvis paprikaene blir lange og spisse, så kan man jo fort ta feil av paprika og chili også. Det kan bli sterkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #710 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg har faktisk noen paprika som skal bli lange og grønne (men større enn chili, da) så her gjelder det å vite hva en spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. mai 2014 #711 Del Skrevet 2. mai 2014 Vurdert å skaffe deg en sånn munnskjenk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #712 Del Skrevet 2. mai 2014 En chili-testperson. Men da burde jeg kanskje ha dyrket ghost peppers? Ghost peppers: "In 2007, Guinness World Records certified that the ghost pepper was the world's hottest chili pepper, 401.5 times hotter thanTabasco sauce." Altså: 401 ganger sterkere enn tabasco! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. mai 2014 #713 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg hadde fått hjerteinfarkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #714 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg hadde fått hjerteinfarkt. Vel jeg har hørt (vet ikke om det er sant) at den heter ghost pepper fordi du blir et spøkelse om du spiser dem. Eller, ikke et spøkelse selvsagt, men de er dødelig sterke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #715 Del Skrevet 4. mai 2014 I serien "chili og paprika dag for dag" er det spennende nytt: Det har dukket opp bittesmå mini-paprika. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #716 Del Skrevet 6. mai 2014 En liten hageoppdatering Jeg har samplantet alle urtene mine, så nå står mynte, salvie, estragon, timian, persille og løk trykt sammen i en krukke som ser for liten ut. Vurderer om der er plass til en lavendel eller om det blir litt overkill. I tillegg var jeg på hageland (igjen ) forrige uke og kjøpte to herdige blomstersaker (teknisk hageutrykk ) som skal stå ved inngangen. Der blir det litt tomt fordi det er skygge til i 6-7 tiden på kvelden, og slikt er ikke særlig plantevennlig. Nå har jeg påskeliljer der, men de er snart avblomstret, så da må jeg erstatte. Og så har jeg til sammen 20 grønnsaksplanter rundt forbi. Men i år som i fjor plantet jeg squashen for tidlig. Må begynne på nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 6. mai 2014 #717 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg så på et dokuprogram fra...USA selvfølgelig, om noen entusiaster som reiste rundt på besøk til forskjellige spesial-chili-dyrkere og smakte seg rødere og rødere i toppen, til det brant under beina deres og i grunnen over alt hvor ild kunne komme ut av dem. Det var skummelt sterke saker og jeg fatter ikke helt poenget med å knaske verdens sterkeste chili rett i kroppen, uten mat rundt...eller i det hele tatt for den saks skyld. Endret 6. mai 2014 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #718 Del Skrevet 6. mai 2014 Nei, det der forstår ikke jeg heller, Hoppe. Er det en slags manndomsprøve, mon tro? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 6. mai 2014 #719 Del Skrevet 6. mai 2014 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. mai 2014 #720 Del Skrevet 6. mai 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå