Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg med så mange?

Du er en fødselshjelper så små spirer får leve sine fullverdige liv i noens blomsterkasse og hage. Du er snill du. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en nydelig blomst, Mynona! :strix:

Du er en fødselshjelper så små spirer får leve sine fullverdige liv i noens blomsterkasse og hage. Du er snill du. :jepp:

Nå må jeg bare finne trygge hjem til de søte små! :opplyser: Jeg er på jakt. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn en skulle gjerne få vokse på bergknausen bak huset mitt. :jepp:

I dag har jeg nytt vårsolen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt ca ti minutter i sola og koste meg, uten faktor. Det er nok som en sped start for sart vinterhud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...det er kjempestilig, men jeg får alltid litt klaus av å se på tettplantede "territoriumer" i glasskrukke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses. :hakeslepp: En plante med eget mini-økosystem. Kjenner nerden i meg har lyst på en slik en. :ler:

fbffca1d17fd7c6d873d07f937e6f444.jpgHva med dette, Hoppe? En liten eventyrverden til stuebordet. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært sol. :sol: Jeg har lest (og sett YouTube videoer :ler: ) ute i timesvis og er tross faktor 30 lett rosa på armene. Sol. :strix:

Nå funderer jeg på om jeg skal se på selvangivelsen eller dille rundt på nett og være unyttig. Heller mot det siste. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Hvordan står det til i jungelen? :)

:goodbye: Rumle!

Det er i ferd med å bli en jungel. :fnise: Jeg har 3-4 meter med sørvendt vinduskarm. Og hvem tror du har stappet de fulle til randen (og vel så det) med planter? :plystre: Til nå har jeg chili og paprika og tomater og pasjonsfrukt og urter og en agurk og rødbeter og så skal jeg så en squash og (og og) :ler:

Det ser litt ut som et drivhus. Og nå er det rett før de tidligste får knopper.

Ute har alt bare *poff* blitt unormalt digert i solen - jordbærplantene er vel like store snart som de var midtsommers i fjor. Vet ikke helt hvordan det har skjedd, men me like! :biggrin:

Hvordan går det med hagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det blir noe grønnsaker ut av det da? Du var litt bekymret for paprikaen eller chilien var du ikke? Den vokste for fort?

Bondevenninna mi er helt i ekstase, for de har fått grønt jorde allerede. I fjor var sesongen utrolig dårlig, så da fikk de ikke sådd før etter 17.mai, og nå har de grønne jorder allerede rundt 20.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i fjor ble det 2-3 hundre chilier, så det bør bli det ganger - ehem - 2 i år. :fnise: Jeg har ikke kjøpt en chili på butikken siden i fjor vår. Pluss like store mengder paprika. :daane: Bare de får nok vann, gjødsel og sol så blir det mat av dem. :jepp:

Og jeg var litt usikker på om de kom til å ta over huset her (fortsatt litt usikker) men de trives og vokser, så... :vetikke:

Tomatene og agurken og det mer varmeelskende dyrker jeg mere for moro skyld. Det blir liksom ikke så mye mer enn til å spise etterhvert. :sjenert:

Jeg har en bekjent som er gartner. Hun fortalte at de var ferdig med våronna i februar en gang. Det har jo knapt vært frost i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-300?? :sjokkert:

Det var da voldsomt! Jeg prøvde meg på en paprikaplante en gang, den begynte å vokste og spire, men så kom det et voldsomt uvær med haggel og sterk vind så knakk hele greia :(

Men kanskje jeg skal prøve igjen neste år.

Tomater har jeg fått til da. Det har jeg fått et par hundre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Masse, masse chili! :nigo: Men i fjor var en rimelig god sommer, da. Ikke noe hagl og slike skumle ting som kan ta knekken på plantene. Kommer det uvær kan plutselig alt arbeidet være bortkastet. :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Rumle!

Det er i ferd med å bli en jungel. :fnise: Jeg har 3-4 meter med sørvendt vinduskarm. Og hvem tror du har stappet de fulle til randen (og vel så det) med planter? :plystre: Til nå har jeg chili og paprika og tomater og pasjonsfrukt og urter og en agurk og rødbeter og så skal jeg så en squash og (og og) :ler:

Det ser litt ut som et drivhus. Og nå er det rett før de tidligste får knopper.

Ute har alt bare *poff* blitt unormalt digert i solen - jordbærplantene er vel like store snart som de var midtsommers i fjor. Vet ikke helt hvordan det har skjedd, men me like! :biggrin:

Hvordan går det med hagen din?

Høres fantastisk ut, spør du meg!!! :jepp:

Går greit med hagen, det vokser og gror som bare det for tiden. Masse å gjøre overalt, men jeg kan visst bare gi opp å komme ajour, for det skjer jo aldri :ler: Akkurat nå står det største plommetreet mitt i full blomst, og det er jammen et vakkert syn! :rodmer:

:blomst: Goood helg i jungelen Anjemor!

itVcNDd.jpg

Så stiiiilig! Det må prøves! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Goood helg i jungelen Anjemor!

itVcNDd.jpg

God helg til deg og! smile_its_friday-854.gif

Åååh! Det så slett ikke verst ut. Hvitvin og et mini-vann.

Høres fantastisk ut, spør du meg!!! :jepp:

Går greit med hagen, det vokser og gror som bare det for tiden. Masse å gjøre overalt, men jeg kan visst bare gi opp å komme ajour, for det skjer jo aldri :ler: Akkurat nå står det største plommetreet mitt i full blomst, og det er jammen et vakkert syn! :rodmer:

Så stiiiilig! Det må prøves! :jepp:

Du må huske å ikke glemme at noe av det aller viktigste er å nyte hagen. :jepp: Så om du ikke blir ajour med noe annet, så sett deg i sola og se på plommetreet. :biggrin: Et sånt tre skulle jeg gjerne hatt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ bruk av glass, planter, vann og lys. Det likte jeg veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tulipanene begynt å blomstre i Oslo!! Se her a!

1538607_639357102779484_1682204787_n.jpg

Gleder meg til alle de grønne der får en sånn liten rosa topp på seg.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...