Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Har du noen plan for alle appelsinene? Bare spise vanlig, eller skal du lage noe greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal lage ferskpresset appelsinjuice. :jepp:

Det er veldig sjelden jeg faktisk skreller og spiser en appelsin, men i løpet av vinteren går det unna titalls kilo til juice. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge deler jeg, men fløte er nok et hakk høyere på lista. :)

Har forresten oppunder ti kilo store appelsiner i kjøleskapet,

for jeg også liker hjemmeskviset juice aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maskin ja. Mye mere effektivt enn for hånd...selv om jeg har en slik liten presseknått også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi så på juicepresse i fjor og lurte på å kjøpe. Men gjorde det ikke. Men kanskje i år. Ikke sånn svær juicemaskin, men sånn enkel sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke fem minutter en gang å rense sentrifugedelen/kaste det overflødige og skylle av delene. Kjempegreit å bruke syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal lage til 2-3 så ville jeg og ha kjøpt en maskin. Men å skvise en appelsin tar sånn ca 1 minutt, så til bare meg gidder jeg ikke finne lagringsplass til den. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst: Ha en fin siste dag på jobben før påskeferien setter inn Anje!

hlmhz2Y.jpg

Nommen. Så herlige de var da! :biggrin:

Jeg har all slags vekster i vinduskarmen (en pasjonsfrukt som vokser over 5 cm i uka :daane: ) men en slik en kunne jeg nok fått plass til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg pottet om en mengde planter. :daane: Hva skal jeg med så mange? :bond: Og så skal jeg så agurk, squash og grønnkål. Lurer på hvordan i huleste jeg skal få plass? :klo:

Og om bare regnet gir seg så er planer for dagen å dra bort på det påskeåpne plantesenteret. For det er en lur ting når man alt har for mange planter i hus. :plystre:

Og så skal jeg bake brød og kanskje lage marsipan. Hva driver dere som titter innom med? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver med å ligge rett ut på en solseng Akkurat. Nå.

Finnes det sånne kolonihager å leie plass på der du bor? For det tror jeh du kunne trengt :fnise: evt en stor egen hage. Men det er jo litt dyrere enn kolonihager da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres herlig ut! :laugh: Jeg og ligger rett ut (på sofaen) men jeg hører på regnet som plasker ned ute.

Jeg bor såpass "landlig" til at det ikke er en kolonihage å finne. Noe som er litt synd, for veldig mange her bor jo i leiligheter og kunne ha likt en liten flekk jord. Jeg bant annet. :jepp:

Der jeg bodde før kunne jeg bare ha noen få planter, så derfor går jeg litt bananas nå med hele 3x4 meter med veranda. :ler: Men en gang skal jeg få meg et hus med hage rundt. :strix: Det kommer sikkert til å se ut som en jungel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ååh, plass til masse planter! :rodmer:

Jeg håper vi får en slags terasse/veranda der vi flytter. Vil ha blomsterkrukker med masse ting oppi!

Husker bestefaren til ei venninne bodde i kolonihage om sommeren, det var så stas å rusle rundt der og se på alle de fine minihagene! Og få plukke reddikker, gulerøtter og sukkererter og spise dem med en gang :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...