Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Vi var alle frø en gang! :opplyser: *visdomsord*

Men nå er vi bare snåle. :hoho:

Jeg ser på et matprogram om muskattnøtt. Fra Grenada hvor jeg har vært.

Ah, det gir eksotiske bilder i hodet. :strix: Jeg får ta meg en tur når jeg trenger mer muskatt, kanskje... :ler:

Spirende frøøøø! :bolledeig:

Mer skal det ikke til for å gjøre en grå søndag heeeeelt topp! :bolledeig::fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og, Mynona. :vetikke:

I dag har 4 av 6 chilifrø spiret. :bolledeig: Sånn helt samtidig over natta. Frø er snåle saker. :klo:

Wooohooooooo så flott!!!!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke kjent med at potetene er noen skikkelige flørtepuser altså? :lur:

Jeg kjøper tydeligvis feil poteter.

Kanskje jeg også kjøper feil poteter da :sukk:foretrekker nypotetene jeg. At potetene flørter er jeg ikke kjent med. Men de gjør gjerne det da. Flø®tegratinert mat kan jeg ikke spise, men kanskje potetene flørter i andre sammenhenger også? :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooohooooooo så flott!!!!! :hoppendeglad:

Endelig! :daane: Nå mangler jeg bare granateplespirer og paprika og, og.. :fnise:

Kanskje jeg også kjøper feil poteter da :sukk:foretrekker nypotetene jeg. At potetene flørter er jeg ikke kjent med. Men de gjør gjerne det da. Flø®tegratinert mat kan jeg ikke spise, men kanskje potetene flørter i andre sammenhenger også? :vinke:

Som i syndig myk og kremet potetstappe? Eller i rykende heite bakte poteter? :lur: Og la oss ikke nevne potetstrimler. Det blir vel for tøff kost på åpent nett. :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage Pie er jaggu meg enda bedre som restemat. :spise: Jeg nyter med et stooooooort glass fersk limonade til.:nigo:

Kjenner at savnet etter sommerdrikkene melder seg. Iskaffe. Sjasministe. Limonade. Vietnamesisk iskaffe. Fersk melonjuice. Myntete. :wow: Jeg må huske å putte isbiter i fryseren mens jeg har tanken klart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

---

Som i syndig myk og kremet potetstappe? Eller i rykende heite bakte poteter? :lur: Og la oss ikke nevne potetstrimler. Det blir vel for tøff kost på åpent nett. :hoho:

:wow::overrasket: Fy fyyyy! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaffe ja .. det får meg til å tenke på at jeg stadig har kaffe-isbiter fra i sommer liggende i fryseren :laugh:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det får meg til å tenke på at jeg stadig har noen roser liggende i fryseren også! Fra 2012!

:ler:

Kanskje på høy tid med en liten opprydning ..

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spise og drikke deg frampå, Rumle. :spise:

Litt usikker på hva en finner på med roser som har vært i frysen? :klo: Holder de seg fine nedfrossne?

Jeg fant noe hvitvin jeg ikke kan huske å ha puttet nedi. :vetikke: Håper i alle fall det er hvitvin. :ler: Jeg putter all slags rester nedi der og så lukker jeg døra og alt er glemt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle forsøke å fryse ned gamle negative minner også, og så forlate dem der for evig og alltid? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle forsøke å fryse ned gamle negative minner også, og så forlate dem der for evig og alltid? :klo:

Det tror jeg ville funket dårlig, Hoppe. Gamle matvarer kommer nemlig alltid frem igjen. Nediset, innskrumpet og nesten ugjennkjennelige fra dypet av frysen. :glare: Og så kommer de ikke alene: de har med seg en hel bråte av sine nedfrossne venner.

Da har jeg mere tro på å kaste dem i søpla først som sist. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spise og drikke deg frampå, Rumle. :spise:

Litt usikker på hva en finner på med roser som har vært i frysen? :klo: Holder de seg fine nedfrossne?

---

Nei, det kan du si! De var til et fotoprosjekt :ler:

Jeg frøs de opprinnelig i vann, så det ble en massiv blokk. De holder seg ok til mitt formål .. men man kan jo ikke ha de på bordet akkurat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cottage pie?

Cottage pie! :opplyser:

Desverre ikke den jeg laget, for den kommer fra en kokebok, men den her ligner.

Nei, det kan du si! De var til et fotoprosjekt :ler:

Jeg frøs de opprinnelig i vann, så det ble en massiv blokk. De holder seg ok til mitt formål .. men man kan jo ikke ha de på bordet akkurat :ler:

Roser i is. Dette prosjektet høres facinerende ut!

I dag har 5 av 6 chilier spiret. :bolledeig: Men paprikaen er det ikke tegn til. :glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natta Aldri! :natti:

Forteller du nattaeventyr og? For da vil jeg gjerne høre om prinsesse Wai-wain og den onde håndkledamen! :bolledeig:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage pie! :opplyser:

Desverre ikke den jeg laget, for den kommer fra en kokebok, men den her ligner.

Roser i is. Dette prosjektet høres facinerende ut!

I dag har 5 av 6 chilier spiret. :bolledeig: Men paprikaen er det ikke tegn til. :glare:

Så flott!!!!!!!! Hurra! :hoppendeglad:

Her har endelig snøklokkene blomstret - og en og annen av de gule som jeg ikke husker navnet på akkurat nå .. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnaw. :rodmer: Vårblomster! :bolledeig:

Nå har hele 6 av 6 chilier spiret. Hvem vet hva som gikk galt sist, ingen av dem har tittet frem. :klo:

Men jeg kommer til å få et chilioverskudd galore (kan jo ikke kaste en spire!). :fnise:

chili-pepper-sprout-3156687-o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...