Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Åneivelnei? Lungemos ikke godt? Da må den ha blitt tilberedt feil tror jeg, for den er veeeldig god syns jeg. :jepp:

Ja, jeg skal ikke utelukke feil tilberedning, dårlig variant av lungemosen eller noe annet. Men nå blir det mere lunsemos på deg. :fnise:

Så utrolig rart :klo: Hva med temperatur, kan den være annerledes? Mange anbefaler jo undervarme for å få frøene til å spire, kanskje det kan virke? :vetikke: Jeg har ikke noe erfaring med det selv altså .. Men håper du får de til å gro! :blomst:

Cottage pie og nybakt foccacia høres supernammmmm ut! :jepp:

Jeg troooor det er akkurat like varmt som i fjor. Håper egentlig ennå at jeg bare har fått i hus verdens treeeeeegeste chilifrø. Og at de ikke blir til verdens tregeste chiliplante! :ler: For da får jeg ikke noe chili på den før om flere år! :lete:

Har du startet å så? Eller drøyer du ennå litt utpå våren?

Jeg blir sulten av min egen dagbok. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skal ikke utelukke feil tilberedning, dårlig variant av lungemosen eller noe annet. Men nå blir det mere lunsemos på deg. :fnise:

Jeg troooor det er akkurat like varmt som i fjor. Håper egentlig ennå at jeg bare har fått i hus verdens treeeeeegeste chilifrø. Og at de ikke blir til verdens tregeste chiliplante! :ler: For da får jeg ikke noe chili på den før om flere år! :lete:

Har du startet å så? Eller drøyer du ennå litt utpå våren?

Jeg blir sulten av min egen dagbok. :fnise:

Nei, jeg har ikke startet enda. Prøver å drøye det så lenge som mulig. Vil også prøve å så en del direkte i år, for jeg har rett og slett ikke nok plass :sukk:

Men, regner med å få sådd tomater osv i første del av mars :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr du en mild chili å anbefale forresten? :)

Vel, i fjor sådde jeg bare frø fra en grønn chili jeg kjøpte i butikken (som smakte passe sterk) og det funket som bare det. :nigo:

I år har jeg kjøpt inn en som heter "Jimmy Nardello" som visstnok skal være så mild at den kan spises som den er i salat (men den har fortsatt chilismak, sier de..), men siden den altså er en av de som aldri spirer så vet jeg ikke om jeg kan anbefale. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg lært denne nyttige kuriosaen om chili: dersom den får så mye vann og kjærlighet den bare kan makte så blir chiliene milde og fine, og dersom en vil ha ekstra sterke chili så stresser en plantene med å tørke dem ut litt. Så godt stelt chilier er mildere chili. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan liksom ike unngås å tenke på dere spiregale frøknene - deg og Rumle, når jeg ser hvodan alt blomstrer og gror her i syd-østen. :laugh: Her vokser urtene ut av murveggene på husene her Anje! :fnise:

Fant et orkidétre i går kveld, men vet ikke hvordan bildet egner seg her. Det var litt mørkt ute, men jeg prøver.

VqiPpvL.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i fjor sådde jeg bare frø fra en grønn chili jeg kjøpte i butikken (som smakte passe sterk) og det funket som bare det. :nigo:

I år har jeg kjøpt inn en som heter "Jimmy Nardello" som visstnok skal være så mild at den kan spises som den er i salat (men den har fortsatt chilismak, sier de..), men siden den altså er en av de som aldri spirer så vet jeg ikke om jeg kan anbefale. :vetikke:

Hmmm jeg skal kikke litt rundt og se hva jeg finner, er ikke så veldig glad i å bruke chili, men kanskje ejg kan venne meg til det :jepp:

Forresten så har jeg lært denne nyttige kuriosaen om chili: dersom den får så mye vann og kjærlighet den bare kan makte så blir chiliene milde og fine, og dersom en vil ha ekstra sterke chili så stresser en plantene med å tørke dem ut litt. Så godt stelt chilier er mildere chili. :opplyser:

Så artig! :)

Nyyydelig orkide, aldri! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkide i sitt rette element. :rodmer:

Jeg bruker chili ofte med sjømat og bønner. Ikke så mye for å få det sterkt (jeg er ikke glad i sterk mat) men fordi chili gir en deilig varm smak. Om det gir mening.. :klo:

God lørdagskveld. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld fra meg også. :)

Jeg har spist en kvart varm kylling, grønnsaker og fløRtegratinerte poteter. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg og, Mynona. :vetikke:

I dag har 4 av 6 chilifrø spiret. :bolledeig: Sånn helt samtidig over natta. Frø er snåle saker. :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...