Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er det helt sikkert. :) Men kanskje greia er å ikke la det stå altfor lenge i varmt rom?

Kalde omgivelser er sikkert godt for kremen som da ikke trekker inn i bakelsen. Bare en tanke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det helt sikkert. :) Men kanskje greia er å ikke la det stå altfor lenge i varmt rom?

Kalde omgivelser er sikkert godt for kremen som da ikke trekker inn i bakelsen. Bare en tanke altså.

Eller det kan være den trives best med å bli spist straks og med en gang? :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere to, altså. :bond: Friste med Paris! :fnise: Og jeg som har bestemt at jeg ikke skal dit i år. Det tenkes på Roma og Barcelona og kanskje London, men.... Paris. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke heller fjerne mandager, da? Det løser jo masse! :jepp:

Hva?! SPIST SPIREN?! Frekkas! :snurt:

Hvordan går det med frøken Ficus, Rumle? :)

Hmmm godt du spør, for nå kom jeg på at det er en stund siden jeg har vært ute å sjekket :overrasket: Får undersøke i morgen den dag! :)

En av avleggerne jeg tok i høst klarer seg fint i vinduskarmen, den andre tok kvelden i løpet av vinteren.

Anje har gjort ting hun ikke kan og forsøkt å lage nøttesmør. :fnise:

Men sånn mot slutten av forsøket kom det frem at enten ble det en mellomting mellom smør og malte nøtter eller så ble det ny blender på meg. I overkant optimistisk der. :P Men jeg skal bare ha nøttesmøret mitt i smoothies, så siden det smaker godt så er det sikkert ikke veldig nøye hvor smørete det smøret ble (eller noe slikt). Godt på smak. :nigo: Og blenderen lever videre.

Så spennende, brukte du nøtter og olje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare mandler først. Og om blenderen hadde vært av den kraftige typen så ville det blitt til mandelsmør helt fint (oppskriften sa putt lunkne mandler i, kjør til det er smør), men siden det ble litt sånn grovt mandelsmør-ish så hadde jeg i litt olje på slutten for å få det mer rennende. :ler:

Jeg satser på eclairs til helga. I morgen kanskje? :spise: Kan sende over noen. :nigo:

Men i dag prøvde jeg denne lungemosen til Hoppe. Og det synes jeg ikke var noe godt, altså. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte ha olje jeg, men har bare lest oppskrifter altså, aldri prøvd selv! :)

Ja, send gjerne noen over! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde man måtte ha olje jeg, men har bare lest oppskrifter altså, aldri prøvd selv! :)

Ja, send gjerne noen over! :nigo:

Det trodde jeg og (mye fordi det er MYE olje i den jeg kjøper.. :sjenert: ) men det gikk helt fint uten. 100% mandelsmør er sikkert rene supermaten. :nigo:

Det er best jeg sender noen over, eller så ender det som det ofte gjør: Anje spiser alle selv. :ler:

Herregud så sulten jeg blir av denne dagboka :ler:

:biggrin::5:

Jeg tenker kanskje litt mye på mat. :plystre:

Men det disrraherer meg fra at runde to av chilispirene mine (sådd forrige helg) heller ikke spirer. :klo::bond: Tenk om ingenting spirer i år! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg og (mye fordi det er MYE olje i den jeg kjøper.. :sjenert: ) men det gikk helt fint uten. 100% mandelsmør er sikkert rene supermaten. :nigo:

Det er best jeg sender noen over, eller så ender det som det ofte gjør: Anje spiser alle selv. :ler:

:biggrin::5:

Jeg tenker kanskje litt mye på mat. :plystre:

Men det disrraherer meg fra at runde to av chilispirene mine (sådd forrige helg) heller ikke spirer. :klo::bond: Tenk om ingenting spirer i år! :overrasket:

Hmm så rart :klo: Får de nok lys?

Og ja, om ikke mandelsmør er supermat, så er vel ingenting supermat :)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm så rart :klo: Får de nok lys?

Og ja, om ikke mandelsmør er supermat, så er vel ingenting supermat :)

Det gjør meg helt gaaaaaal, Rumle, så snodig er det! :bond:

Det verste er at de står akkurat der spirene stod i fjor, når alt spirte som bare det! Rett på deilig lunkent gulv og med så masse lys som en solrik februar kan oppdrive. Og for å gjøre det hele verre så spirer verken de kjøpte frøene eller de jeg tok ut av granateplet. :glare: Jeg har til og med prøvd å så i ulike jordtyper. Nix. Nada. :daane: Forstår og begriper ikke hva som er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en bra mathelg. :nigo:

Jeg har invitert gjester over på cottage Pie, og nå står focaccia og et vanlig brød til heving. :spise: Har aldri laget cottage Pie før, da. Så håper den blir bra. :strix:

Nå nytes et glass ferskpresset appelsinjuice til frokosten. Vårappelsiner er gode saker. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneivelnei? Lungemos ikke godt? Da må den ha blitt tilberedt feil tror jeg, for den er veeeldig god syns jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart :klo: Hva med temperatur, kan den være annerledes? Mange anbefaler jo undervarme for å få frøene til å spire, kanskje det kan virke? :vetikke: Jeg har ikke noe erfaring med det selv altså .. Men håper du får de til å gro! :blomst:

Cottage pie og nybakt foccacia høres supernammmmm ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...