Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner at forventningen har begynt å vokse. Har nok blitt to cm større nå. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i tilfelle du skulle kjenne ny inspirasjon komme...her er gratis garn fra meg til deg. :)

noro_blog_1229104955.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er! :rodmer:

Her kommer i alle fall bilde av teppet.

-snip-

Endret av Anje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooow ! Nydelig og mykt i tillegg til fine farger sammen! :klappe:

Takketakk, Hoppe! :bolledeig:

Åh, det ble jo kjempefint :)

Takk Mynona. :nigo:

:blomst: Kjempefint Anje! Så masse arbeid.. :daane:

Takker! :blomst:

Jeg heklet meg gjennom et helt seminar. :fnise: faktisk litt greitt å ha noe å gjøre, for enkelte av de innleggene kan være temmelig langtekkelige. :sjenert: Og nå synes jeg litt synd på de stakkars foredragsholderne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var slik kvinnfolk gjorde før i tiden. Aldri skulle hendene være i ro når en kunne strikke eller gjøre annet nyttig mens man gikk/satt/sto.

Du viderefører arven så og si. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nevner det Hoppe, så kommer jeg på en gammal dame jeg så i Sør Amerika. På vei opp en bratt fjellsti med et svært fange ved på ryggen. Og som om det ikke var imponerende nok: hva tror du hun gjorde? Hun spant garn mens hun gikk. :daane: Det er multitasking, det! :hakeslepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeeiii!! Jeg fikk ikke sett! PM det til meg om du ikke vil legge det ut igjen? :sjenert:

Det kan jeg gjøre. :jepp:

Det var kjempefint, Fruen. :jepp:

Hoppesøten! :strix:

Hei & :blomst:

Hei Rumlen! Begynner å bli en stund siden nå. Hva skjer i den rumlske hage? Er du i det området som har snø opp til taket eller der det er tørt og fint (men farlig)?

Jeg bestemte meg for dette med såing av chili. :jepp: Så nå har jeg 4 krukker med frø på gang. Elsker denne tiden av året. Små håp i krukker står over alt og verden begynner å bli lys igjen. Det er evigheter til neste vinter og hageplaner florerer i hodet. Og så starter de små frøene å stikke hodet opp av jorden og virkelig skyte fart og bli til noe! For kanskje er det akkurat den planten som vil bære 1001 chili? :fnise: Optimismen rår. :strix:

Til og med pasjonsfruktplanten min har forstått at nå er det håp i verden. De siste to ukene har den produsert to nye blad. Slikt blir en hager som meg glad av. :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Rumlen! Begynner å bli en stund siden nå. Hva skjer i den rumlske hage? Er du i det området som har snø opp til taket eller der det er tørt og fint (men farlig)?

Heisan! :blomst:

Her har det vært veldig tørt, men i dag høljer det ned, heldigvis! I den rumlske hage skjer det fint lite for tiden :sukk: Det eneste jeg har gjort der er å hente inn forsythia-grener til driving i vinduskarmen :)

Har begynt å bestille litt frø jeg også, men ikke kommet i gang med såing enda, prøver å drøye det litt lenger pga dårlig lysforhold. Men, herlig å lese at du har kommet i gang da! :) Har du sådd under lys, eller i vinduskarmen? Oooooog hvilke planer har du lagt for våren - hva står på sålisten? :hoppe:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! :blomst:

Her har det vært veldig tørt, men i dag høljer det ned, heldigvis! I den rumlske hage skjer det fint lite for tiden :sukk: Det eneste jeg har gjort der er å hente inn forsythia-grener til driving i vinduskarmen :)

Har begynt å bestille litt frø jeg også, men ikke kommet i gang med såing enda, prøver å drøye det litt lenger pga dårlig lysforhold. Men, herlig å lese at du har kommet i gang da! :) Har du sådd under lys, eller i vinduskarmen? Oooooog hvilke planer har du lagt for våren - hva står på sålisten? :hoppe:

Det er tørt her og. Fint vær og usedvanlig mye sol, men litt skummelt med tanke på brann. :redd:

Jeg var så ivrig at jeg bestilte i fjor. :fnise: Så i år blir det (så langt, det blir alltid noe mer.. :sjenert: ) store og små tomater i krukke, agurk (første forsøk), paprika, ny type mild chili, squash, salatblad, hvitløk (har stått ute siden i høst, så hvem vet om det er liv i dem..) og masse, masse urter! :strix: Og kanskje bønner? Ikke helt sikker på hvor mye plass jeg har igjen. :hoho: Og reddiker. Og gulrot? Og, og...

Det var chili og paprika jeg sådde nå. De tåler visst litt dårlig lys i starten, sier folk.

Og rosmarinen har overvintret helt fint. Litt verre med mye av det andre. :glare:

Hvilke planer har du? Ble det ikke mye tomater i fjor? Nytt forsøk på squash?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bare helt herlig ut, Anje! :rodmer: Gleder meg til å lese om såing og spiring osv! :hoppe:

Jeg har ikke bestemt meg helt enda, men kommer i alle fall til å så en del tomater, og noen paprika, vil også prøve meg på squash igjen, ja! :jepp: Og agurker, er noen år siden jeg har prøvd meg på det nå, men det er jo så godt! :rodmer: Bønner regner jeg med at jeg prøver også .. og ellers får vi vel se hva jeg finner :)

Krydder er jeg usikker på, synes det er så vankelig å få til av en eller annen grunn .. Men, mulig jeg prøver meg likevel. Pleier å ende med det :ler:

Blir nok som vanlig masse sommerblomster også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...