Gå til innhold

Vaske flislagt bad


Gyda

Anbefalte innlegg

Hei. Skal vaske rundt på mine to flislagte bad. Er det noen som har noen gode tips til vaskemiddel og eventuelt metoder for at de skal fremstå skinnenede og blanke etterpå - uten masse gnikking og pussing?

Det er jo ikke "møkkete" i den forstand - men noe støv og skjolder er det jo... Hater å vaske, så jeg er altså på utkikk etter gode og lettvinte løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madley

Støvsuge godt så alt støv og skitt er borte.

Spray med jif bad eller noe annet lignende..skyll med varmt vann. (bruker hånddusjen jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest female

Hei,

se annet innlegg om Enjo produkter. Ved bruk av Enjo baderomsklut blir flisene veldig blanke og glatte, slik at nytt smuss og skitt ikke fester seg så godt, og det blir lettere å vaske senere.

Jeg kontaktet Enjo Norge, og fikk via dem kontakt med lokal agent som organiserte home-party.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en våt klut og natron(pulver som man bruker til baking. Resultatet blir helt topp. Dette har jeg brukt inni dusjen, det var kjempeskittent og ble veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har IKKE tenkt å investere i dyre kluter fra Enjo o.l. !!! Kommer ikke på frågan. Har noen mikrofiber-kluter og mopper fra Jif - lengre strekker jeg meg desverre ikke. Det er imot min "religion" å kjøpe vaskekluter for flere hundre kr pr stk!!

Kan desverre ikke spraye Jif på veggene for så å spyle etterpå. På det ene badet er dørstokken temmelig lav, og på det andre har vi bare sluk inne i dusj-hjørnet....

Neieida; tar du natron i vannet da eller?? Eller tar du bare litt på kluten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en bøtte med vann, med litt nylonvaks i ? Det skal vist gjøre flisene vakre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar pulveret på den våte kluten og gnir inn på flisene.Jeg har hvite fliser, de blir skinnende rene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Hva med en bøtte med vann, med litt nylonvaks i ? Det skal vist gjøre flisene vakre igjen.

Nylonvaske er bare helt utrolig bra! Flisene blir skinnende blanke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og kjøpt meg en tube nylonvask. Prøver det. Har tro på at det nok skal bli bra - funker i alle fall utmerket på vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...